Mijn dochtertje heeft ineens -vooral in d'r gezichtje- rode bultjes. 't Lijkt wel een soort warmtebultjes, zeg maar... Ze lijkt er geen last van te hebben en ik meen me te herinneren dat mijn oudste dit ooit ook gehad heeft en dat 't vanzelf wegging... Maar ik vraag me toch af of iemand misschien een idee heeft wat 't zou kunnen zijn...
mijn zoontje had laatst ook rode bultje op zijn wangen, deze gingen maar niet weg. Maar het begon ook met schrale wangetjes. Achteraf was het exceem dus bij de H.A. geweest en kreeg dermovate creme 3 dagen smeren en het was weg. Ik zou gewon ff langs de H.A. gaan dan weet je het zeker.
Nope, ik geef kunstvoeding... Ik zat te denken dat 't misschien wel 'n soort allergische reactie ergens op is; volgens mij heeft ze laatst een nieuwe romper aangehad die nog niet gewassen was en heeft ze sindsdien die rode bultjes...
Dan zou ze het voornamelijk op haar rompje moeten hebben. Ik denk zelf dat het hormoonbultjes zijn... maar als je het niet vertrouwd overleg dan even met een wijkverpleegkundige van bv het CB. Groetjes
Hier hebben beide kids het ook gehad namelijk zit voornamelijk in het gezicht en soms beetje op de romp... maar voornamelijk op het gezicht... trekt vanzelf weer weg... volgens mij kregen ze het hier ook rond de 6/7 weken.... Succes!
Mijn meisje heeft het ook. Volgens het consultatiebureau is het baby-acne. Komt door hormonen. Gaat vanzelf weer over.