omrollen in bed

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door veronique1985, 9 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. veronique1985

veronique1985 Actief lid

29 sep 2008
    183
    0
    16
    hallo allemaal,
    onze kleine meid kan al een tijdje rollen van haar rug naar buik en weer terug dit deed ze altijd overdag maar sins vandaag rolt ze dus in bed wel naar haar buik maar niet terug ze gaat dan hard brullen dus weet meteen dat er wat aan de hand is maar ze huilt dan met haar mondje op het matras.
    ze lag er om 19:00 in en slaapt nu net om 22:15 omdat ze dus de heletijd aan het rollen was en niet terug rolde nu hebben we haar slaapzak bijna aan de onderkant vast gemaakt met veiligheids spelden weet dat dit niet mag maar heb een nichtje met 9 maanden verloren aan wiegendood ben dus heel bang dat dat haar ook overkomt als ze op haar buik rolt.
    wie heeft er tips om dit op een andere manier optelossen??
    groetjes veronique

2. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ik lees even mee..ik kom mijn dochter dus ook regelmatig dwars door haar bed en op haar buikje tegen...ben ook erg bang voor wiegendood...

3. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

ik zou haar slaapzkaje zeker niet vast maken, dan belemmer je haar. wat niet veilig is.

ze is sterk genoeg om niet haar gezicht in het matras te houden.
    als e blijft huilen gewoon weer op haar rugje leggen, en verder niet te druk maken,

4. aylins

aylins Actief lid

5 jan 2009
    262
    0
    0
    nee ik heb mijn zoontje 1 keer ingestopt met een te lange slaapzak hij is gaan draaien en draaien in de ochtend was het een wokkel aan de onmderkant vondt het zo zielig!!
    je kan haar in z'on ding leggen voor zijslapers wat je ook tegen platte hoofdjes kan gebruiken dan blijft ze op haar zij liggen en kan niet rollen misschien een idee,ik had mijn kind trouwens vast gemaakt omdat ie heel hoog gaat slapen,probeer t zou ik zeggen..

5. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    ze is sterk zat om haar koppie op te tillen.
    Mijn dochter huilt ook wel eens met haar gezicht in het matras maar kan wel de hele kamer door tijgeren.

Ik snap dat je bezorgd bent maar je kunt hier niets aan veranderen.
    Dit is de ontwikkeling van je kind en dat mag en kun je niet tegen houden.
    Je kan ze nou eenmaal niet vast plakken in bed.
    Een veiligheidsspeld...........stel dat deze los schiet en open staat.
    Straks gaat je kindje haar bed door en beland op die speld......

Zoddra je dochter begint te huilen loop je neem ik aan toch naar boven.
    En verder kun je haar voordat je zelf gaat slapen nog even checken en op haar rug leggen als dat nodig is.

6. droppi

droppi Actief lid

20 sep 2009
    141
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zeker niet vast maken !! snap dat je bang bent helemaal omdat je een nichtje bent verloren aan wiegendood, maar gezien de leeftijd van je kindje mag je er toch echt vanuit gaan dat ze sterk genoeg is om dr hoofdje op te tillen.
    Eventueel kun je een aero-sleep top matras over dr matras leggen (heb ik ook gedaan maar die van mij draaide al met 2 maand) dan kunnen ze gewoon doorademen.
    Misschien kun je overdag met dr oefenen om terug te rollen, leg dr op dr buik en daag dr uit om terug te rollen op haar rug door bv een speelgoedje naast dr te houden.
    Nogmaals snap je angst maar ik zou nog veeeeel angstiger zijn als mn kindje vast zoul liggen....

succes hoor,

7. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Ik ben het met de dames hierboven eens!
    Het is een deel van haar ontwikkeling en als je haar vastspeldt aan het matras belemmer je die ontwikkeling. En ik denk dat kans op wiegendood groter is dan als ze los ligt.
    Zoë doet het ook. Ze draait op haar buik, tijgert tot bovenin haar bedje en begint dan heel hard te huilen omdat ze niet verder kan. Vaak ligt ze helemaal dwars bovenin! (moet daar stiekem wel een beetje om lachen als ik haar zo vind ;)).
    Ik denk dat ze het vanzelf doorhebben dat het niet werkt. En anders kijk je toch even wat vaker bij je meisje hoe ze erbij ligt, ookal is ze stil? Kan geen kwaad en ben je weer gerust.
    Kan me me wel heel goed voorstellen dat je extra ongerust bent na wiegendood zo dicht bij je in de familie...

8. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Gijs lag ook vaker op de buik te slapen dan op de rug..

Als dichtbij een wiegendood mee gemaakt heb, kan ik wel begrijpen dat je angstig bent, maar vastmaken van slaapzak zou ik echt niet doen.. Stel dat ze in paniek raakt.. Of in de slaapzak zelf gaat draaien.. Volgens mij heeft dat een groter risico dan een kindje dat zichzelf om draaid..( en wellicht daarom ook sterk afgeraden/ verboden om te doen?!)

Gijs kruipt nog altijs onder de dekens vandaan, dus word vaak snachts wel eens wakker omdat hij dan koud is ( tenminste... ik denk dat dat de reden is..) Dan leg ik hem weer op de rug onder de dekens en vervolgens vind ik hem smorgens er weer boven..

In t begin vond ik t ook wel eng, maar nu niet meer..

Deel Deze Pagina