Hallo, Afgelopen dinsdag is mijn HCG geprikt. Deze waarde was 10. Donderdag moest het nog een keertje en toen was hij weer 10/11. Aankomende donderdag moet ik weer, wat gaat er gebeuren als de waarde niet gezakt is ? Vergat het te vragen toen ik de gyneacoloog aan de telefoon had. Kan het zijn dat de HCG heel langzaam uit mijn bloed gaat omdat het een tweeling was ? Of heb ik misschien een hogere basiswaarde ? Ik heb 23 april een curritage gehad van een MA van een tweeling, zou die dag 11 weken geweest zijn. Had afgelopen vrijdag 18 en zondag 20 mei had ik twee positieve zwangerschapstesten. Zwanger ben ik niet want ik had een aankomende eisprong volgens de gyneacoloog. Ook zag mijn baarmoeder er schoon uit. Vast bedankt voor het antwoorden ! Groetjes Monique
hoi Monique, meestal is het hcg sneller uit je bloed verdwenen. Ik weet niet wat ze precies gaan doen nu, ik kan daar als verloskundige eigenlijk geen antwoord op geven. Afwachten dus. Laat maar even als je wilt! Mirjam
Vanmorgen kreeg ik te horen dat de HCG waarde gezakt was naar 3. Was zo blij dat ik vergat te vragen wat er zou gebeuren als het nog hoog gebleven zou zijn. Geeft niet, nu alles achter de rug is kunnen we beginnen met het echte verwerken.... Groetjes Monique