Wat doen jullie zoal de hele dag?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mama26, 5 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    Hoi,

Wat een weer vandaag. Heb net even geprobeerd een stuk te wandelen maar ik kwam er niet door met de wagen.

Dus dat wordt de hele dag binnen blijven, doe ik normaal nooit. Wat doen jullie zo al de hele dag? Mijn dochter is 16 maanden dus ik kan nog niet echt spelen met haar. Ze kan zichzelf redelijk bezighouden, maar ik verveel me zelf ook altijd vrij snel.

Iemand ideeen?

2. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    regent het bij jullie dan? hier is het stralend!

helaas ben ik aan huis gebonden door een zware zwangerschap. ik probeer alleen dan wel vaak even naar opa en oma te gaan, die kunnen dan een beetje mee helpen. Sven vind het fantastisch om te bouwen met z'n blokken en lekker op de grond te ravotten. soms samen, maar ook vaak alleen. ik doe dan een wasje of de afwas. tsja, wat doen we precies. geen idee eigenlijk, maar de dagen vliegen altijd om haha

3. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Boekjes lezen, kleuren, spelen met blokken, LPboerderij, blokkenstoof, achter de loopwagen, verstoppertje, liedjes zingen, in duplobak rommelen en alles eruit/erin gooien, proberen duploblokjes in elkaar te zetten, met potten en pannen spelen (roeren met lepels), rollen met de bal, samen stoffen/schoonmaken/was doen (doe ik zelden hoor :) :oops:), pop in bad doen/aankleden/eten geven, oefenen met de loopfiets, muziek maken, vliegtuigen kijken, etc.

Verder trek ik me niet snel iets aan van het weer (tenzij het pleurt van de regen) en ga ik dus naar kinderboerderij, stad, vriend(in), familie of gewoon wandelen ;).

Veel plezier!

4. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    Ik ga normaal ook altijd naar buiten. Ben ook geweest vanmorgen met de wandelwagen, maar er ligt hierzo veel sneeuw. Ik kwam er echt niet doorheen. Voelde me echt voor schut lopen. Er is nog niets gestrooid of opgeruimd hier. Dus ik kan echt niet weg.

Vanmorgen wel even hier achter het huis geweest met mijn dochter.

Maar kan jouw dochter kleuren met 1 jaar? Dat kan die van mij echt nog niet.

Als ik met haar ga spelen kijkt ze me zo aan van; wat kom jij doen? Ze speelt het liefst alleen heb ik het idee. Als ik er bij ga zitten is ze snel afgeleid. Als ze naar mij toe komt moet ik meestal een boekje lezen.

Verder sjeest ze met alles door het huis en haalt ze ALLES overhoop! Al het speelgoed ligt door de hele kamer, ze speelt niet echt met iets het is meer rommelen.

Is dit normaal? Of heb ik zo rare dochter? ;)

5. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Lekker toch dat ze zichzelf zo goed kan bezig houden ... en zelf lekker een eigen boek erbij nemen ;)

En kleuren ... nou ja ... met een krijtje over een papiertje krassen. Maar ik dacht jouw dochter is ouder, dus wil dat misschien wel?

6. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    mijn dochtertje is nu al 3 dagen ziek dus ik ben ook al 3 dagen binnen nog geen stap buiten de deur gezet haha wat ik heb gedaan is eigenlijk heel veel gepoetst! maar nu is er gewoon niets meer haha dus heb gelukkig een wii met allerlei spelletjes maar ja na n uurtje heb ik dat ook wel gezien! dus denk dat ik vanmiddag maar eens alles ga reorganiseren/alle kasten omgooien en misschien de meubels omzetten ofzo haha wou eigenlijk ramen wassen maar dat ga ik dus echt niet doen met dit weer dus die wachten nog maar n tijdje :p

7. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    Ik heb eigenlijk helemaal geen kleurtjes. Die ga ik binnenkort maar eens kopen, dat vind ze misschien wel leuk.

