onze dochter van 4,5 maand heeft al sinds de geboorte een lekkere bolle toet, inclusief onderkin Nu is het zo dat al vanaf kleins af aan haar halsje ( echt die plooi) vaak wat rood is en soms zelfs een beetje stinkt ( zitten er wat witte velletjes). Komt ook amper zuurstof bij. Nu maken we het altijd goed schoon, daarna goed droog maken, maar het blijft. Soms bloed het zelfs een heel klein beetje in dat plooitje. Herkent iemand dit en iemand tips? Nu heeft ze er zelfs een klein beetje uitslag zitten.
Sucocreme werd het heel erg smerig en schilferig van, was geen succes helaas! Vandaag wat bepanthen opgedaan, leek wel wat te helpen.
Hier heeft Job er alleen last van als hij bijvoorbeeld zelf uit de tuitbeker drinkt. (alles loopt langs zijn kin). Dan doe ik er 's ochtends en 's avonds wat talkpoeder op. Zorg er dan wel voor dat je de plooi eerst droog dept. Één keer sudocreme geprobeerd. Maar zijn nek werd er alleen maar klef van. Ik moet zeggen dat de talkpoeder als een wondermiddel werkt! Liefs
Hier ook een baby die is geboren met een onderkin Ik doe er idd ook talkpoeder tussen, 1x was het wat rood en toen bepanthen erop en nooit meer rood of wat dan ook *klopt af*
Hoi hoi, Hier heeft mijn dochter ook 'last' van gehad. Ik heb het een keer aangekaart bij het cb. Daar kreeg ik de tip het goed droog te houden. Dit doe je heel makkelijk door een stukje van een hydrofiele luier te knippen en dit op het plekje drukken. Hielp bij ons heel goed. De andere tip wat goed vet houden met Bepanthen en ook dat hielp bij ons is. Sinds ze zelf goed haar hoofje kan ophouden, heb ik het probleem niet meer.
i.i.g. zorgen dat het droog blijft. bijv. een stuk scheurlinnen of een stuk ouderwetse zakdoek er tussen doen. als dit natuurljk blijft zitten. sudocreme zou ik er alleen opsmeren als het dicht is en dan nog, heeel dun. sudocreme moet je er ook steeds afhalen als je er nieuwe opsmeert. dit kan je doen met zoete olie of bijv. olijfolie op een watje. ik gebruik zelf bepanthem of calendulan creme van VSM. dat kan je gebruiken bij een geirriteerde huid of bij kleine wondjes/schaafwondjes. werkt ook super.
talkpoeder wordt al genoemd, ik gebruik zelf bij dit soort dingen (liesjes vooral) maizena.. werkt ook perfect
hee suzannes, heb je er ook last van? Hier Lbb ook... Heb wel al gesmeerd met vaseline. Het ruikt ook niet fris...
Inderdaad droog houden. Pas wel op mat talkpoeder, dit kan schadelijk zijn bij inademen. Dus aanbrengen met je vinger!
Goed droog houden!!! Hier is het nog steeds een aandachtspuntje, het nekje gaat supersnel smetten. Ik ben het na elke voeding gaan controleren, even het spuugdoekje er langs. Ook is het belangrijk dat je het echt goed droog maakt na het badderen, achteraf heb ik dat niet altijd gedaan omdat ik er tegenop zag aangezien dochterlief dat niet bepaald leuk vond. Maar achteraf had ik daar gewoon schijt aan moeten hebben, zo'n smetplek kan ook niet prettig voelen! Wat hier ook goed hielp was er elke ochtend preventief wat bepanthen op smeren. Op dit moment is dat niet meer nodig, maar ik moet het wel nog in de gaten houden. Blijf een gevoelige plek.
Hier ook een meisje met snel smetplekken in haar hals of zelfs onder haar oksel. Vooral in de tijd dat ze nog veel melk spuugde, als ik dat even niet doorhad dan liep ze snel smetplekken op. Goed wassen, droog deppen en ik doe er zinkzalf op ( Sudo vind ik vies, dat vind ik door mn werk naar oude mensen billen ruiken ) of eventueel maizena ( Geen talkpoeder, hoewel dat ook zou kunnen, pas dan echt op met stuiven en baby's ademhaling. Smeer het maar met een wattenschijfje ofzo erop )
INderdaad Bepanthen werkt als een trein. En goed drooghouden, desnoods met een koude fohn zachtjes blazen.
Wecesin poeder van Weleda, zorgt dat het droogt en dat het wordt ontsmet zonder pijn te doen. Ik gebruik(te) het ook wanneer Finn dit soort smetplekjes in z'n liesjes had, werkt echt super!