Rode kool test

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door PamPapilio, 27 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Ik had er nog nooit van gehoord maar naar aanleiding van de tip van iemand in het geslachts-test topic dacht ik laat ik eens een topic openen speciaal voor de rode-kool-test.. :)

How to Perform the Cabbage Gender Test During Pregnancy | eHow.com

Het vocht van een gekookte rode kool blijkt dus te reageren op phwaardes waardoor het verandert van kleur. De theorie is nu dat wanneer je dat vocht 1 op 1 mengt met je (ochtend)urine dit kan voorspellen of je een jongetje of een meisje krijgt!
    Roze/rood van kleur zou betekenen dat het een jongetje is en paars zou zeggen een meisje..

Het lijkt me erg leuk om te kijken in hoeveel gevallen dit nou waar is! :D Zegt de zuurgraad van je urine idd iets over het geslacht van je kindje?

Dus laten we met zn allen de test gaan doen (of meerdere keren om te checken of de uitslag tzelfde blijft) en laat dan hier even de uitslag weten ;)

2. w0nder

w0nder Niet meer actief

:D:D Leuk topic!! ik ben benieuwd naar de reacties, ik heb me alvast geabonneerd :D
    Volgende week ga ik het maar eens uitproberen :)

Wanneer ga jij de test doen TS?

3. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Poeh geen idee! :D Morgen t vertellen aan mn schoonouders en schoonpapa heeft een volkstuin dus vraag wel wanneer hij rode kolen heeft! :D hihihi

En anders denk ik misschien maandag even naar de winkel? ;) ik heb geen idee vanaf wanneer zon testje zou kunnen.. zal s kijken of ik dat kan vinden :)

4. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Bij de gender test die ze verkopen zeggen ze vanaf week 14 dus ik denk dat ik dan maar even wacht tot na de echo en ik weet hoever ik ben ;) misschien met 12 weekjes s proberen? :D

En ik ben ook wel benieuwd of er misschien vrouwen zijn die het geslacht van hun ukje al weten die dit ook wel willen doen om te kijken of de test klopt! :D

5. w0nder

w0nder Niet meer actief

Die urine-testen kunnen met 6 weken al, die reageren ook op de zuurgraad :D:D
    Spannend, dat jullie het morgen gaan vertellen :)

6. w0nder

w0nder Niet meer actief

7. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    dan heb ik de verkeerde website gelezen.. mijn fout.. ga ik m met 6 weken doen! :D

8. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.921
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    En weten jullie dan ook dat de zuurgraad van je urine afhankelijk is van wat je eet en drinkt ;););)

Het is dus je natje en droogje waar de test op reageerd ;) Heeft dus niks met het daadwerkelijk geslacht van je ukkie te maken.

Proef controleren kan altijd:) maar ik zou er absoluut niet vanuit gaan (de uitslag dan)

9. zafira

zafira Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.959
    126
    63
    zuid holland
    Ik ga dit even volgen, ben erg benieuwd of het klopt.

10. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Tuurlijk niet! ga bij een paars potje pies echt de roze verf niet op de muren smeren! :D

En ik weet dat de zuurgraad daar (ook?) van afhankelijk is vandaar dat ik een soort check-topic heb geopend ;) misschien dat er ook wel neutrale etenswaren zijn die dit niet extreem beinvloeden? of dat het na een avond en nacht niet eten misschien toch wel meer beinvloed wordt door je beebje?..

Ik weet t niet en wie weet zit er waarheid in?! :D blijft leuk om te doen toch? :p

11. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    Grappig topic!

Er was al eens eerder zo'n topic hier, die ging over die Gender-test. Iemand had hem gekocht en uitgevoerd, maar die bleek niet te kloppen.. :p Ik geloof zelf ook niet echt dat het betrouwbaar is, maar het is wel geinig om uit te proberen.

