Ik ben heel benieuwd naar jullie mening! Wij gaan ons huis verkopen en we willen het natuurlijk netjes en afgewerkt aanbieden. Waar zouden jullie op letten of op afknappen als jullie op zoek zijn naar een huis? (b.v. dat het mooi geschilderd is, of dat de tuin niet netjes is..) Dank je wel alvast!
Wij zouden er op letten dat de basisdingen goed zijn. De rest zou ons niet zoveel uitmaken, maar dat komt omdat ik er doorheen kan kijken en mijn man is interieurbouwer en mijn vader uitvoeder. Niks is goed genoeg. We hebben heel wat leuke huizen gezien, alles werd afgekraakt.....we hebben toen maar nieuwbouw gekocht Maar wat ik merk is dat veel mensen op de sfeer vallen.... vooral vrouwen doen dit merk ik bij mijn vriendinnen. gr brenda
Is de vloer mooi afgewerkt, geen scheuren in plafond/muur. Overal ( waar nodig ) een kitrandje langs. Wij hebben ons huis ook te koop staan, en hebben alles om gegooit. Zelfs alles opnieuw geverft. Het meeste wit zodat het lekker fris en ruim oogt. Ook is het belangrijk dat de kozijnen er netjes uitzien. Succes. Hopelijk hebben jullie meer geluk met de verkoop dan wij.
Ramen schoon? Een vies huis met vieze ramen waardoor je amper naar buiten kunt kijken, vind ik persoonlijk een afknapper. Geen scheuren in muren en deuren? Opgeruimd is ook beter, dan kan je er beter doorheen kijken vind ik. Ook inderdaad wel fijn dat het een beetje afgewerkt is. De tuin maakt niet echt uit...
Ja ik let heel erg op schilder werk. Verder geen vieze dingen in de badkamer. Tuin hoeft voor mij persoonlijk niet super netjes.
schoon en fris is toch wel belangrijk denk ik. Kitrandjes.. de oven.. als wij ons huis verkopen gaan verven we ook alles weer in neutrale kleuren. Wij hebben nu een rode muur en dat is gewoon heel persoonlijk. Niet iedereen kan daar doorheen kijken...
zorg gewoon dat hij huis goed is en af. geen verrotte plekker op houten delen etc zijn er minpunten aanwezig.(een lekkende badkuip oid) maskeer dit dan niet en zeg het eerlijk. want komen ze er later achter kunnen ze het alsnog op jullie verhalen.
Zorg idd dat alles er beetje netjes afgewerkt bij staat. Verder heb ik ook wel eens gehoord dat als je weet dat er kijkers komen je moet zorgen dat je een appeltaartje in de oven hebt staan (gehad) dat het lekker huiselijk ruikt. En een mooie boeket bloemen ergens mooi neerzetten. Beetje opleuken zeg maar. Niet dat wij dat hadden, weet nog wel toen wij in dit huis gingen kijken was het een dikke bende, eigenaren waren thuis, mw had net de kont van de peuter verschoont dus toen we binnenkwamen een heerlijk strontluchtje. Hele aanrecht nog onder vieze borden en alles. Huis was achterstallig onderhouden en toch hebben we het gekocht. Maar niet iedereen kan daar doorheen kijken
Ik denk er precies hetzelfde over Ook bij ons is het nooit goed, maar als de basisdingen goed zijn (fundering, gevels, dak/isolatie) dan is het al prima. Netjes en schoon let ik niet op, wij kochten 10 jaar geleden een huis waar 30 jaar lang bijna niet gepoetst was... na 1,5 jaar verbouwen was het een villa dus daar kijken we doorheen. Tip: bak voordat er mensen komen een appeltaart of een cake, dan ruikt je huis heel 'welkom'. En netjes en schoon is voor de meeste mensen toch wel heel belangrijk.
Ik vraag het omdat wij heel erg op sfeer letten en niet goed op de afwerking. We zijn van plan om alles wat nog geschilderd moet worden gedaan wordt, en alles wit idd. Kitrandjes is ook wel een goede, daar moeten we ook eens naar kijken. Bos bloemen, oogt wel huiselijk natuurlijk.
