rode balzak en piemel

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Xellepel, 23 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Xellepel

Xellepel Bekend lid

28 aug 2013
    803
    0
    0
    Goede morgen meiden,

Onze zoon heeft sinds een paar dagen een rode balzak (één kant dus) en ook het topje van zijn piemeltje is rood.
    Het is inmiddels echt felrood en lijkt ook wat opgezet.
    Ik heb niet het idee dat het luieruitslag is want het zit verder nergens en luier uitslag ging hier altijd goed weg met sudocreme en dit niet.
    Sudocreme helpt dus niet en nu ben ik gisteravond bepanthen gaan smeren. Hoop dat dit helpt.

Ik weet niet of hij er last van heeft maar wel grijpt hij sinds een paar dagen ook naar zijn boven benen en die richting op. Kan ook zo zijn dat hij zijn benen/voeten binnenkort gaat pakken en dat dit er niets mee te maken heeft natuurlijk.

Heeft iemand een idee wat het is? Zo ja, tips?
    Als het er maandag nog zit, ga ik langs de huisarts.

2. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Mijn zoontje heeft dit ook eens gehad. Het bleek een schimmel te zijn. Met zalfje vd dokter zo weg. Dit had hij wel nadat hij erge diarree had en ook flinke luieruitslag had.

3. InesTaina

InesTaina Actief lid

21 jan 2013
    267
    0
    0
    Geldrop
    Daktarin(zo heet het volgens mij gewoon even vrÁgen ze weten wel wat je bedoeld als je de klacht zegt) halen bij de apotheek, kan zonder recept maar dat is wat de ha je voor gaat schrijven als je er heen gaat, heeft hier super geholpen! Binnen 3 dagen was het helemaal weg

4. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63

Ik denk dat je miconazol creme bedoelt?
    Daktarin is voor spruw in het mondje toch (hier wel iig, bij schimmel krijg ik miconazol)

miconazol kost 6 eu in de apotheek, bij kruidvat 5.
    Als ik het smeer, is het binnen 2 dagen veel minder:)

5. emma84

emma84 Bekend lid

3 dec 2012
    603
    0
    0
    Twente
    klinkt als een schimmel, is makkelijk met een zalfje te verhelpen

6. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Ik snap eerlijk gezegd niet dat je nog niet naar een dokter bent geweest, zeker niet als het nu ook wat opgezet lijkt, zou ik even bellen met de HA post.

7. SmurfjesMama

SmurfjesMama Bekend lid

2 okt 2013
    684
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje heeft dat ook vaak, ook maar 1 kant, volgens mij is ie rechtsdragend :D
    Bij ons gaat het na 1 of 2 keer bepanthen smeren over. Als dat bij jullie niet is zou ik ook naar de HA gaan! Je kunt met die lichaamsdelen niet voorzichtig genoeg zijn lijkt me...

8. Xellepel

Xellepel Bekend lid

28 aug 2013
    803
    0
    0
    De reden dat ik nog niet naar de huisarts ben geweest is omdat het soms minder is en ik dan denk dat het toch vanzelf weg gaat.
    Net leek het ook wel weer iets minder en heb ik toch ook een beetje luier uitslag ontdekt. Misschien is dat het dan toch.

Ook heeft hij vandaag zo vaak gepoept, Al 5 keer terwijl hij de laatste maanden 1 of 2x in de 3 dagen poept. Dat doet het ook geen goed denk ik.
    En hij heeft sinds een week een tandje. Daar kunnen ze toch ook luieruitslag van krijgen?

9. Corry

Corry Bekend lid

14 aug 2012
    622
    0
    0
    Ons ventje heeft dit ook gehad maar toen was het inderdaad afkomstig van spruw.

En het grijpen naar zijn balzakje en plassertje herken ik wel, die van ons heeft dat ook sinds 3 weken uitgevonden en zodra de luier uitgaat vind hij het reuze interessant. Dus dat zal wel een fase zijn denk ik, ofja hoop ik hahah. Soms knijpt hij er zo hard in dat ik er zelf bang van wordt :)

10. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Ik snap ook niet dat je het niet even aan de huisarts hebt laten zien. Wie weet is zijn testikel gedraaid en afgekneld daar binnen. Zou ook niet zomaar luisteren naar oh dat is dit of dat want dat heeft mijn zoontje ook gehad. Vooral niet als het gaat om het geslachtsdeel wat nog een belangrijk iets is voor zijn toekomst. Ik snap niet dat men dan hier vraagt wat het is en het niet even door een dokter laat bekijken die ervoor gestudeerd heeft. Straks is je zoontje onvruchtbaar omdat je niet op tijd ingegrepen hebt. Hij grijpt er niet zomaar naar.

11. marl0es

marl0es Actief lid

29 mrt 2012
    299
    0
    0
    werk met kinderen en we zijn bezig om zwanger te w
    Levi zit ook als ze luier uit is naar ze piemel en het is daar ook rood, ik smeer er sudocreme op en was laatst bij de ha en die zei dat het een schimmel kon zijn maar hij dacht van niet want anders zou hij het ruiken... Anders ga je maandag toch naar de ha? Voor de zekerheid....

12. BlueApple

BlueApple Niet meer actief

Je zegt dat hij ook net een tandje heeft gekregen, dan is de poep vaak zuurder een krijgen ze ook rode billetjes etc...dus zou ook goed daarvan kunnen zijn. Ik zou even goed smeren met bepanthen of iets dergelijks... mocht het erger worden dan ff hap of ha

13. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Kan inderdaad een schimmeltje zijn, hebben hier beide jongens ook weleens gehad. Daktarin en zinkzalf smeren hielp hier goed ( op advies van de ha trouwens ) en is gewoon te koop bij de kruitvat.

14. Xellepel

Xellepel Bekend lid

28 aug 2013
    803
    0
    0
    Ik heb het idee dat het erger is geworden door de bepanthen. Daarom ermee gestopt en maïzena gebruikt. En nu is het na 3x bijna weg!
    Dus toch heftige luieruitslag.

Deel Deze Pagina