Ik ben 23 wk zwanger en heb sinds gister allemaal kleine rode bultjes op mijn borst en nu ook mijn buik. Ze jeuken niet, alleen als ik er aan kom. Ook heb ik twee rare rode plekken ertussen zitten, beetje droge/eczeemachtige plekjes. Weet iemand wat dit kan zijn en wat ik er aan kan doen? Is het nodig bij de huisarts langs te gaan?
niemand? ik lees allemaal enge dingen op internet over gordelroos enzo... met rare afbeeldingen erbij, bah. Maar ook dat het een allergie voor de zwagnerschapsvitamine kan zijn of gewoon opgezette talgkliertjes....
ik heb t ook, maar ik ben pas 13 wkn zwanger. ook op mn buik en borst. volgens mij gewoon opgezette talgkliertjes of zo..zoals je al zegt. zo zijn ze weg en zo zitten er weer een paar. maar heb er wel meer zwangeren over gehoord. maar als je je zorgen maakt kun je natuurlijk altijd langs je huisarts gaan...
ik heb het ook, komt door de hormonen is niks ernstigs. goed droogdeppen en niet insmeren met bodylotion ect dat maakt het erger juist. ik heb er doorheen ook een soort gist zitten die donkere vlekken creeert. daar heb ik zalf voor maar die gebruik ik liever pas na de zwangerschap, het kan wel nu maar vind het geen fijn idee. kan geen kwaad in elk geval. wel even laten nachecken bij een ziekenhuis of vk controle. succes!
Net bij de huisarts geweest, volgens hem was het een "gewone" zwangerschapsuitslag. Niet te veel aan doen, hooguit een koelzalf of één of ander schudsel waar ik de naam al niet meer van weet haha. Maar zolang ik er niet teveel last van had konden we er beter zo lang mogelijk niks aan doen. Nou heb ik voornamelijk een beetje jeuk als ik er aan denk dus voorlopig red ik me wel