pendelen

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by popje, Jul 22, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. popje

popje VIP lid

Jul 20, 2006
    7,339
    269
    83
    NH
    misschien een domme of een rare vraag. maar wat is pendelen?? :oops:

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    Hoi Popje,

Dit is zeker geen domme vraag! Ik heb zelf een uitgesproken mening over pendelen en ik vind het een belangrijk onderwerp. Daarom wil ik er uitvoerig op ingaan. Je kunt natuurlijk ook nog zelf zoeken naar informatie op internet. Maar bij deze een uitgebreide uitleg!
    Als pendel worden gebruikt: een ring of sleutel van metaal, een kogelaar van ivoor, koper, lood, glas, hout of steen van verschillende vorm en afmeting, die aan een ketting, snoer, draad of haar worden gehangen. Men beweert dat van alles in de natuur "uitstralingen" uitgaan. De pendelaar nu zou in staat zijn zich op deze uitstralingen in te stellen en ze "aan te voelen", zodat zij met pendel diagnoses van ziekten bij mensen en vee zouden kunnen vaststellen, verborgen of geheim gehouden voorwerpen en feiten zouden kunnen opsporen, de juiste (samenstelling van) medicamenten en spijzen alsook andere dingen, geneeskundige kruiden en planten, water en schatten in de aardbodem. Bij pendel en wichelroede gaat het om hetzelfde proces, namelijk radiësthesie. Radiësthesie is een begrip uit de new age en alternatieve geneeswijzen, en betekent het werken met 'straling' die een gevoelig persoon kan voelen. De pendel zou alleen de gevoeligste indicator zijn om bepaalde personen en dingen op te sporen. Men vindt hier bij pendelaar en wichelroedeloper "antwoord op alle vragen", bijv. of de ega (on)trouw is, of de zwangere vrouw een zoon of dochter zal krijgen, welke baan men moet kiezen of welke sollicitant, welke medicijnen of levensmiddelen voor de gezondheid bevorderlijk zijn; er wordt gependeld over bouwgrond, streekkaarten, landkaarten, enz.

Als wichelroedelopen een natuurwetenschappelijk proces zou zijn, zou het reeds lang erkend zijn, vooral omdat het al 4 tot 5000 jaren bekend is en uitgeoefend wordt. Bovendien behoeft men vaak niet de zieke persoon te bependelen of op de plaats, waar men water, olie, ijzer, goud enz. zoekt, aanwezig te zijn — een foto, een ring van ega, een brief, kledingstuk resp. landkaart is reeds voldoende. In zulke gevallen spelen de zogenaamde uitstralingen, radiësthesie, helemaal geen rol.

De pendel wordt niet door "stralingen" van de op te sporen ziekten of stoffen in beweging gebracht, maar door demonische machten, die de mensen op hun vragen antwoorden om hen in hun macht te krijgen. Het is bekend, dat dezelfde pendel ook bij spiritistische seances door een medium als contactmiddel met de overledenen en demonen gebruikt wordt. Met wetenschap heeft dit niets te maken.
    Ik ben zelf in de overtuiging dat het niet goed is om je bezig te houden met deze alternatieve praktijken. Ze lijken misschien hulp te bieden, maar kunnen ook zorgen voor bindingen met de geestelijke wereld die uiteindelijk voor moeiten zullen zorgen. Pendelen opent een deur naar een geestelijke wereld of paranormale dimensie. Het werkt meestal wel, maar regelmatig zie je dat mensen die zich daarmee bezig houden later last krijgen van onverklaarbare klachten als angstaanvallen, nachtmerries, migraine, of last krijgen van stemmen in hun hoofd.
    Ik ben christen en ik geloof dat bidden helpt en dat God vruchtbaarheid, genezing en bevrijding kan geven zónder die negatieve dingen.

Mirjam

3. popje

popje VIP lid

Jul 20, 2006
    7,339
    269
    83
    NH
    bedankt mirjam voor de reactie over pendelen.
    nu weet ik wat pendelen inhoud.
    groetjes amanda (popje)

4. popje

popje VIP lid

Jul 20, 2006
    7,339
    269
    83
    NH
    maar soms zie ik staan onder aan de naam zeg maar van die persoon

sonja : pendelen het wordt een jongen

of zo iets hoe en wat doen ze dat dan
    op zo afstand en zo

5. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    hoi Popje,

ja, er wordt dan op afstand gependeld voor iemand. De uitslag wordt dan gebruikt onderaan je berichten, als een soort banner. Daarom staat er soms wie er wat heeft gependeld voor iemand.

Mirjam

6. popje

popje VIP lid

Jul 20, 2006
    7,339
    269
    83
    NH
    oke ach zo

en dan kan zie zien of voelen of het een jongen of een meisje wordt en klopt dat dan ook vaak??

7. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    hoi Popje,

er wordt beweerd dat diegene dat dan kan aanvoelen, maar ze hebben even zo vaak mis. Maar zoals ik al in mijn eerste reactie zei, ik zou me er niet mee bezig houden als ik jou was, het is niet zo onschuldig als het lijkt.

Mirjam

8. popje

popje VIP lid

Jul 20, 2006
    7,339
    269
    83
    NH
    bedankt,

wilde het ff weten van hoe en wat
    maar zelf doen mmmmmm nee dat denk ik niet zo snel aan

bedankt voor je reactie