Hi meiden, Mijn dochtertje is vandaag 10 dagen oud en ze is al een paar dagen erg verkouden. Haar neusje zit behoorlijk verstopt, waardoor drinken moeilijk wordt. Ik geef haar zoutoplossing en zuig het neusje af en toe uit met een difrax-zuigertje. Ze drinkt sinds vandaag nog maar 1 borst leeg ipv allebei, en haar plasluiers worden uiteraard ook minder. Ze heeft gelukkig geen koorts, maar niest en hoest wel veel. Wanneer moet ik nu aan de bel trekken? Als ze koorts heeft, of nog minder gaat drinken? Of nu al, aangezien ze nog zo jong is? Ik weet het even niet zo goed
bij twijfel kun je altijd overleggen met de assistent van de huisarts. Volgens mij doe je nu alles al wat je kunt doen, je kindje moet er zelf doorheen... hoop niet voor je dat hierdoor je productie terugloopt, anders zou je even wat bij kunnen kolven misschien?
Bij twijfel of we de huisarts moesten bellen mochten wij ook de vk bellen, misschien een optie? Heel sneu he bij die kleintjes? Sterkte!
Ik zou even de huisarts contacten, zij kunnen een medicinale neusspray voorschrijven. Toen ons zoontje 2 weken was is hij ook zoooo verkouden geweest. Hij sliep ook echt alleen als hij omhoog gehouden werd. Rochelde als een gek. Zat helemaal verstopt...
We hebben toch maar even met de HAP gebeld, onze meisje stopte af en toe opeens met ademen om daarna een soort van te hyperventileren, heel eng Toen we ons verhaal aan de telefoon hadden gedaan werd er letterlijk gevraagd wat we nu graag zouden willen Nou eh.. We zouden het fijn vinden als er even naar haar gekeken kan worden. Dat kon ook gelukkig en alles was gelukkig in orde. De ademstilstand kan komen omdat baby's van nature door hun neus ademen en niet door hun mond. Als het om wat voor reden dan ook niet lukt om door de neus te ademen, moeten ze even zoeken en schakelen. Nu maar hopen dat het vanaf nu alleen maar beter zal gaan Bedankt voor jullie reacties!
Ik ken t , veel hoesten geen koorts weinig drinken . Mijn zoontje had rs met 7weken . Is opgenomen geweest maar ging spugen door t hoesten ...was uitgedroogd . Ik gaf ook bv Wat je kan doen : Heel veel zoutoplossing Ui onder bed Vaker aanleggen Bedje schuin Luuf smeren mag helaas nog niet bij die kleintjes ... In t zh knepen ze bijna een half flaconnetje leeg in t neusje dus echt veel zout oplossing
Oh wat sneu voor zo'n klein meisje. Goed dat je haar even hebt laten checken bij de HAP. Luster goed naar je moedergevoel, als je denkt dat het minder gaat en ze niet genoeg plasluiers heeft, gewoon weer aan de bel trekken. Misschien kun je haar laten stomen in de douche, en haar daar de voeding geven. Douche goed heet zetten, handdoek voor de kier onder de deur en een gemakkelijke stoel neerzetten voor jezelf. Eerst vijf minuten stomen, evt zoutoplossing geven en daarna de pas voeding. Hopenlijk knapt ze snel op!