De baby in de box op zijn buik laten slapen (zonder aerosleep) en dan savonds en snachts op het rugje in bed. Of de baby elk slaapje in zijn bedje laten doen om daaraan te wennen daar is ook een aerosleep. In de ochtend en middag op zijn buikje en in de avond en nacht op het rugje ? Weet niet of dit te verwarrend voor hem is ook. Op zijn buikje in bed doet hij het allerbeste maar dan zit ik er wel echt vaak naast en beneden hou ik hem in de gaten met de webcam. Maar ben bang dat hij straks niet meer op zijn rugje in bed wil als hij overdag op zijn buikje mag liggen maar hij leert zo dus wel in zijn bedje te slapen en wat regelmaat wat hij anders dus niet leert. In de box leert hij misschien in de box mag ik op mijn buikje en in bed op mijn rug. In de box ligt een dik boxkleed weet niet of dat nog kwaad kan. Het liefst heb ik helemaal geen buik ligging maar hij slaapt anders gewoon niet !! Dilemma dus jullie misschien advies ?
Doe wat werkt! Je kindje wordt vanzelf ouder, rolt en kruipt over een paar maanden de kamer door. Dus of ie nou went aan op z'n buikje slapen of niet..: over korte tijd gaat ie zelf wel op zn buikje liggen als dat het lekkerst slaapt.
Hoe oud is je kleintje ? Hier is de jongste vanaf 5 weken op haar buik gaan slapen. Zowel overdag als 's nachts. Hier ook aerosleep en keek ook wel redelijk vaak op de camera. Ze was al gauw sterk in haar nekje, dus ik dorst het wel aan.
Hij is bijna 12 weken. Hij slaapt echt het lekkerst op zijn buikje ik zou zo ontzettend graag willen dat ik dit snachts ook gewoon mocht doen. Dan slaapt hij heeel de nacht door dat weet ik zeker. Maar ben zooo bang voor wiegendood van het cb mocht ik dit in de avond en in de nacht absoluut niet doen !! Waren ze heel panisch over en het is levens gevaarlijk. Heeft niet met sterkte in het nekje te maken zeiden ze maar met te vast slapen en dan vergeten adem te halen.
dus ipv op zn buikje bij jou, leg je hem dan overdag in een eigen kamer op zn rug. Eigen kamer is ook een risico he voor wiegendood. ik zou hem lekker op zn buik laten slapen, zorgen dat je hem niet te warm kleed en geen deken over waar hij onder kan schuiven. als hij 's nachts bij jullie slaapt, hoort hij jullie ademhaling waardoor hij juist niet in een diepe slaap komt. Met flesvoeding komen kinderen ook in een diepere slaap Op hun eigen kamer komen kinderen ook in een diepere slaap En daar doet het CB veel minder panisch over.
Hier twee buikslapers en zodra ik het wist mochten ze van mij op hun buik slapen. We hebben/hadden wel aerosleep. Liever een slapend tevreden kindje dan een kindje wat niet kan slapen en ontevreden is. Zo denk ik, maar je moet doen waar jij je goed bij voelt!
leker op de buik laten slapen joh nog 3weken, dan kan ie draaien en doet ie het zelf t cb adviseert ook om te laten huilen, fv vanaf geboorte, dragen in een babybjorn.. luistert ook lang niet iedereen naar (gelukkig!!!) doe wat goed voelt. je hebt een, beeldbabyfoon, dus gebruik die lekker. hier sliep dochter met 6 maanden oo dr buik, nadat we gestopt zijn met inbakeren. baby 2 gaan we hoop ik niet in hoeven bakeren, omdat ik nu eerst buikslapen zou proberen!
Hier tot 12 weken op zijn buik overdag in de box, hielp ook goed tegen de reflux, en snachts op zijn rug in de wieg naast ons. Zo sliep hij het beste. Opeens wilde hij niet meer en nu slaapt hij alleen nog maar in zijn eigen bedje op zijn rug, maar sinds een paar weken kan hij zelf draaien, dus misschien dat hij nog een andere houding gaat kiezen
Hier ook vanaf een week of 8 op de buik gelegd 's nachts. Amper slapen leek me nou ook niet echt geweldig voor een kindje.
M'n jongste ligt al sinds haar geboorte op haar buik. Ze kon haar hoofd al meteen goed omhoog houden en draaien.