Ons mannetje is verkouden al dat snot zit in de weg Hij eet en drinkt nu slechter maar spuugt er regelmatig bij is dat normaal bij verkoudheid? en hoe lang duurt zn verkoudheid hij heeft geen koorts alleen een flinke snotneus en af en toe hoesten
Ja, is normaal, dat ze dan meer spugen kunnen. En hoe lang het duurt, ja, dat verschilt per virus en per kind.
Zolang hij meer dan de helft van z'n flessen drinkt, hoef je je om die plasluiers niet druk te maken hoor...
Om het drinken wel te vergemakkelijken, is het trouwens wel handig om even z'n neusje te sprayen, een minuut of 5 voor het drinken. Kan het even opentrekken en krijgt ie tenminste lucht als ie drinkt Gewoon met een zoutoplossing voor baby's, niet de spray met toegevoegde medische zooi
Thx rozemarijke heb ik gehaald neusspray. Vind t wel zielig had om 10 uur fruit gegeven heeft hij een deel van op maar net verslikt hij zich en spuugt t weer uit hij huilt ook meer t zit hem niet lekker
Lemmy kon als baby echt flink verkouden zijn. Hij was dan vaak erg benauwd en hijgde als een renpaard Wat ook erg hielp bij hem was lekker onder een warme douche ramen en deuren goed dicht en zo een beetje 'stomen'. Bedje iets verhogen en het flesje zittend geven dus niet hangend in je armen. En wat rozemarijke zegt zoutoplossing geen toegevoegde zooi.
Beetje ouderwets misschien maar bij mijn zoon heeft het toen vreselijk goed geholpen om een doorgesneden ui naast zijn bed te leggen. Oke de slaapkamer ruikt niet erg lekker maar zijn neus stond goed open toen en sliep als een roosje.
Mijn mannetje is sinds zijn geboorte verkouden, wel altijd super vrolijk. Alleen is het zo sneu dat gesnotter. Ik gebruik alleen zoutoplossing en idd 5 minuten voor dat hij zijn fles krijgt, dan drinkt ie zeker wat beter. Flessen gaan gelukkig wel leeg. Huisarts, kinderarts en kno zeggen alledrie dat het een paar weken, maar ook maanden kan duren voordat dat helemaal weg kan zijn. Sommige kinderen zijn zelfs jarenlang verkouden. dat vond ik wel wat minder om te horen, die arme kids.... bedje schuin en een ui wil ook wel eens helpen, alleen hier helpt die ui maar voor een dagje....bedje schuin ademt hij wel beter.
lekker mee de douche in nemen om te stomen wil ook helpen om het neusje open te krijgen. Onze man is ook verkouden en na het douchen merk je dat hij beter kan ademen. Verder gaat hij in een badje met eucalyptus wat ook helpt het neusje open te maken. Verder inderdaad neusspray, en eventueel zo een snotzuiger gebruiken.
Als echt niets van de huismiddeltjes helpt, is een 'medische' neusspray wel weer handig, maar wel altijd laatste keuze. Caitlyn had een tijd terug d'r neus zo ontzettend dicht dat drinken niet ging. Niets hielp en omdat ze verder wel OK was, had ze razende honger, omdat het drinken helemaal niet lukte. Heb toen wel de neusspray met zooi dus een dagje gebruikt, maar daarna was het gelukkig weer voldoende over en konden we weer toe met de zoutoplossing
Dank je wel allemaal voor de handige tips vanavond lekker in bad met een beetje eucalyptus en een ui onder zn bedje helaas hoort t erbij
Pas wel op met die snotzuigers, dat is niet goed voor de slijmvliezen als je die te vaak gebruikt. liever helemaal niet en anders niet vaker dan 1 keer in de week voor een maand lang
1 keer in de week gaat bij verkoudheid geen zoden aan de dijk zetten Als snot in de weg zit, kun je gewoon zo'n zuigertje gebruiken hoor.
nee zet geen zoden aan de dijk, maar ook al zou je t vaker doen...verkoudheid gaat daar echt niet van weg. t snot wel ja, maar als je neusspray gebuikt wordt t snot vanzelf minder en dat helpt de verkoudheid. Snot wat in de weg zit komt er wel uit en kan je zo wegvegen. snotzuigers zijn niet goed voor de slijmvliezen, verstopte neus kan dan juist vaker terugkomen. maar ja heb dat ook alleen maar van de kinderarts en kno arts, ieder zijn ding....