hai dames, de titel zegt t al....volgens mij drinkt Smurf hier te weinig. Ze dronk eerst altijd ( allemaal ongeveer hoeveelheden) 250 volle melk 200 roosvichee laxo 150 melk met water en dan gemiddeld nog 100/150 water uit der tuitbeker die op tafel staat. dat is totaal 750 ml op een dag buiten t water dat in haar fruit etc zit. Tegenwoordig drinkt ze: 250 volle melk 100 roosvichee 50 diksap 150 melk en water, dat is totaal 500 ml voor de rest krijg ik er niks in.. water uit haar tuitbeker.. waar ze eerst regelmatig aan liep te lurken.. wil ze niet. Ze heeft al een periode gehad waarin ze eigenlijk niks at.. ze is ziek geweest ( flinke snotverhalen etc) t enige wat ik me nu nog kan bedenken is dat het inderdaad nopg met dat snotterige neusje te maken heeft. Tegelijkertijd denk ik dat dat niet kan omdat ze de avondfles van 150 wel in 1 x leegslurpt. Ben al weer flessen gaan aanbieden ipv tuitbekers, maar dat heeft ook weinig effect. Drinkt ze nu echt zo weinig en zo ja..wat kan ik er nog aan doen? Ze is gewoon vrolijk.. gezellig en actief. ( ze loopt net..uberschattig) Alvast bedankt
Het is niet te weinig hoor. Ik neem aan dat ze verder nog fruit en groenten naar binnenkrijgt? Dit bevat ook veel vocht. En zaken als yoghurt? Probeer eens een rietjesbeker of een gewone beker.. ze heeft de leeftijd ervoor.
niet te weinig? .. dacht dat ze rond de 800 ml moesten zitten nl, maar bedankt voor de geruststelling Fruit eet ze slecht.. 1/2 potje of 90 ml knijpfruit.. vers weigert ze sinds kort weer, avond eten idem.. nog geen heel potje ( 12+) en yoghurt...eerst kon t niet genoeg zijn..tegenwoordig 3 happen. Het eten zelf maakt me ook niet zoveel uit.. weet dat veel kinderen rond de 14 maanden slecht eten..en dat ze na een jaar vaak minder eten.. maar het drinken vind ik lastiger. De rietjes beker kan ik weer eens te voorschijn halen inderdaad...paar weken geleden snapte ze hem nog niet, terwijl ze wel uit pakjes kan drinken. Dat kan ik anders ook wel aanbieden.. rietjes zijn interessanter. Gewone beker.. tja.. maand geleden dronk ze uit de gewone beker en at ze haar eten gewoon in stukken.. intussen zit ze weer aan geprakt en potjes en flessen dus We gaan t wel weer afbouwen... Bedankt voor t meedenken.