rode hond

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Nipa18, 7 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nipa18

Nipa18 Fanatiek lid

5 okt 2007
    2.838
    71
    48
    belde de verloskundige net dat de uitslagen van het bloed binnen zijn ben ik niet voldoende beschermd tegen rode hond :confused: wat heeft dit voor gevolgen?moet ik me zorgen maken?
    liefs nickyz

2. Iloon

Iloon Fanatiek lid

5 mei 2007
    2.583
    0
    0
    Huismama
    Maastricht
    Nee je hoeft je geen zorgen te maken, ik had ook geen anti-stoffen tegen rode hond.
    Je moet wel uitkijken in je zwangerschap dat je uit de buurt blijft als iemand rode hond heeft ;)

3. Nipa18

Nipa18 Fanatiek lid

5 okt 2007
    2.838
    71
    48
    verder niemand wat van gehoord? of meegemaakt? :(

4. Joy72

Joy72 Fanatiek lid

29 nov 2007
    1.045
    0
    0
    IK was bij me dochtertje ook niet beschrermt had eigenlijk een prik moeten halen nooit wat van gekomen dus ben benieuwd wat er uit mijn test naar voren komt.

5. ikkuh

ikkuh Actief lid

3 sep 2007
    278
    0
    0
    ik heb ze ook nie haha
    moet na de bevalling een prik halen bij de dokter!

6. kleine tinus

kleine tinus Actief lid

1 mei 2007
    139
    0
    0
    Limburg
    Daar had je twee keer voor in-ge-ent moeten worden. Op je 5de en je 12de dacht ik. Niet dat dat zoveel helpt.

Je moet heel goed oppassen dat je niet in de buurt komt van met rode hond (rubella) besmette mensen. Laat je informeren over de incubatieperiode en blijf o.a. uit de buurt van scholen en informeer mensen waar je op bezoek gaat dat je zwanger bent.

Rubella kan flinke gevolgen hebben voor je baby, blindheid, maar ook nog meer vergaande handicaps, verzaakt door een verstoring in de groei van een stukje hersenen of hersenstam (hypofyse?).

Trouwens, ingeente personen kunnen nog steeds rubella krijgen of overdragen aan een ander.

Het is een enge ziekte voor zwangere dames.

Deel Deze Pagina