Ramp: armpjes boven de dekens

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Moppiepoppie, 4 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moppiepoppie

Moppiepoppie Fanatiek lid

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    Lieve allemaal,

Heb hier een probleempje. Mijn dochter van 7 maanden heeft de eerste vier maanden van haar leven in een Puckababy (bakerzak; niet zo straks als echt inbakeren, maar de armpjes zitten in een soort slaapzak, waardoor ze zichzelf niet wakker slaan). Daarna heb ik haar een gewatteerde slaapzak gegeven, waarbij haar ampjes dus wel eruit kwamen, maar heb ik de deken toen altijd heel strak ingestopt tot aan haar kin, zodat haar armpjes nog steeds eigenlijk vast lagen onder de dekens. Ze trok ze eigenlijk nooit los, dus sliep nog steeds even goed zonder de bakerzak. Nu is ze echter 7 maanden oud en te sterk om haar nog strak in te kunnen stoppen. Gevolg; binnen no-time heeft ze haar armpjes los. Ze weet natuurlijk allang dat ze armpjes heeft dus het willekeurig langs haar hoofd vliegen van haar armpjes is natuurlijk helemaal niet meer zo. Toch lijkt ze veel slechter te slapen met haar armpjes boven de dekens. Volgens mij komt het ook niet door de kou, maar doordat het geborgener voelde toen ze nog vastlagen misschien? Ze wordt in ieder geval wel drie keer per nacht wakker als ze losse armpjes heeft. Ik heb al alle knuffels uit het bed gehaald, omdat ze ook aan dingen ging pulken als ze haar armpjes eenmaal los had, en daarom niet meer in slaap kon vallen. Ik heb ook al vijf dagen lang geprobeerd haar los in te stoppen (zodat haar armen al bij het in slaap vallen 'vrij' liggen), zodat ze kon wennen, maar ik ga onderdoor aan het slaapgebrek (drie keer per nacht eruit is niet zo prettig :(), dus heb haar weer strak ingestopt vannacht. Ze slaapt dan alweer een stuk beter, maar wordt toch één keer 's nachts nog wakker omdat haar armpjes los zijn geraakt. Dan moet ik haar dus weer opnieuw instoppen, en dat kost best wat kracht om het goed strak te krijgen, dus ben ik weer helemaal wakker. Bovendien wil ik haar ook graag in een Deryan travel-cot kunnen leggen en daar kun je een baby niet strak instoppen omdat het matras in de voering van de tent verwerkt zit...

Kortom: ze MOET het leren, aargh! Maar hoe?? Wie heeft er ervaring met dit probleem en wat was jullie oplossing???

2. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Wij hebben onze zoon ook een tijd lang ingebakerd gehad.
    Zelfs in een echte inbakerdoek..
    Wij merkte aan hem dat hij steeds meer begon te krijsen als hij ingebakerd moest worden, dus hebben hem gewoon zo opeens weggelaten.
    Hij was toen 4 maanden oud denk ik..
    Het was in het begin echt een drama! Hij had nog niet volledig zijn armen onder controle en werd dus regelmatig wakker. Wij hebben toen een slaapzak met mouwen gekocht en daarvan de mouwen aan de body vastgenaaid zeg maar. Ter hoogte van de ellebogen zodat hij wel doorhad dat hij zijn handjes kon gewegen, maar niet bij zijn gezicht kon.
    En toen zijn we steeds meer gaan afbouwen, dus alleen 's nachts nog die slaapzak en overdag gewoon 1 met losse mouwen.
    En erna ook 's nachts weg en toen een slaapzak zonder mouwen.
    Het heeft even wat pijn en moeite gekost, maar hij is er wel volledig vanaf!
    Hij heeft alleen nog een slaapzak aan zonder mouwen omdat hij anders zonder dekens ligt en het koud krijgt.
    In het begin moesten we wel 4/5 x eruit 's nachts maar een maandje later helemaal niet meer.
    (Behalve om andere redenen als hij bijv. ziek is)
    Dus ik zou toch zeggen, even geduld hebben en doorzetten!

3. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Een grote dikke slaapzak dan?

4. Moppiepoppie

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    @Kissie: ik gebruik al gewatteerde slaapzakken. Het probleem is de armpjes die los kunnen bewegen...

5. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Ja ik bedoel zo'n dikke met mouwen zonder een deken. Dan kunnen de armen wel bewegen maar niet zo soepeltjes...

6. Moppiepoppie

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    Hmm nou die gebruik ik dus al en daaroverheen nota bene ook nog een deken :( Ik hoopte idd dat door de dikte ze iets minder het gevoel van losse armen had, maar helaas...

7. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
  8. Eunice1976

19 jul 2007
    56
    0
    0
    juf
    In het zuiden
    Wij hebben na het (min of meer) inbakeren bij Levi hem in een slaapzak zonder mouwen gelegd en de armpjes dan inhet slaapzakje erbij 8) . Ging prima; rond de 10 maanden was hij sterk genoeg(blijkbaar.. :rolleyes: ) om een armpje eruit te wurmen; maar hij werd daarvan niet wakker. Toen hij steeds 2 armpjes eruit had na een slaapje(nu 2 weken geleden) probeerden we eens zonder instoppen en.....ging prima! =D> Succes!

9. Eunice1976

19 jul 2007
    56
    0
    0
    juf
    In het zuiden
    O ja, Levi is nu 1 jaar en 3 weken!

Deel Deze Pagina