Het is belangrijk dat je jezelf er ziet wonen. Dus heel erg opgeruimd (dan oogt de ruimte veel groter, en hebben mensen de mogelijkheid om zelf hun eigen spullen in hun hoofd ergens neer te zetten), weinig foto's van jezelf, weinig zeer persoonlijke dingen (heb je bijvoorbeeld een trollengekte en staan ze overal door het huis, berg ze dan als er mensen komen kijken even op). En natuurlijk schoon schoon en schoon. De meeste mensen vinden het moeilijk om ergens door heen te kijken. Ik zou het verfwerk niet heel belangrijk vinden en de vloer gaat er wss toch uit als wij een huis kopen maar meer letten op de kozijnen (geen houtrot), het plafond en de daken (zitten er ergens vochtplekken) is het dubbelglas, zitten er gaten in de muur e.d.
Afwerking is belangrijk, maar dat hangt ook van het huis af. Wij hebben een oud huis (1910) en dan kan er dus wel eens een scheurtje in het stucwerk zitten. Toen wij ons huis kochten (was wel een andere tijd) was er een enorme run op. Het was ontzettend populair, en waarschijnlijk was dat vanwege de sfeer. Onze smaak is het niet, en wij keken er juist doorheen, maar die mensen had het heel erg landelijk ingericht (riviera maison-stijl) met overal kussentjes en lampjes en dingetjes, en ook boven was het helemaal 'af'. Hoewel wij het dus juist niet mooi vonden, maakte het wel indruk dat het zo huiselijk was, en dat kwam ook doordat het dus echt helemaal af was. Nu was het ook het werk van die vrouw (ze stond later met haar nieuwe huis ook in een woonblad), maar ik denk dat je het ook wel een beetje kunt faken, in je eigen stijl dan natuurlijk. Gewoon bloemen neerzetten en overal een beetje van die leuke stilleven-hoekjes. Nou, succes in ieder geval!
ik zelf kan wel door rotzooi of verzamelwoede heen kijken haha.. maar mijn vriend absoluut niet.. hij vind het fijn als er weinig spullen staan (en velen met hem ook) *bankstel met 1 of 2 kussentjes (niet 10 kussens en nog 3 dekens erop) *tv kast met alleen een tv en een paar dvd's enz. (dvd speler, spelcomputers in de kast) *salon tafel leeg *eettafel met een mooie bos bloemen en een taart erop, waar de mensen ook van mogen pakken *dressoir niet overvol met foto's van jullie, gewoon lekker leeg maken met alleen 2 eyecatchers erop. *vensterbanken niet overvol, maar gewoon 1 of 2 mooie vazen of iets anders dat er leuk en rustig uitziet.. *gordijnen helemaal open zetten .. zoveel mogelijk licht moet er naar binnen kunnen (plakfolie eraf halen) *heb je veel spullen op het aanrecht?.. alles wegzetten, alleen een koekjes pot en een koffiezetapparaat.. *ijskast niet overvol maken.. mensen kijken hier ook in *zorgen dat er geen volle wasmand staat. *geen speelgoed laten rondslingeren *alle prulletjes van de badkamer opruimen, 2 flessen shampoo laten staan, handdoek ophangen en je tandenborstels bv. *mooie effen dekbedden, geen drukke boel *ook op de kinderkamers/logeer kamers alle overtollige spullen wegdoen.. en absoluut niets onder de bedden verstoppen.. dat ziet er niet uit.. *zet de douche lekker in de chloor zodat het lekker schoon ruikt.. *als het muf ruikt op zolder,, stofzuig hem dan van te voren en gooi eerst wat waspoeder in de stofzuigerzak dan komt de geur van de waspoeder door de lucht heen en ruikt het iets lekkerder.. *de tuin ook zo leeg mogelijk laten, wel een leuke zithoek maken maar voor de rest lekker leeg, zo lijkt de tuin groter. *en niet roken 1 of 2 dagen voor de bezichtigingen.. nou het is een hele waslijst geworden haha... maar zo denkt mijn vriend erover... mij maakt het echt niet uit. maarja niet iedereen denkt zo
