avondeten naar middag schuiven

Discussie in 'Voeding' gestart door teigetje1, 17 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Onze meid is nu een nieuw ritme aan het zoeken om op 1 slaapje uit te komen. Nu eet ze de hele dag door goed, alleen het avondeten is nu een drama (eet echt slecht). Ikzelf denk dat dat komt omdat ze te moe is om te eten, omdat ze na 14.00/15.00 niet meer slaapt.
    Nu zit ik te denken om haar het avondeten in de middag al te geven, misschien dat ze dan beter eet, en s'avonds een boterham.

Zijn er meer moeders die dit zo doen, en zal dit een goede oplossing zijn voor tijdelijk? Ze is normaal een goede avondeter geweest (toen nog met 2 slaapjes).

2. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Lijkt mij best een goed idee! Heb geen ervaring, maar ook hier is ze soms te moe om groente en pasta en yoghurt te eten. Het is een grotere, uitgebreidere maaltijd dan gewoon lekker een boterhammetje.

Kun je het niet een keertje uitproberen? Ze is volgens mij oud genoeg om die verandering zo aan te kunnen, en dan kun je zien of het handiger is 's avonds met brood!

3. tulip

tulip Niet meer actief

ik heb het zelf nooit het probleem gehad, maar waarom niet. Er zijn nog zat mensen die het eten omdraaien. Dus ik zou het zeker proberen. Misschien is het idd maar voor tijdelijk.

4. Meranou

Meranou Bekend lid

23 dec 2009
    543
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je kan het altijd eens proberen, werkt het goed, dan is het probleem opgelost. Maar rond 1 jaar hebben de meeste kindjes een probleem met eten, eten minder enz. Dus of het werkt..... probeer het gewoon eens!

5. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Ik weet dat ze rond deze leeftijd minder eten, maar ze at maar 2 hapjes groente en 2 hapjes aardappel en bijna niks van vlees, dus dat vond ik wel heel weinig.

Ik heb haar nu voor het eerst in de middag warm eten gegeven en ze at al meer dan s'avonds. Alle groente waren op en de aardappels bijna, en tja het vlees was volgens mij niet zo lekker want daar had ze bijna niets van op. O ja en het toetje ging er helemaal in.

Dus conclusie: Tijdelijk s'middags warm eten en s'avonds een boterham.

Deel Deze Pagina