Seth, je hoeft de kool niet te eten je hebt alleen het sap nodig Lekker een stuk goedkoper dan zo'n urine test, daarom ga ik hem ook eens uitproberen ik koop er 1 zodra ik in de winkel kom
Wat leuk! Ben al tijden nieuwsgierig of het voor meer meiden klopt! Je kan de pH van je urine inderdaad ook meten met pH dipsticks. Van die papiertjes die je erin kan hangen. Alles onder de 7 is dan meisje, en alles boven de 7 zou dan jongetje zijn. Maar volgens mij zijn ze niet zo heel goedkoop?.... Ben benieuwd naar meer uitslagen!! Liefs!!
Weet iemand ook wat de wetenschappelijke onderbouwing is van deze test? Ik bedoel, waarom zou je urine zuurder zijn als je een meisje krijgt, is daar ook een verklaring voor? Daar ben ik wel benieuwd naar (ja sorry ik ben bioloog ). Ik heb hier die pH teststrookjes liggen dus ik kan het zo testen. Wat ik zo snel even vond is dat de pH van je urine normaal zo rond de 7 moet liggen (dus ongeveer neutraal). Rode kool sap reageert zo op verschillende pH-waarden: pH kleur 2 rood 4 paars 6 violet 8 blauw 10 blauwgroen 12 groen Maar dat zou betekenen dat je urine juist zuurder is als je zwanger bent van een jongen.....
Ik heb deze test niet gedaan in m'n zwangerschappen. Maar ik ben wel een keer bij de HA geweest omdat ik dacht dat ik misschien een blaasontsteking had. Dat bleek niet zo te zijn, maar de assistente zei wel dat de pH-waarde aan de hoge kant was, en ik er goed aan zou doen om meer zure sappen e.d. te drinken. Ik was toen zwanger van onze dochter. Dus met die uitslag klopt het wel; mijn urine was minder zuur (of meer basisch). Persoonlijk hecht ik niet veel waarde aan deze testjes. Kan ook niet bedenken waarom je urine minder zuur zou zijn als je een meisje draagt. Ik denk eerlijk gezegd dat die waarde veel sterker wordt bepaald door wat je eet en drinkt.
Ik vond dit nog op internet over zuren en basen, misschien heb je er iets aan: http://library.thinkquest.org/15678/nl/teenagers/tour3.htm
Daar had ik dat lijstje vandaan met ph-waarden en de kleur van rode kool. Volgens mij is rode kool sap van zichzelf vrij zuur, en paars kleurig. Daarom denk ik dat de meeste mensen er uit zullen krijgen dat het een meisje wordt.
dat denk ik ook, mijn rode kool sap was ook echt heeeel paars van zichzelf dus dat beetje urine wat ik had gepiest veranderde vrij weinig..... daarom denk ik ook dat het lastig wordt tenzij je veeeel water gebruikt om je rode kool te koken waardoor hij al minder donker is.
Ik heb net de test gedaan ik heb veel water gebruikt en weinig kool, ook hier veranderde de kleur weinig, eerst zag ik een groenig laagje er bovenop, maar dat veranderde al snel naar paars
En het lijstje UITSLAGEN RODE KOOL GESLACHTS TEST - ECHO janneke000 - rode kool zegt: meisje - echo zegt: meisje! - KLOPT Rica - rode kool zegt: meisje - echo zegt: - w0nder - rode kool zegt: meisje - echo zegt: -
Was het nog gelukt w0nder? Tot nu toe klopt mijn idee dat iedereen er uit krijgt dat het een meisje wordt
Typisch dat iedereen een meisje krijgt volgens de test! ben wel heel benieuwd of het voor meer mensen klopt
ik kon geen rode kool vinden!! volgens mn pa is t ook een wintergroente.. even afwachten of ik er eentje tegenkom binnenkort!
Heb het gedaan hoor. Maar heb het een klein beetje verkeerd gedaan denk ik. Heb de rode kool niet aflaten koelen, dat moet toch?? En denk dat ik iets teveel water heb gebruikt of maakt dat niet uit? volgens mij gaf het aan dat het een jongetje is.
@Esmeralda: officieel moet de hoeveelheid water niet uitmaken er zit een stofje in dat verkleurt en dat bepaalt dus ook de kleur, dus meer water zou betekenen lichtpaars of lichtrood/roze. En iets af laten koelen moet wel geloof ik maar of t echt uitmaakt betwijfel ik Een jongetje dus, ben benieuwd! heb zelf ook net een rode kool gekocht maar wacht nog ff tot over een paar dagen voor ik de test doe zodat ik zeker weet dat ik minimaal die 6 weken voorbij ben ben benieuwd!