Hallo! Omdat ik tijdens de zwangerschap hele vlakke tepels heb gekregen, wil het aanleggen niet goed lukken. In het ziekenhuis hebben ze mij hier ook niet heel goed mee geholpen. Maar omdat ik absoluut borstvoeding wil geven, kolf ik nu af. Mijn dochter (1 week + 1 dag) drinkt om de 3 u ongeveer een 60ml borstmelk, soms 70 of 80 ml. Maar soms kolf ik maar 50ml af! En dan zijn mijn borsten echt leeg. Snachts geven we 2x flesvoeding (nutrilon), zodat ik een voorraad borstmelk kan aanleggen voor overdag. Zo kan ik naar de winkel en kan mijn man ze voeden. En op termijn valt die nachtvoeding toch weg. Ik drink elke dag veel water en thee met galactocil, maar dat blijkt niet echt te helpen... Kan ik iets anders doen om de productie te stimuleren? Alvast bedankt! Groetjes!
Beste Marit, Wat goed om te horen dat je bent gestart met borstvoeding. Je kindje is nog maar een weekje oud. De borstvoeding moet dan ook nog echt goed om gang komen. Veel aanleggen is dan ook zeker heel belangrijk. Daarnaast voldoende drinken en ook zelf je rust pakken. Groetjes, Anneloes