Ik heb een vraag betreffende een aankomende operatie. Aankomende maandag wordt ik geopereerd aan een bobbeltje bij mijn navel, waar het vermoeden van is dat het endometriose is. De gynaecoloog heeft mij al onderzocht en heeft geconstateerd dat mijn baarmoeder en eierstokken volkomen vrij zijn van cystes (en dus endometriose). Toch wil ik door de klachten die ik elke maand heb (zeer pijnlijke navel rond de menstruatie), dit bobbeltje laten verwijderen en onderzoeken. In overleg met de chirurg is er dus een operatie gepland. Mijn cyclus schommelt tussen de 21 en 28 dagen. Als ik van de langste uitga, zou ik nu 2 dagen over tijd zijn. Vanmorgen negatief getest. Uiteraard blijf ik testen en heb destijds al met chirurg overlegd dat ik de operatie niet door laat gaan als ik zwanger blijk te zijn. Maar stel dat ik maandag nog steeds niet ongesteld ben en ook geen positieve test in handen heb? Moet ik de operatie dan wel door laten gaan? Ik zal onder algehele narcose gaan en vraag me af of kwaad kan voor de eventuele vrucht, vooral in zo'n pril stadium? Of kan ik in het ziekenhuis vragen of ze een bloedtest doen voor de operatie? Ik wil het liefst niet de operatie uitstellen, aangezien ik dan weer op een wachtlijst gezet wordt. Een zwangerschap is natuurlijk de uitzondering op die regel...
Hoihoi, Als je zwanger zou zijn dan is dit zooo pril dat het geen kwaad kan. DOe voor de operatie nog een test is deze negatief dan kan je met een gerust hart de operatie in. Imke