Nog eens bloed trekken. Echt nodig?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mb90, 28 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mb90

mb90 Bekend lid

17 feb 2013
    706
    25
    28
    Vrouw
    Dinsdag is er na een positieve test bloed afgenomen.
    Daaruit bleek dus dat ik dus effectief zwanger ben. Hcg stond op 80.
    Nu zei de dokter dat ik best volgende week nog eens terug ga om opnieuw bloed te nemen om te zien of het verhoogd.

Maar is dit echt nodig?
    Is daar altijd zo druk, steeds meer of 2uur wachten.... zelf met afspraak wacht je snel een uur daar...

2. Linky

Linky Fanatiek lid

12 jun 2014
    3.487
    172
    63
    Vrouw
    Je weet nu dat je zwanger bent. Een tweede bloedtest gaat je vertellen of je hcg gehalte genoeg is gestegen en of je dus ook een goede zwangerschap hebt. Dit kun je ook vanaf 7 weken zwangerschap (maar meestal doen ze het later) op een echo zien. Dat betekent dat je minimaal 3 weken moet wachten voor meer je zekerheid hebt. Met een bloedtest duurt het maar 3 dagen.

3. Joycey

Joycey Niet meer actief

Nou, of het nodig is, hangt toch echt van jezelf af. Ze kunnen je niet verplichten om bloed te prikken.

Even flauw gezegd: Als het goed gaat in de zwangerschap heb je een maand of 9 de tijd om dat te ondervinden. Als het fout gaat, merk je dat helaas een stuk eerder. Een bloedtest meer of minder maakt dan ook niet zoveel uit, relatief gezien.

Ik kan me alleen voorstellen dat je zelf het liefst duidelijkheid hebt.

4. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Ik zou gewoon even gaan prikken. Ja, stom als je lang moet wachten, maar uiteindelijk een kleine moeite.

5. Meca

Meca Fanatiek lid

23 jul 2014
    1.642
    276
    83
    Luizen plukker
    Heb je geen Saltro punt bij jou in de buurt?

6. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

23 apr 2013
    2.331
    3
    38
    Achterhoek
    Ik zou als ik jou was vandaag een gewone zwangerschapstest doen en dan over 2 of 3 dagen weer. Als die oploopt weet je dat je HCG oploopt en dan heb je geen bloedtest meer nodig. 2 uur wachten vind ik echt vervelend lang!

7. Tamar86

Tamar86 Lid

30 jun 2014
    93
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mag ik vragen waarom er überhaupt bloed wordt geprikt? Zit je in het medische traject? Normaal gesproken laat te toch ook geen bloed prikken en wacht je af.

8. mb90

mb90 Bekend lid

17 feb 2013
    706
    25
    28
    Vrouw

Hier in België wordt dat eigenlijk altijd gedaan. Ook als je niet in een medisch traject zit en je hebt een positieve test dan bel je de dokter voor een bloedtest voor bevestiging en daarna bel je gyn op...

Deel Deze Pagina