@ TS: Misschien kan je de uitleg van de rode-kool-test hier even plaatsen, dat meiden makkelijk kunnen zien hoe je hem uitvoert!

12. angel229

angel229 Niet meer actief

Moet het verse rode kool zijn of volstaat uit een potje ook?

13. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Het gaat om VERSE rode kool! uit een potje is al vanalles toegevoegd en mee gedaan dus dat gaat niet neem ik aan ;)

Hier de uitleg van de test! :)

Stap 1: ga naar de winkel en koop een rode kool, de grootte maakt niets uit!

Stap 2: Snijd de rode kool in stukjes, hoe fijner hoe beter het resultaat.

Stap 3: Zet de rode kool met wat water op het vuur, wanneer het kookt laat het dan ongeveer 10 minuten opstaan.

Stap 4: Plas in een potje! :D

Stap 5: Meng 1 deel van je (ochtend)urine en 1 deel van t kookvocht van de rode kool in een apart potje.
    (De rode kool zelf mag je weggooien of opeten :p )

De uitslag: Als de vloeistoffen samen rood/roze van kleur worden wordt het een jongetje! wanneer ze paars worden wordt het een meisje!

De uitslag is trouwens beter te zien wanneer je de vloeistof in een transparant bakje doet en deze neerzet met een wit a4-tje erachter.

14. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    aaaaaaaah gister net rode kool gegeten!!!! :(:(
    maar zal eens testen, mn ma had nog een halve liggen als ze die al niet weggegeven heeft! WORDT VERVOLGD......:D

15. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    kan t ook nog halverwege je zwangerschap ?
    weet al dat we een meisje krijgen dus kan ik gelijk zeggen of het wel of niet klopt :)

16. w0nder

w0nder Niet meer actief

Ja, leuk als je de test doet :) dan zien we gelijk of het klopt :D:D
    Ik ga hem volgende week ook doen :)

17. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    ben zo benieuwd! :D wie weet is dit met de NUB wel het geslachts-eerder-weten middeltje voor de mama's die niet goed zijn in wachten! :) (net zoals ikzelf dus)

Maar ik zou er nooit op rekenen maar t is wel grappig als t gewoon klopt.. ;)misschien even bijhouden straks in een lijstje hoevaak t klopte? :D

18. janneke000

janneke000 Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.049
    3
    36
    Haai haai! De tip waarnaar dit topic is gestart kwam van mij :p Ik heb de test gedaan en daar kwam meisje uit! En ik krijg ook een meisje!
    Natuurlijk heeft wat je eet ook invloed op je urine, dus de test een paar keer doen lijkt me niet verkeerd, maar er is wel wetenschappelijk onderzoek waar dit op gebaseerd is! Ze beloven 90 procent nauwkeurigheid. Er is gebleken dat de urine van vrouwen die zwanger zijn van een meisje zuurder is dan van de vrouwen die zwanger zijn van een jongen. Nu zullen er heus vrouwen zijn voor wie dit niet klopt, maar er zullen er als het goed is meer zijn voor wie het wel klopt :p Spannend topic!
    Ik ben volgens mij nr 1 die de test heeft gedaan, pH waarde was 5. Dat zou dus een meisje moeten zijn en uit 2 echo's is gebleken dat het idd een meisje is :D:D:D
    Liefs,

19. janneke000

janneke000 Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.049
    3
    36
    En al klopt er toch geen drol van en worden we allemaal beetgenomen door Amerika, tis gewoon leuk :D:p:D En het kost bijna niets! :D

20. raspberry

raspberry Niet meer actief

Je hebt ook testen te koop waarmee je dat kunt doen, die krijgen dezelfde kleur, dus blijkbaar zit daar iets van rode kool in die testen :D

Maar het is onzin hoor :) De zuurtegraad van je urine wordt namelijk door heel veel dingen beinvloed, dus ook niet-zwangeren en mannen krijgen dan roze of blauwe vloeistof.... ;)

Deel Deze Pagina