Huiduitslag

Discussie in 'Gezondheid' gestart door zwaantje1985, 18 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zwaantje1985

zwaantje1985 Actief lid

9 apr 2013
    316
    1
    0
    Hallo allemaal,

Hebben jullie ook last van huiduitslag/ eczeem / jeuk?
    Ik word er helemaal gek van.. mijn hele gezicht staat helemaal strak en mijn hals is droog / rood / jeuk.. ik word er echt gek van heb al van alles geprobeerd maar het word alleen maar erger..
    Het is nu zo erg dat ik eigenlijk de deur niet meer uit durf.. heb me ook ziek gemeld gelukkig kent mijn baas het begrip huiduitslag en had hij begrip voor.. Al voel ik me er zwaar &^%&$ over..
    Heb normaal al een gevoelige huid en soms ook wat uitslag maar meestal is dat snel weer weg..
    Zo naar de huisarts ben erg benieuwd..

2. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Hoi zwaantje, ik hoop voor je dat de uitslag snel wegtrekt,
    hier merk ik ook wel een meer gevoelige huid nu ik zwanger ben,
    en veel gevoeliger voor allergieën. Succes ermee!

3. Groovy87

Groovy87 Bekend lid

15 okt 2012
    748
    6
    18
    Sinds ik zwanger ben zit ik ook helemaal onder de uitslag. Alleen heb ik er nu pilletjes voor gehad en die werken super! Daardoor is het een stuk minder geworden en durf ik gewoon weer mijn shirts met korte mouwen aan te trekken zonder dat ik me schaam voor mijn armen enzo. Cremes en alles hielp allemaal niet, maar die pillen doen wonderen!

4. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Heb je geen zonne-allergie?

Misschien kun je dit eens proberen, baad het niet, dan schaad het niet:

www.mentho10.nl (en dan de creme of gel). Heb zelf gelukkig geen uitslag, maar door vocht vasthouden in enkels en voeten wel geirriteerd gevoel daar, maar sinds ik voeten/enkels elke dag zo'n 3x insmeer heb ik geen jeuk meer en het verkoeld lekker(vooral met dit warme weer).

Earth.line Irriderm Aloe Veragel Is niet goedkoop, en niet overal verkrijgbaar(op website kun je onder "verkooppunten" zoeken naar winkel bij jou in de buurt die het verkoopt) maar werkt super tegen allerlei irritatie's. Van zonnebrand tot jeukplekjes en je kan zelfs je benen er mee insmeren als je je ze geschoren hebt! Altijd handig om in huis te hebben.

Sterkte ermee!

5. Bertha

Bertha Bekend lid

13 okt 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hier ook, menthol helpt niet meer, gebruik natte handdoeken ter verkoeling en tegen het krabben.

6. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Oh, wat jammer dat menthol niet meer helpt. Heb je dan poeder gebruikt of creme? Hier helpt creme heel goed tegen jeuk, dus geen gekrab meer. En voor de verkoeling en ontspanning van dikke "pootjes" stop ik ze elke dag 20-30 min. in mijn bubbel-voetenbad. Heerlijk relaxed:D, boekje erbij...;). Oja, en savonds na douchen ook nog ff met pootjes onder de ijskoude waterstraal.

7. hamil

hamil Lid

23 jul 2013
    87
    0
    0
    NULL
    NULL
    Liever geen water / natte handoek gebruiken. Water maakt de huid alleen maar droger en het verergert de irritatie en uitslag. Op het moment dat je de natte handoek op de huid zet is het natuurlijk lekker, maar daarna wordt je huid alleen maar droger.

2 jaar geleden (toen was ik nog niet zwanger) had ik ook uitslag op mijn hele lichaam, het was toen combinatie van allergie en exceem. Toen had ik medicijn van de dokter gekregen (hele sterke) en creme van de dermatoloog. De naam van de crème is Vaselinelanette FNA. Het is een hele dikke vettige crème. Het houdt mijn huid vettig en verzacht de jeuk. Je kan het gewoon bij de apotheek vragen.

Ik hoop dat het helpt.

8. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Ik had het ook, tegen einde van zwangerschap.... Uiteindelijk moeten gaan smeren met een hormonenzalf, maarja daar voelde ik me niet prettig bij omdat in bijsluiter stond dat dit niet werd aangeraden... Uiteindelijk dus koelcompressen en mentholpoeder gebruikt. Niet ideaal, maar beetje te doen.

9. firsttime

firsttime Fanatiek lid

1 aug 2012
    1.137
    0
    0
    Amsterdam
    Ik heb normaal heel erg eczeem maar nu vrijwel niet... Ik smeer me wel iedere week in met hormoonzalf. Is allemaal getest en kan geen kwaad.

Deel Deze Pagina