Ze kan zichzelf wel goed bezighouden, maar soms vind ik dat ook zielig, zit ze altijd zo alleen te spelen!
    Normaal ga ik op maandagmorgen altijd zwemmen en blijf dan hangen om koffie te drinken en dan speelt ze altijd met andere kindjes, maar ik durfde vanmorgen echt niet te rijden hier.

Ach ja, dadelijk gaat ze lekker slapen, kan ik stofzuigen en vanmiddag gaan we maar dansen op k3 of zo. :)

Is wel wennen, normaal ben ik dus altijd op pad, naar de winkel, naar een vriendin, naar de kinderboerderij.

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.267
    6.795
    113
    Om 9 uur gedoucht en aangekleed naar beneden. Ontbijten aan tafel.

Meestal kijken we tot na het zandkasteel tv( ik op de PC).
    Dan rond 10.30 wandelen met de hond ( fiets, buggy of zelf).
    Dan gaan we rond 12 uur eten.
    Van 12.30 tot 13.00 tv kijken ( piet piraat, K3 etc. )
    Dan 13.00 op bed tot 15.30
    Dan om 15.30 muziek luisteren en spelen. Soms boven spelen als ik boven moet opruimen en de was moet doen.

Als het regent trek ik haar het regenpak aan.

De dagen vliegen hier echt om. Ik ga twee dagen in de week maar met haar weg. Verder lekker rustig thuis en om het huis ( wandelen met de hond elke dag).

9. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    Zou dat niet goed zijn als ik bijna elke dag weg ga met haar?

Ik werk ook nog 2,5 dag en dan is ze bij de oma's.

Ik ga ook vaak met haar naar de winkels in een dorp hier 10 min. vandaan (met de auto). Gaan we daar rondwandelen en koffie drinken, vind ze geweldig, mensen kijken enzo.

In het weekend gaan we ook bijna altijd weg. Komt omdat ik zelf niet iemand ben die thuis gaat zitten. Misschien dadelijk als ze wat ouder zijn wel.

10. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Wat dacht je van lekker samen met de sneeuw kliederen en een sneeuwpop maken. Vind ze vast fantastisch.

11. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    De sneeuw vond ze vies vanmorgen. Wilde ze echt niet aanraken!

Ga het dadelijk nog eens proberen als ze wakker wordt.

Een legging aan, spijkerbroek erover, laarsjes aan en kliederen.

12. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.267
    6.795
    113
    Nee hoor, het is helemaal niet verkeerd om elke dag weg te zijn. Ik ben alleen een huismus, en ik ben graag lekker thuis.

Ja lekker de sneeuw in kan, maar ik weet dat Isabella sneeuw BAH vond, :) .

Op de grond, bah, op de bomen, bah.

Als je lekker muziek aanzet kun je gaan dansen met haar en als dat klaar is gaat ze zelf spelen. En dan samen weer even een boekje lezen ( 10 minuten) en dan weer zelf spelen.

Zo wissel ik het vaak af. Even 20 minuten dansen. Dan 30 tot 45 minuten zelf spelen. En dan even lezen ( of puzzelen) en dan weer zelf spelen.

13. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Esmee is een meisje wat zich prima alleen vermaakt.. Ze kan rustig een uur met haar speelgoed spelen, boekje lezen enz.. Tussen door komt ze dan even een knuffel halen, samen een boekje kijken en dan gaat ze weer haar eigen gang.. Verder masseer ik haar wel eens, samen onder de douche, fietsen wandelen, blokkentorens bouwen, boodschappen halen, op visite.. Honden uit laten.. We vervelen ons nooit.. :)

14. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Ik werk en de twee dagen dat ik thuis ben (buiten het weekend) speel ik met het mannetje en maak hapjes voor hem, ik doe de was, maak schoon, lees een boek, kijk TV, pleeg telefoontjes en doe nog wat werk vanaf huis. Vervelen doe ik me 's avonds pas.. dan ligt die kleine in bed en kom ik niet meer in zijn kamertje.. hahahaha

15. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Ik werk 2 dagen in de week en om het weekend. Als ik aan het werk is Sanne bij mijn moeder en soms bij mijn schoonmoeder.
    7.00 uit bed en eten
    8.30 uur gaat Sanne nog ff slapen, ik ga me douchen.
    9.15 is Sanne wakker, ga ik wat met haar spelen.
    10.00 fruithap, daarna wassen en aankleden. Dan even spelen.
    11.45 groentehap, daarna met de hond lopen.
    Tegen 12.45 uur gaat Sanne in bed. Ik ga dan stofzuigen, de was doen, eten zover klaar zetten, nog ff tv kijken of achter de pc.
    15.00 is Sanne wakker, ze krijgt wat drinken en een koekje, we gaan ff spelen, Sanne kan zich ook prima zelf vermaken. Tegen 17.00 uur krijgt Sanne een broodje en een fles. Meestal gaat ze tegen half 6 nog ff in bed. Dan gaan wij even eten. Om half 7 gaat Sanne uit bed, pyama aan nog even spelen, een kleine fles en op bed.
    Eigenlijk verveel ik me nooit :).

16. hier geen moment last van verveling hoor.

beetje huishouden doen, beetje spelen met nina, 4 tot 6 x perdag naar school.

hond uitlaten, forummen, boodschappen doen.

Nee hier komen we de dag wel door.
    ;)

17. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Ik ben er vandaag op uit gegaan met de slee. Heb mijn zoontje goed aangekleed en dan nog in een deken in de slee en een heel stuk gaan wandelen. Hij vond het echt geweldig.
    Verder vermaakt hij zich sowieso wel overdag. En als hij goed aan het spelen is dan ga ik lezen of iets in huis doen.

18. valhalla

valhalla Niet meer actief

Doe 3 a 4 dagen werken, waarvan 1 a 2 thuis.

Als ik thuis ben, dan is het wakker worden rond 'n uur of half 9, koffie, Lena gaat dan een beetje spelen en wat eten... Dan gaat ze weer slapen en ga ik douchen, opruimen, Lena weer wakker en dan gaan we een brood halen, of wat dan ook. Zijn we 1 a 2 uurtjes weg.

Daarna nog wat eten, spelen... Ga dan koken ofzo en dan zet ik Lena erbij in de gootsteen, vindt ze geweldig en dan is de dag alweer om :|

Verveel me ook nooit hoor. Probeer haar verder een beetje te betrekken bij wat ik doe... Koken, was doen en ophangen... Ook reuze educatief ;)

19. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik verveel me ook nooit! Ik wilde morgen gaan sleeen met Eva, maar mijn vriend heeft de slee nog niet in elkaar gezet :( (met kerst gekregen)

Verder helpt Eva me met de was opvouwen en opruimen, ze speelt veel alleen en we brengen veel tijd door aan tafel met het eten, heerlijk lekker teuten. En elke dag gaan we wel even naar buiten met de kinderwagen (ik ben op di en do thuis, mijn vriend op woensdag). Ik kom juist altijd tijd tekort eigenlijk ;). Stofzuigen en vegen zou ik wel overdag willen doen, maar Eva vindt dat veel te leuk, dat is gewoon niet praktisch...

20. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Onze dagen zijn ook altijd wel gevuld.
    's Morgens na het ontbijt, gaan we altijd even samen spelen, of boekjes lezen. We zingen liedjes, of gaan samen de was opvouwen, stofzuigen o.i.d.
    Na het middagslaapje, gaan we altijd op pad, lekker wandelen of boodschappen doen, in de zomer veel op de fiets. Daarna is er vaak nog maar een klein uurtje over tot ik ga koken voor het avondeten, die tijd komen we ook altijd wel door, soms kijken we op de pc naar de nijntje website, of tekenfilmpjes op youtube.

Rond 17.15 als ik ga koken, dan wil mijn zoontje altijd kijken vanaf het aanrecht, en als het te lang duurt kijkt hij naar een aantal tictac-afleveringen.
    En voordat ik het weet is het 19.00, tandenpoetsen en naar bed.

De dagen vliegen om hier.

Deel Deze Pagina