energie leverancier

Discussie in 'De lounge' gestart door Young Flower, 17 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Young Flower

    Young Flower Fanatiek lid

    25 jul 2006
    3.299
    477
    83
    near rotterdam
    Ik zit al een tijdje te dubben of we niet over moeten stappen naar een andere energieleverancier. maar ik vind het een weerwar aan wat moet je aan wie betalen en gaat het overstappen wel goed.

    Dus zijn er meiden hier die zijn overgestapt? hoe ging het? en met hoeveel rekeningen zit je nu voor je gas, water en licht?

    alvast bedankt
     
  2. missgroovy

    missgroovy Niet meer actief

    zit sinds kort bij green choice, zij hebben alles geregeld. Alles netjes op tijd en geen problemen. En belangrijkste,,,ze zijn goedkoper dan essent (in ons geval dan,,,)
     
  3. Mandarijn

    Mandarijn Bekend lid

    3 feb 2007
    760
    0
    16
    ik heb er ook wel eens over gedacht, maar ik ga niet wisselen, alles loopt goed zoals het is en ik heb geen zin in toestanden ook al betaal ik dan maar iets meer
     
  4. ruby28

    ruby28 Fanatiek lid

    10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    ik ben overgestapt van eon naar go energy.
    wat een drama....4 maanden geen rekening ontvangen en toen hebben ze me op een maandbedrag van 340 euro gezet.terwijl ik eerst op 210 stond en nog 800 euro terug kreeg bij de eindafrekening.

    ik zou dus niet zomaar meer overstappen naar zo'n vaag bedrijf.
     
  5. tweety

    tweety VIP lid

    2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    ben in het oude huis overgestapt naar oxio maar nooit meer kreeg 2 verschillende rekeningen van de eneco voor de transport kosten daar kreeg ik er 3 van en dan van de oxxio nog het maand bedrag voor gas en electra appart. ik hou het nu lekker bij de eneco dan maar wat meer kwijt maar al die lossen rekeningen dan zie je door de bomen het bos niet meer. bij ons dan iig.
     
  6. streepjes

    streepjes Fanatiek lid

    2 apr 2007
    1.155
    0
    0
    Als je maar niet naar oxxio gaat (of hebben ze alweer een andere naam genomen) die hebben ons twee jaar achter elkaar overgeschreven naar hun toe terwijl wij nooit onze handtekening hadden gezet!Het is dat we een brief van de Nuon kregen met de mededeling dat we waren overgestapt, anders hadden we het niet eens geweten, want we hebben nooit een brief van Oxxio gehad.
    Nou volgens hun hadden we telefonisch toestemming gegeven met een bandopname! Dus ik weer schrijven(ja aanmelden kan op 100 manieren, maar je afmelden of een klacht indienen kan maar op 1 manier) en ik heb gezegd dat als ze IETS van mij hadden ,een handtekening of een bandopname ,dat ze dat dan maar eens aan mij moesten laten zien.
    Nou toen kreeg ik dus te horen dat het toch hun fout was..eindelijk waren we van ze af.

    Alleen het jaar daarna gebeurde precies hetzelfde..
     
  7. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Soms gaat overstappen goed, soms niet. Helaas zie ik het de laatste tijd alleen maar fout gaan ( werk bij NUON). Ligt er ook zeker aan naar wie je gaat overstappen. Greenchoice doet het meestal wel goed. Oxxio en Go energy en dat soort bedrijven meestal minder.
    Ook moet je er goed naar kijken wie je netbeheerder is. Is regio gebonden en daarmee kan je niet overstappen. Wel is het tegenwoordig zo dat als je bijvoorbeeld naar Greenchoice toe overstapt je via Greenchoice de netbeer kan betalen. Die betaald het dan weer door aan je netbeheerder (bijvoorbeel Nuon, Eneco, Essent) Wel blijven de meters, leidingen tot de meter van de netbeheerder. Dus als er een storing of i.d. is dan komt de netbeheerder langs, niet je leverancier. Kan soms erg verwarrend zijn ( is het ook ;) ) en helemaal niet interresant :) .

    Nadeel is dat de meeste mensen bovenstaand niet weten en het heel veel vragen oproept . Netbeheerder van Nuon is trouwens Continuon.

    En waar je ook goed naar moet kijken is het prijsverschil! Je prijs vastleggen is leuk, maar voor hoelang? Hoe langer je de prijs vast zet, hoe goedkoper de prijs wordt. Echter... Wat gaan de prijzen doen? Stel dat je ze voor 5 jaar vast zet en na een jaar dalen de prijzen ( zoals dit voorjaar). Dan zit je er nog 5 jaar aanvast. Nu kan het zo zijn dat de prijzen weer gaan stijgen (zeer waarschijnlijk) maar als ze nog meer gaan dalen, betaal je nóg meer. Het is een beetje gokken en risico's nemen.
    Misschien handig om even op vergelijkingssite's te kijken enzo.

