Wat te slikken na foliumzuur

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Chantalleke, 28 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chantalleke

Chantalleke Bekend lid

6 feb 2007
    606
    0
    0
    doktersassistente
    Apeldoorn
    Als ik goed heb op gelet mag ik nu stoppen met de foliumzuur. Maar is er iets waarvan het verstandig is om te slikken gedurende de rest van de zwangerschap?
    Bedankt !

Edit moderator: Ik heb je vraag verplaatst. Graag goed kijken waar je iets plaatst.[/b

2. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    ik slik nog steeds fem natal met foliumzuur. kwaad kon het niet zei de vk . dus ben het gewoon aan het doorslikken. staat ook op bij zwanger worden zijn en bij borstvoeding

3. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    Ik gebruik gravitamon, das een multivitamine voor zwangere en idd ook voor borstvoeding gevende. Er zit bv geen vitamine A in en wat meer D geloof ik. Ook foliumzuur, want te lang kun je foliumzuur niet slikken. Maar als je goed eet en voldoende vitamine binnen krijgt hoef je na de foliumzuur in principe niks meer te slikken!

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Op advies van de VK en dietist ben ik tot het eind van de zwangerschap die pillen blijven slikken. Had die van VSM, puur MAMA..
    Ik had moeite om mijn dagelijkse portie eten binnen te krijgen, dus vandaar dat de dietiste het adviseerde.
    In gewone vitamine pillen zit (dacht ik) soms teveel vitamine A, dat is bij pillen voor zwangere vrouwen aangepast..

5. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Je mag nu inderdaad stoppen met foliumzuur. Aangeraden wordt om daarna te beginnen met vitamine D. Die heb je vloeibaar of als pilletjes.

6. Ukkepuk078

Ukkepuk078 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.153
    0
    0
    Adm. Medewerkster
    Dordrecht Zuid Holland
    Ik slik nogsteeds de zwangerschapsvitamines van VSM, puur MAMA..

7. Marleen2109

Marleen2109 Niet meer actief

Multi speciaal voor zwangere vrouwen is inderdaad erg goed. Het is niet verplicht, maar zo weet je toch wel zeker dat je alles binnen krijgt. Het belangrijkste is nu vit. D!

8. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Ik eet gewoon gezond :)

Ben op een gegeven moment wel aan de Vit C bruis gegaan, maar dat doe ik om blaasontsteking te voorkomen.

Dat heb ik tijdens mijn vorige zwangerschap 2x gehad en was zo vreselijk, dat wilde ik niet nog een keer meemaken!

9. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik slik gravitamon, nouja af en toe hihi. Ik ben er niet zo regelmatig mee, vergeet het vaak. Maar toen ik vermoeidheidsklachten kreeg (wat wel normaal is) adviseerde mijn vlos ze ook . Op een bepaald moment gaat de baby ook steeds meer van jou pakken en dan is het moeilijker om dat zelf goed aan gevuld te houden.
    Ik ga nu overigens maar een nieuw potje halen, want m'n hb was weer wat gezakt afgelopen week, dus m'n vlos noemde het nog maar weer een keer ;) , dat het slikken van gravitamon (of iets dergelijks) wel een goed plan zou zijn...

10. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Ik heb mijn hele zwangerschap van begin tot eind vitamines voor zwangeren geslikt gewoon van de kruidvat zelf, lekker goedkoop. Maar alles zit erin wat je nodig hebt.
    Niets mis mee hoor, wat extra vitamines etc wanneer je zwanger bent, dus ik zou zeker wat nemen. Maar al die dure pillen hoef je niet te kopen, goedkoper is ook prima. Daar zit ook alles in wat je nodig hebt.

11. novmama

novmama Fanatiek lid

6 mei 2008
    1.801
    0
    0
    gelderland
    Ik slik ook nog steeds vsm puur mama

12. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Beide gyns hebben mij gravitamon aangeraden. Je kunt nooit een teveel aan foliumzuur hebben (mits je de normale dosis slikt, alleen op indicatie krijg je een hogere dosis) en het kan geen kwaad om dit je zwangerschap door te slikken. Het is zelfs verstandig, want je kindje pakt wel wat het nodig heeft, maar jij bent er ook nog. En mijn bloedwaardes zien er altijd prachtig uit, mede dankzij de extra vitamines die ik slik.

13. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    ik slik me hele zwangerschap alleen gravitamon zit ook voldoende foliumzuur in

14. Vlinder84

Precies, dat is nog het beste ook. Want vitaminen hebben elkaar nodig om goed opgenomen te kunnen worden. Ik had bv een b12 tekort en als je die vitamine niet voldoende hebt, neem je ook geen foliumzuur op. Dus de combi die in grvaitamon is, is perfect om alles goed op te nemen en er optimaal gebruik van te kunnen maken.

15. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    ik slik dagravit ook foliumzuur en multivitamine in 1 lekker makkelijk :D

16. Chida

Chida Actief lid

13 nov 2007
    443
    0
    0
    Verpleegkundige
    Rotterdam
    Die van Etos zijn toch ook nog oke, ik zit nu bijna bij 14 weken?

17. Vlinder84

Welke van Etos bedoel je? Als het speciale zwangerschapsvitaminen zijn, is het goed hoor.

18. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    ALLES speciaal voor zwangeren is prima! ;)

19. Nash

Nash Bekend lid

2 jan 2008
    522
    0
    16
    Ik slik ook al heel de zwangerschap Dagravit mama en baby deze kun je heel de zwangerschap blijven slikken.

20. dolfijntje1980

dolfijntje1980 Actief lid

23 okt 2007
    104
    0
    0
    Ik slik ook vitaminen voor zwangere vrouwen.
    Van dagravit.

Deel Deze Pagina