Steeds maar halve flessen drinken.....

Discussie in 'Voeding' gestart door jerami, 15 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    mijn zoontje is nu 2 weken en krijgt half bv en half kv. De bv krijgt hij ook met de fles (ik kolf net voor de voeding).

Nu heeft hij de laatste 2 dagen steeds dat hij overdagde fles maar voor de helft leeg drinkt, dan in slaap valt en na een 1 uur/1½ uur de rest wilt. Daarna komt hij netjes voor zijn voeding die erna komt en dan drinkt hij weer maar de helft. dit gebeurd steeds 2x flessen na elkaar. De rest van zijn flessen drinkt hij dan weer wel helemaal leeg. Hierdoor is zijn hele ritme van slag en slaapt hij steeds maar heel kort.

Het lijkt me geen regeldag, want dan willen ze juist meer drinken.

Hij krijgt trouwens om en om bv/kv, dus hij heeft het met beide soorten voeding. hij krijgt per fles 100cc en drinkt om de 3/3½ uur.

2. MissT

MissT Niet meer actief

Kan je hem niet wakker houden tijdens het drinken?
    Hier valt madame ook in slaap na een halve fles, maar ik ga haar dan of verschonen, of ik loop een stukje met haar.
    Als ze dan weer wat wakkerder is, drinkt ze wel verder.
    Ook kan het helpen om goed te kriebelen onder de voetjes, of (heel gemeen) een nat washandje.. zo schrikken ze een beetje wakker en drinken ze (vaak) verder!

3. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    verschonen doe ik altijd voor de voeding, om zoveel mogelijk regelmaat te hebben. Maar zal wat van je tips uit proberen, kijken of het werkt. Voetjes kriebelen kan hij iig tegen, zelfs als de honden met hun koude neus er tegen gaan doet het hem niks.

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je kind drinkt helemaal heen halve flessen, je geeft gewoon te grote flessen.
    Je kind geeft aan dat ie vaker op een dag een kleinere portie wil. Ik zou 'm gewoon daarin volgen.

Op deze leeftijd is voor een baby aan de borst om de 2 uur drinken heel gewoon, dus waarom zou dat voor jouw kind niet zo zijn?

Probeer je hem trouwens tussendoor nog wel aan te leggen? Vaak zie je dat kinderen die na de geboorte niet goed aan de borst kwamen na een aantal weken wel het licht zien. Als je maar blijft proberen.

5. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik probeer hem nog wel eens aan te leggen, maar hij moet de borst echt niet, al stroomt het melk zijn mond in, hij doet er niks mee. Maar hij drinkt nu wel gewoon zijn flessen weer leeg.

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Blijf proberen hoor! Het scheelt echt veel werk!
    Zoek anders contact met een lactatiekundige.

7. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Hoe zwaar is je kindje? Als hij elke 3/3.5 uur 100cc krijgt kom ik op 800cc, dat is genoeg voor een kindje van ruim 5 kilo.

Je kunt 150cc per kilo lichaamsgewicht aanhouden wat hij per dag zou moeten krijgen en dat deel je dan door het aantal voedingen dat hij wil drinken op een dag. En als hij dan al binnen die 3 uur alweer wil gaan eten kun je proberen de flesjes wat groter te maken. Zo doen wij het tenminste. Uiteindelijk merk je ook wel aan zijn drinkgedrag dat hij meer op kan en laat hij ook steeds meer tijd tussen de voedingen zitten en zo krijg je steeds minder voedingen op een dag.

Wij zitten nu op 6 voedingen van ong. 140cc, Simone is bijna 5 kilo maar ze heeft nog wat in te halen....

8. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    Hij weegt nu 3605gr. Het CB gaf aan dat hij nu zeker wel 90cc per fles mag hebben. Hij drinkt ook niet altijd de 100cc op.
    Als ik minder geef, komt hij dus vaker en als ik meer geef, gaat de fles niet op.

9. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Maar zoals al gezegd is mag hij toch wel vaker komen. 3,5 uur vind ik nogal voor zo'n kleintje!
    Hier zaten we de eerste weken zeker op iedere 2 uur, soms misschien 2,5 uur.
    Ik zou zelf ook liever zien dat ze kleinere hoeveelheden vaker op de dag drinken, lijkt me veel natuurlijker.

600 cc per dag lijkt me meer dan genoeg per 24 uur. Gedeelt door 8 voedingen is dat 75 cc per voeding.
    En dan lijkt 8 voedingen (iedere 3 uur) me al heel erg netjes.
    Lijkt me dus dat je toch echt teveel aanbied.

Verder zou ik hem lekker op verzoek voeden als hij goed groeit. Ze regelen t heel goed zelf.

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Minder geven dus per fles. Hij mag op deze leeftijd echt wel 10-12 voedingen hebben. Vergeet niet dat je met moedermelk geen maximum hebt. Probeer dus de kunstvoeding af te bouwen en over te gaan op meer moedermelk.

11. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    Overgaan op meer moedermelk gaat bijna niet. Ik kan zolang kolven als ik wil, maar mijn bv is gewoon bijna niks. Ik produceer veel te weinig voor hem. Ik kan gerust een hele dag niet kolven en dan nog zo goed als geen last van stuwing of lekkende borsten hebben. Hij krijgt nu gewoon kunstvoeding. doet het daar ook gewoon goed op. Voor sommige is het gewoon niet weggelegd om borstvoeding te geven.

Daarbij komt hij zelf elke 3½ uur. Nu ook weer. Als die 100cc teveel zou zijn, dan zou hij het toch ook niet drinken. Zodra hij aangeeft dat hij niet meer wilt, stop ik ook met de fles. Natuurlijk kan ik hem ook minder in een fles geven, maar zodra hij minder drinkt, zeg maar 60cc, dan gaat hij echt niet slapen hoor, hij blijft dan wakker tot hij meer melk krijgt.

Hij drinkt nu steeds zijn flessen gewoon leeg zonder probleem, slaapt daarna goed en komt zelf 3 uur later voor de volgende fles. Het CB geeft ook aan, dat hij zoizo wel 90cc per fles mag hebben.

12. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    heb je al contact gehad met een lactatiekundige?
    Weinig kolven wil niet zeggen dat je ook weinig melk maakt. Gebruik je al syntocinon neusspray om te melk te laten toeschieten? En heb je al eens geprobeerd te 'powerkolven', d.w.z. een dag lang elke twee uur kort kolven?

13. Yukl

Yukl Niet meer actief

dirksmama, waar lees jij dat ze behoefte heeft aan borstvoedingstips en dat ze graag terug wil naar borstvoeding? :(

14. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Nergens, en net zo min lees ik dat ze die niet wil.
    Mijn idee is dat je, als je je kind bv geeft, je dat liever zo volledig mogelijk doet. Makkelijker en goedkoper. En er zijn heel wat manieren om dat te bereiken, alleen is het soms heel lastig daar achter te komen, omdat de zorg in Nederland nou niet bepaald straalt van kennis omtrent borstvoeding.

15. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    Borstvoeding is voor mij nu geen optie meer. Ik zie het zelf alleen al niet zitten om weer om te gaan. Hij zit nu op volledig flesvoeding. Het feit dat ik zo snel kon afbouwen zonder moeite zegt voor mij al genoeg. Hij doet het goed op de flesvoeding dus ga hier niks aan veranderen.
    Maar bedankt voor alle tips enz.

Deel Deze Pagina