    Jeetje wat een verhaal :rolleyes:

    *edit*

    Ik las net het verhaal dat er 3 verschillende rekeningen komen. Daar moet je dus helemaal opletten. Want dan is de situatie als volgt:
    Netbeheerder gas betaal je appart een rekening aan ( kan bv Essent zijn)
    Netbeheerder electra betaal je appart ( kan bv Nuon zijn)
    En dan betaal je ook nog voor de levering van gas en electra aan je leverancier. Dus dat wat je daarwerkelijk verbruikt.

    De netbeheer is vastrecht, onderhoud leidingen, meterhuur etc. En het transport van de levering naar je woning toe.

    Ojah en nog iets, tegenwoordig kan je meters huren van oxxio. Dan wordt de oude meter verwijderd en er een Oxxio meter neergehangen. Ook hier zijn veel problemen mee geweest ( wat ik heb gezien vanuit Continuon) Klanten konden niet terug overstappen omdat oxxio de meters niet konden verwijderen :( Erg leuk allemaal!

    En de meterstanden worden altijd ook nog opgenomen door de netbeheerder. Dus van wie je je meterhuurt.

    Erg verwarrend allemaal dat energiewereldje :p Hoop dat mijn verhaal een beetje duidelijk is...
     
  8. linnepin

    linnepin Fanatiek lid

    25 aug 2006
    1.030
    0
    0
    groepsleidster kinderopvang
    brabant
    Als ik jouw was zou ik in ieder geval niet naar Dong Energy gaan. Ik ben in maart verhuisd naar mijn huidige adres, het is nu bijna september en ik heb nog steeds niets betaald. Ik heb al 80 keer gebeld en elke keer beloven ze dat ze het in orde gaan maken. Zo irritant. Want het betekend wel dat ik, wat ik normaal in een heel jaar betaal, nu in een half jaar moet gaan betalen. Dus ik ga i.p.v 100 euro nu 200 euro betalen, zeg maar. Echt zo vervelend. Ik kan ze ook wel schieten onderhand. Ik ben wel van plan om een klachtenbrief te schrijven en in ieder geval mijn telefoonkosten naar hun te declareren. Elke keer 10 cent per minuut. Nou, en ik heb vaak gebeld hoor.
    Dus, 1 tip. Ga niet naar DONG.
    Succes.
    x Linda
     
  9. dianne

    dianne Fanatiek lid

    10 apr 2007
    2.919
    0
    36
    ik heb dezelfde ellende gehad bij oxxio. Ik ben 4 maanden lid voor een prijs van 120 euro permaan, krijg ik een rekening van 700 euro voor 4 maanden (terwijl ik gewoon betaald hebt!) Ik bellen voor specificatie konden ze me niet sturen, hoe komen ze dan bij 700 euro? jaja maar goed dat werd ze te moeilijk, en hebben het dus maar bij een incasso buro gegooid :S.
     
  10. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.591
    3.483
    113
    Wij zitten bij Nuon. Daar hadden ze een fout gemaakt ofzo met de rekeningen toen wij hier net waren komen wonen. Maar we kregen netjes het geld terug en hoefden een maand ofzo niets te betalen. Misschien dat andere leveranciers wel goedkoper zijn, maar ik heb helemaal geen zin in gezeur met rekeningen en toestanden.
     
  11. anja1969

    anja1969 Actief lid

    29 okt 2006
    317
    0
    0
    Lisse
    Wij zitten bij energiedirect, mijn broer ook.
    Het loopt allemaal perfect. Inmiddels zijn wij 2x verhuisd (binnen 1 jaar) en het is heel goed verlopen. Eindafrekeningen op tijd, geen gezeur. De prijzen staan in ons geval niet vast, dus kunnen we eventueel zo overstappen. We betalen ongeveer 100-120 euro per maand aan energiedirect, de transportkosten van ongeveer 35 euro aan Nuon.

    Wat ons betreft dus een aanrader!

    Anja

    P.S., overweeg je over te stappen, laat me dat dan weten. Als ik je gegeven doorgeef krijgen we momenteel allebei €20.
     
  12. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik zit zelf bij Essent en daar blijf ik ook, ik heb geen zin in dat gedoe voor een paar euro verschil.

    Ik ken inderdaad ook alleen maar negatieve verhalen over Oxxio!
     

Deel Deze Pagina