Hoe kan dit?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Mars, 12 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mars

Mars Actief lid

11 feb 2007
    160
    0
    0
    Ik heb gisteren 3 dagen voor mijn NOD een licht positieve zwangerschapstest gehad (clearview, zie album). Ik was uiteraard helemaal door het dolle heen, maar vanochtend was mijn temp 0,2 graden lager en werd ik dus 2 dagen voor mijn NOD ongesteld. Hoe kan dit eigenlijk gebeuren? Een test kan toch niet positief worden zonder hCG? ik heb er in ieder geval velen versleten die géén 2e streepje hadden. Ik hoor wel over foute innesteling, maar de innesteling vind toch veel eerder plaats? Ik heb overigens normaal gesproken een cyclus van 28 dagen, eisprong op dag 14/15 en ik zit vandaag op dag 27.

Ik hoop dat je het een beetje uit kan leggen zodat het wat duidelijker zal worden voor me, want ik snap er niks meer van.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Mars,

waarschijnlijk heb je een hele vroege miskraam gehad. De test heeft inderdaad op hcg gereageerd, maar het kan zo zijn dat het toen je testte al mis was. Omdat het waarschijnlijk heel vroeg is misgegaan zal de ongesteldheid niet anders zijn dan je gewend bent en zie je er waarschijnlijk niets van terug, geen weefsel of stolsels.
    sterkte!

Mirjam

3. Mars

Mars Actief lid

11 feb 2007
    160
    0
    0
    Ben ik weer... nieuwe vraag... mijn temperatuur ging ineens weer omhoog en ik had nog alle klachten van een evt. zwangerschap, en de ongi die ik dacht te hebben was maar heel licht, ik was dus zo onzeker dat ik vandaag weer getest heb, en deze gaf zwanger aan :)

ik ben nu door het dolle heen, maar ook wel een beetje bang. Was dit nou een innesteling of is dit een teken dat het misschien toch niet goed zal gaan? Het was maandag lichtroze en dinsdag was het wat bruinige afscheiding, en niet meer als een euro muntje zeg maar... Ik heb al eens eerder een miskraam gehad bij 11 weken (missed abortion) en vind het gewoon nogal spannend allemaal, en zeker nu ik al wat bloed verloren heb

ben nu zo onzeker :oops:

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Mars,

we zien wel vaker dat je op het moment dat je ongesteld had moeten worden en heel lichte ongesteldheid doormaakt en toch zwanger blijkt te zijn. Wow!
    Het geeft niet dat je wat bloed bent verloren, waarschijnlijk zit het allemaal goed, die eerste test was wrs licht positief omdat het nog aan de vroege kant was. De meeste zwangerschappen gaan goed, probeer daarop te vertrouwen, dat is lastig als je eerder een miskraam hebt meegemaakt maar je moet het toch proberen!
    Maak alvast een afspraak met een verloskundige, dan heb je iets om naar toe te leven!

Mirjam

Deel Deze Pagina