Hoe lang last van tandjes?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Bijzonder, 8 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Mijn dochter is 6 maanden en drinkt sinds 2 weken gem. 300-400 cc per dag. Ook de fruit en groente wil ze bijna niet.

Nu is er 1 tandje door maar er is nog niks veranderd. Al twee keer bij de dokter geweest, maar die zegt dat ze niet uitgedroogd is, dus ja, tot ziens maar weer.

Zit er behoorlijk doorheen, na 2 weken stress om de voeding.

Mijn vraag is, hoe lang heeft jouw kindje last gehad van tandjes? En dan met name de problemen hoe ik ze omschrijf..

2. EmyD

EmyD Niet meer actief

Ik weet niet of je dit wil horen.. Hier heeft ze toch zeker zo'n anderhalve maand op en af last gehad van haar tandjes (ook slecht eten daarbij..). Toen het eerste tandje door was, ging het ineens weer veel beter. Maar ja, een weekje ofzo later kreeg ze last van d'r boventandjes. Gelukkig waren die een stukje sneller door (2 weekjes ofzo na de eerste klachten..).
    Succes..!!

3. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Pfff ... :(

4. MamaNoor

MamaNoor Actief lid

14 jun 2009
    425
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha ja dit is idd nog maar het begin. Is inderdaad niet leuk om te horen, maar je zult er nog wel even last van hebben. Hier zijn nou inmiddels 6 tandjes door en ze zeggen dat de kiezen nog erger zijn. Pfff
    Per tand is het hier trouwens verschillend hoe lang hij er last van heeft. Hier is het niet zo zeer dat het pijn doet, maar meer poepluiers en luieruitslag.
    Ook erg vervelend, maar minder erg dan niet eten.

Heb je niet iets van Dentinox oid?

5. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Ja maar dat is een heel gevecht om erin te krijgen.

6. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Ik ga straks wel even Chamodent halen, dat hoef je er niet op te smeren volgens mij.

7. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Kan het niet ook een sprong zijn?

Hier is Anouschka al vanaf 4,5 maand bezig met tandjes (luiers, weinig drinken en kwijlen) maar nu nog steeds niks te zien of te voelen. Wij gebruiken af en toe dentinox omdat chamodent weinig deed....

8. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Nee spong heeft ze als het goed is al lang gehad.

Ik maak me zorgen dat ze zo weinig binnen krijgt. Ze is namelijk nog steeds geen 6 kilo, en wel al 6 maanden.

9. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Is ze wel lang voor haar leeftijd? Merel at ook nooit veel en was dus, maar wel lang, dus kreeg genoeg binnen om te groeien, al was het dan niet in gewicht....

Met een lepeltje pap geven? Een ander soort beker/fles proberen voor de melk? Heb je een bijtring? tja....ik weet hoe frustrerend het niet eten verhaal is.....Merel had meerdere van die periodes. Je wordt er helemaal gek van. Het beste werkte hier het hele "moeten" eten los te laten en "gewoon" te zien wat er in ging. Werkte voor zowel haar als mij veel rustiger. Zoveel mogelijk aanbieden...biedt je ook meerdere keren kleine flesjes aan? Dat wil misschien nog wel eens helpen.....

10. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Laatste keer was ze 62 cm, dus valt mee. Ze ligt met alles in de onderlijn.

pap maak ik elke keer van de fles inderdaad, maar dat gaat er ook niet in. Hooguit een paar happen. Ze houdt haar mond stijf op elkaar en gaat zeuren als de lepel in de buurt komt. Bijtring stopt ze ook niet in de mond, eerder wel, maar dat doet waarschijnlijk zeer. Ja ik bied ook vaker melk aan dan eerder. Ben maar een beetje aan het aanmodderen haha.

Wanneer is jouw dochter geboren, volgens mij zijn ze even oud. 29 mei?

Thnx voor de tips.

11. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Anouschka is van 28 mei. Tja 1 dag verschil.....
    Ja precies zo voelde het hier toen ook, aanmodderen. Merel kreeg toen ook nog een hevige buikgriep er overheen en toen was ik helemaal het boekje zoek. Ze werd toen ook bijna opgenomen wegens bijna uitdroging. Zo te zien heb je van alles geprobeerd. Het is zo jammer dat je ze dan niet even aan een infuus kunt leggen ofzo, zodat je zelf weer een beetje rust krijgt :). En de woorden "het gaat weer over" heb je ook zo weinig aan....(al is het vaak wel zo)

Heb je al dentinox geprobeerd? Werkte hier wel een beetje. Voor de fles dentinox en dan dronk ze toch iets meer als zonder..... En niet teveel strijd van maken, dat voelen ze, waardoor het nog weer erger wordt..... Als het echt alleen de tanden zijn kan het nooit lang meer duren voor ze weer wat meer gaat eten.....

Succes.....

12. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Ja precies, die woorden heb je niks aan. Het is wel zo maarja haha.

Ja heb wel dentinox maar dat is een strijd om dat in der mondje te smeren. Hoop inderdaad dat het niet lang meer duurt..

Deel Deze Pagina