6 maanden en tv kijken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Dorianne, 23 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dorianne

Dorianne Fanatiek lid

27 okt 2009
    1.608
    1
    0
    gehandicaptenzorg
    mijn dochter is 6 maanden en ze verkijkt haar verstand achter de tv. Ja ik weet dat het niet zo goed is maar al het andere vind ze niets meer aan als op televisie. Achter de tv zit ze in haar schommelstoel te schateren en te krijsen van plezier...
    herkent iemand dit en wat hebben jullie gedaan?

2. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Onze dochter kijkt ook regelmatig tv en ik vind t geen probleem. Ze wil ook wel andere dingen doen maar soms zit ze ook een tijdje tv
    te kijken. Nu ze overal langs kan lopen doet ze ook wel andere dingen. Maar als ze verder niks wil doen lijkt t me wel lastig. Geen idee wat je eraan kan doen. Gewoon tv uitzetten? Dan moet ze wel. Heb anders geen idee.

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.275
    6.802
    113
    O Isabella ook altijd. Vond ze erg leuk. Ik vond het ook geen probleem.

Julian vindt er niks aan en speelt alleen maar.

Ik zou het wel een beetje inperken. Ook gewoon lekker kunnen spelen.

4. Que

Que Niet meer actief

Hier ook een kijkbuis baby.

Wij doen altijd na het eten even het nieuws kijken. Zodra editie NL begint wordt hij helemaal wild en gaat dan rustig op schoot erna zitten kijken. Nou ja prima dat kwartiertje vind ik niet zo erg!

5. fafje

fafje Niet meer actief

nou vanochtend eerste voeding zat ik op de bank en zeppelin stond op...ik kon hem afleiden wat ik wilde , maar hij zat helemaal gefascineert te kijken...dus ik liet het gewoon eventjes...en dan is hij 4,5 mnd...tja...als ik het nieuws kijk, kijkr ie ook

6. tulip

tulip Niet meer actief

op die leeftijd maakt het volgens mij nog niks uit, ze kijken nl niet bewust t.v. maar zien gewoon iets dat ze leuk vinden.
    Later gaan ze er pas bewust voor zitten. Ik zou het gewoon spelen wel blijven stimuleren natuurlijk en als ze ouder wordt het wel wat inperken, anders krijg je straks een tv verslaafde peuter.

7. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Onze dochter is helemaal wild van Dora!
    Wordt dan enorm enthousiast, gaat wild met haar armpjes slaan en schater lachen! ik vind het best schattig om te zien :)

Verder kijkt ze niet veel t.v maar als Dora erop is dan wordt ze echt enthousiast!

Ik denk dat het nu nog niet zoveel kwaad kan en anders misschien idd toch gewoon de t.v uitzetten ?

8. bloem2

bloem2 Niet meer actief

haha schattig dat ze dan ook zo veel lol heeft:D
    Ons mannetje kijkt door de weeks in de ochtend altijd eventjes tv (ongeveer 20min)op het speelkleed als ik me eventjes aan het aankleden ben. Hij vermaakt zich dan ook prima:) Kan hij spelen en ondertussen eventjes tv kijken tegelijk. Bumba vind hij wel erg leuk!

9. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Hier is de tv ook erg interessant, hypnotiserend bijna. Maakt ook niet uit wat erop is, CSI of House of Goede Tijden, alles is leuk :)
    Maar we hebben bijna geen tijd om te kijken, dus zij ook niet!

10. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Hier een dochter die gek is van GTST. :D Als het liedje begint, dan begint ze te lachen en te gillen! Zelfs als ze half slapend aan het drinken is bij mama.
    Ach ik vind het ook geen probleem. Zolang ze niet 12 uur achter de televisie zitten. ;)
    Dat ze echt tv kijkt is misschien 4 of 5 x in de week een half uurtje. En voor de rest kijkt ze half mee als ik wat kijk en ze aan het spelen is. Maar die programma's vind ze vaak niet interessant. ;)

11. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Ik maakte me daar ook zorgen om, maar opeens was de interesse weg. Toen heeft ze twee maand terug weer een zandkasteel periode gehad, maar nu vind ze het alleen 's morgens leuk als ze wakker aan het worden is (net d'r vader)

12. Funkie

Funkie Bekend lid

13 jan 2009
    929
    0
    0
    Maak sieraden (BIBI)
    Scheveningen
    hier ook smorgens voor de creche baby tv en als wij aan het eten zijn

13. caroline16

caroline16 Niet meer actief

Soraya vind het ook geweldig om tv te kijken, 's ochtends kijkt ze altijd Zappelin.. maar echt niet de hele dag.. op een gegeven moment gaat ie gewoon uit, doen moet ze wat anders doen..
    anders is ze er straks helemaal verslaafd aan en wilt ze helemaal niks meer..

14. Zanetti

Zanetti Niet meer actief

Hier is de interesse inmiddels weg, al staat de tv de hele dag aan bij wijze van spreken, hij vind er niets aan. Behalve Bumba dat vind hij wel leuk om even naar te kijken

15. Dorianne

Dorianne Fanatiek lid

27 okt 2009
    1.608
    1
    0
    gehandicaptenzorg
    het is echt niet zo dat ze de hele dag tv kijkt maar ze draait er zich wel voor om en als de tv de hele dag aan staat is het ook geen probleem als ze de hele dag kijkt ;). het maakt ook echt niet uit wat erop is, als het maar tv/dvd is haha. Het aquarium is hier net zo favoriet! maar ze speelt ook zeker in de box, speelkleed of schommelstoel zonder tv.
    Het is ook niet gigantisch lang maar het is wel iets waar ik haar rustig van krijg:D

16. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik zou er geen probleem van maken zolang je haar er niet uren voor zet of zolang ze niet uren naar dat ding ligt te staren.

Ik zet de tv overdag nooit aan, de hele tijd beeld en geluid op de achtergrond vind ik zelf niet fijn, laat staan hoe dat voor Irem moet zijn (druk). Hier gaat ie meestal tegen het einde van de middag aan, maar Irem kijkt er absoluut niet naar om. Soms wel jammer, het zou wel fijn zijn als ze eens een paar minuutjes stil zou blijven zitten. Maar ach :)

17. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Hier gaat de TV aan op baby tv als ik eten aan het koken ben.
    Verders niet. Het is ook net zo'n moment dat Sven onrustig begint te worden/hongerig etc.
    Van de TV wordt hij weer rustig.
    Ow, heb trouwens wel baby tv in het pakket op laten nemen.
    Dat is niet zo druk.

18. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Mijn dochter vind er helemaal niks aan. Maakt niks uit wat erop is.

19. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.251
    7.289
    113
    Vrouw
    Brabant
    Lisa vindt er helaas niet zoveel aan. Het zou soms wel makkelijk zijn, want ze heeft echt geen rust in haar donder en ik kan dus nooit echt rustig iets doen (ja, als ze slaapt ;))

20. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Hier kijkt ze ook wel eens tv. De tv staat trouwens hier wel de hele dag aan. Maar niet alleen speciaal haar programma.s

In de ochtend gaat hij rond 8 naar ned 3 voor zeppelin ze kijkt ongeveer twee uurtjes. maar speelt vaak tussen door alleen als ze haar programma.s hoord dan gaat ze ook kijken. Ze kijkt graag bumba vind heel erg leuk en de teletubbies voor de rest de programma.s meer de liedjes en o ja k3 vind ze ook erg leuk gaat ze mee dansen.

Ze ziet ook wel al eens tekenfilmpjes voor oudere kinderen zo als yetx maar dat komt door haar grote broer. Dus ze komt al vroeger in aan raking met tekenfilms zie niet geschikt voor haar zijn. Maar is lastig als het verschil van leeftijd zo groot is kan moelijk mijn zoon verbieden te kijken als hij uitschool komt en hij heeft geen aansluiting in zijn eigenkamer. De tv is voor alle gezinsleden, ook voor hem.;)

Deel Deze Pagina