Onrustig (door eerste keer rijstebloem?)

Discussie in 'Voeding' gestart door Live, 16 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Live

Live Actief lid

16 jun 2010
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ongeveer twee weken geleden ben ik begonnen met het introduceren van fruit bij mijn zoontje van 5 maanden. Dit lijkt hij erg lekker te vinden en gaat dus erg goed.

Gisteren hebben wij voor het eerst door de laatste fles 2 scheppen rijstebloem gedaan. Mijn zoontje heeft heerlijk geslapen, maar is vandaag de hele dag al onrustig.
    Hij laat ontzettend veel windjes en boertjes en af en toe zit het ontzettend dwars, dan loopt hij helemaal rood aan en kreunt...
    Slapen is dus ook al de hele dag een drama en hij wordt vaak huilend wakker.

Ik weet nu niet of dit toeval is, na zijn eerste keer rijstebloem...of dat het misschien toch komt door deze verandering. En dan nog, is het niet raar dat hij er vannacht geen last van heeft gehad, maar pas vandaag overdag?

Herkend iemand dit? Heeft iemand tips?

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Mijn zoontje had er (denk ik) ook last van. Toen er mee gestopt en een maand later bambix geprobeert.

3. michelleKr

23 okt 2010
    24
    1
    3
    Zeeland
    Ik had dat ook met mijn zoontje, toen hij 4 maanden was heb ik ook rijstebloem geprobeerd. Hij sliep idd gewoon heerlijk door, maar toch de andere dag heelveel last van zijn darmpjes. Ik vond dat zo zielig. Toen ben ik er maar mee gestopt, en sinds kort krijgt hij fijne granen door zijn laatste flesje, en dat gaat heel goed. Gewoon nog even wachten, als hij straks 6 maanden is nog een keer proberen.

4. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Dat kan goed hoor.

Het zijn toch granen. Milde, maar toch.

Ik zou die darmpjes wat granen betreft nog even een maandje met rust laten.

5. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Hier kreeg ze ook krampjes van rijstebloem.

Ik ken maar weinig mensen die positieve verhalen over rijstebloem kunnen vertellen. Mss een idee om met 6 maanden fijne granen van Bambix te proberen?

6. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    hier niks gemerkt van rijstebloem en krampjes hoor. Ben met 4,5 maand begonnen met een papfles in de ochtend en hij vind het heerlijk!

7. Live

Live Actief lid

16 jun 2010
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mmm lastig! Ik blijf het nog een paar dagen proberen, het leek vandaag al minder te zijn, dus misschien is het gewoon even gewenning!

8. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    hier ook geen probleem met rijstebloem..maar rijstebloem is niet noodzakelijk om te geven....als je kleine goed doorslaapt hoef je het helemaal niet te geven..

Deel Deze Pagina