Wij hebben toen wij gingen kijken naar een nieuw huis de afgelopen 2 mnd vooral gekeken naar de ruimte ( hier doe je zelf niets aan hihi) maar je kan wel zorgen dat het ruimtelijk oogt... En de vloer ( is er veel onderhoudt aan nodig, moet de vloer eruit?) wij hebben een huis met een epoxy grindvloer om die reden dus laten afvallen. en hoe is het met het schilderwerk/muren etc Verder alles opruimen, in de kastten onder het bed als het huis maar schoon en ruimtelijk lijkt ben je al een heel end... Wij hebben toen we ons huis in de verkoop hadden de gang opnieuw behangen en een kamer neutraal wit geschilderd ipv knalroze bloemen verder alls opgeruimd en zoveel mogelijk speelgoed opgeruimd. Het heeft geholpen hier
Zorg in elk geval dat het bij een eventuele bezichtiging schoon en opgeruimd is. Zo belangrijk! Ik kan door veel dingen heen kijken (stijl interieur bijvoorbeeld) maar als ik met mijn hoofd door het hangende wasgoed heen moet om de zolder te bekijken, dan heb ik wel zo mijn vraagtekens hoor. Net als de verwilderde tuin. Prachtige foto's op internet maar als je er dan komt kijken zie je alleen maar onkruid, bosjes en geen enkele schone stoeptegel. Als er foto's gemaakt worden voor de folder zoveel mogelijk frutjes en tierelantijntjes weghalen, vooral in de badkamer en keuken erg belangrijk! Gewoon goed opruimen zodat mensen niet afgeleid worden, het zal je verbazen hoeveel mensen er vallen over rommel of een interieur dat ze niet aanstaat. Je had het zelf al over schilderen, inderdaad zoveel mogelijk wit schilderen maar wel zorgen dat het niet te klinisch wordt, wij hebben onze slaapkamermuren weer wit gemaakt voor ie de verkoop in ging. Een gekleurde muur in de woonkamer hebben we destijds wel zo gelaten omdat het anders wel heel erg wit werd. Leuk bosje bloemen op tafel werkt ook altijd goed (zowel voor de foto's als voor een bezichtiging) Verder las ik toen wij een bezichtiging kregen dat mensen het idee willen krijgen dat ze in een hotelbadkamer zijn. Ik kan me daar wel wat bij voorstellen (ik hou van sjieke hotelbadkamers ) dus daar heb ik toen ook echt m'n best op gedaan. Flessen shampoo e.d. weg, een handdoekje mooi opgevouwen aan een rekje hangen of eventueel half over de wasbak met een leuk zeepje er op. Verder goed schoonmaken die badkamer, laat die kranen glimmen en kalk verdwijnen. Ik werd zowaar weer verliefd op m'n eigen badkamer
Bed netjes opmaken! Je zult het niet geloven maar wij hebben een huis bekeken waar mensen hun slaapkamer heel smoezelig hadden achter gelaten, ik vond het zo ranzig! De gordijnen dicht, dekbed verfrommeld op bed en de nachtpon op het kussen. Dat hoef ik allemaal echt niet te zien hoor Net als een volle wasmand of stinkende kattenbak, ruim het even op of maak het even schoon. Je wilt toch zekers graag je huis verkopen? En inderdaad geen grote dingen verbergen want je kan er later alsnog op aangesproken worden, schiet je niks mee op dus. En probeer positieve punten te belichten. Schilderwerk buiten net gedaan, bestrating in de buurt wordt aangepakt of in het geval van een appartement kan je benoemen wat de VVE op z'n agenda heeft staan of net heeft gedaan. Ons huis heeft 1,5 jaar te koop gestaan, helaas weet ik waar ik het over heb
Hij staat nu 1 jaar en 1 maand te koop, met maar 2 kijkers . Op deze foto zie je hoe de woonkamer er eerst uitzag, de douche was zwart wit, onze slaapkamer paars, en de waskamer ook paars. Het enige waar we niks aan hebben gedaan is de kamer van ons dochtertje.. Het bruin was meer mijn smaak qua gezelligheid, maar soms moet je wat he. Dit is hoe ons appartement er nu uitziet: Witte Woning Makelaars | Overzicht woningen - Woningaanbod - Overijssel - Pieter Poststraat 17 7606 TK Almelo
Wat mooi!!!!! Als ik een appartement zocht in Almelo was dit zeker iets voor mij geweest!! Balen dat het al zo lang te koop staat,het ziet er echt supermooi uit! Succes!
wat een mooi appartement zeg.... echt het enige minpuntje dat ik me kan bedenken is dat het dekbed niet bij het behang past... maar kom op zeg.. daar kunnen mensen niet op af knappen... snap niet dat er maar 2 kijkers zijn gekomen,..