Mijn dochter is bijna 22 maanden, vanaf dat ze 1 jaar is knijpt ze haar billen dicht maar ze doet ook haar benen bij elkaar, dit is vooral als je bij of aan haar vagina komt (op het schaambot al). net alsof ze "pijn" heeft of (hoe cruw het ook klinkt) haar ooit wat overkomen is (al weet ik dat dat niet het geval is. ze kijkt dan ook heel angstig en geeft ook aan dat ze het niet leuk vind (huilen, zeuren, mopperen). is dit normaal, zou ze echt pijn kunnen hebben?
Ik had die vraag een tijd terug ook, omdat Ties dat ook deed en ik zelf negatieve ervaringen op dat gebied heb. Werd ee gek van! Gelukkig bleken alle kinderen van de aug2009 mama's dat te doen, dat was een enorme opluchting! Ik zou me er dus niet direct druk om maken, maar begrijp je vraag heel goed!
Zodra ze konden staan verschoonde ik ze niet meer liggend maar staand, dat billenknijpen zie je veel als je liggend verschoont, maar totaal niet als je staand verschoont.
Mijn dochter deed dat ook altijd. Heb me ook wel eens afgevraagd of ze pijn ofzo had, maar is vanzelf weer over gegaan. Staand verschonen is niet altijd een optie he dirksmama. Wordt een mooie bende met een poepluier.
Ik verschoon mij heren ook terwijl ze staan. Gaat prima, geen bende én geen samengeknepen billen meer!
Dat was hier ook altijd ja, inderdaad soms zo erg dat ik me af ging vragen of ze niet echt pijn had o.i.d. Ze is nu een 2 maand zindelijk dus nu zijn we er helemaal vanaf en is het ook allemaal geen probleem meer. Dus ik denk toch dat het idd met het liggen te maken heeft?!
Fijn om te lezen dat dit "normaal" is. Mijn dochtertje doet dit ook al maanden. Wanneer ze gepoept heeft en ik dus ook haar vagina wil schoonmaken is dat een hels karwei en maakt ze een groot drama. Ze vindt het gewoon echt niet prettig. Hoewel het ook door ons hoofd ging, maak ik mij geen zorgen dat er iets met haar gebeurd is.
Nou de poep moet wel heel dun zijn wil het staande een knoeiboel worden hoor. Ik spoelde toen ze wat groter werden ook altijd met water (doe ik bij mezelf ook) en daarbij liet ik ze dan op de verkleinbril op de wc zitten (i.v.m. Knoeiboel en gespetter). Doekjes kunnen aanvoelen, water, in een teiltje waar ze met de holen inzitten, of met de fles boven de wc voelt veel zachter (en aakt schoner). Billen knijpen als je ligt is een normale reflex, zelfverdediging, op hè rug liggend ben je weerloos.