Rode kool test

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door PamPapilio, 27 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vrouwtjelief

15 apr 2011
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    hey

mag ik ook rode bieten sap gebruiken want die heb ik wel in huis of moet het rode kool zijn:D

2. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Nee moet rode kool zijn voor zover ik weet! ;)

Heb nu t vocht klaarstaan, meer dan genoeg voor twee keer.. dus ik doe m strakjes en morgenochtend weer.. en dan heb ik nog een halve rode kool voor volgende week..

ben heel benieuwd of de uitslag steeds tzelfde is namelijk! ;)

3. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Nou heb m net gedaan! :D en ik denk dat de uitslag jongen is!

T stomme is als ik t in een transparante beker deed en dan alles (75ml van elk dus 150ml totaal) dan zag ik echt een rode gloed en tegen t licht in gehouden voor t raam vond ik het echt Bordeaux rood!

Maarrr als ik dan een klein laagje in een wit bakje deed om de kleur te bekijken was t echt paars.. ;):)

Ben benieuwd of de kleur morgenochtend tzeflde is! hihi

4. janneke000

janneke000 Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.049
    3
    36
    coool!!! Dat zou dan de eerste jongetjesuitslag zijn!! :D

5. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Oh, nee ik denk toch dat de uitslag van gisteren niet klopt..

Heb m net met ochtendurine gedaan (was teruggegaan naar met zoonlief en nog niks gegeten en gedronken dus kon mooi net nadat ik wakker werd ff plassen ;) ) en hij zegt echt duidelijk meisje!

Iig, dat denk ik.. want hij werd zwart, bijna blauw! :D als mn telefoon opgeladen is heb ik wel een foto van de uitslag ;)

Ben benieuwd of ie volgende week met ochtendurine tzelfde zegt.. ;)

Heb trouwens op youtube wel jongensuitslagen gezien met ochtendurine hoor!

6. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    ik ben even op internet aan t neuzen naar wat blauw is, jongen of meisje. en uhhhhh.. de ene website zegt roze is meisje en blauw/paars is jongen en de andere andersom.....

Dus ik denk zomaar dat tenzij we weten wat de originele theorie van de ph waardes in de urine die vertellen of je een jongetje of een meisje draagt zijn dat we nog niet weten wat deze uitslagen vertellen! :D

Is t nu hoe zuurder de urine, een meisje
    of andersom?!!!! :)

7. Esmeralda1984

Esmeralda1984 Niet meer actief

Janneke000
    Ik had al eerder gepost dat het bij mij de uitslag jongen was ;).

PamPapilio
    Wel vreemd dat het dan overal anders vermeld staat. Dan zou mijn uitslag van gister een meisje moeten zijn :S. Ik heb filmpjes gezien op youtube en daar zeiden ze paar een meisje en dan de rode kant op een jongen. Gister was het bij mij roodachtig dus jongen..

8. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Oh joh haha wel lachen die test, maar hoe zuurder de graad van je urine, hoe duidelijker de uitslag 'meisje' is. En aangezien rode kool van zichzelf ook al best zuur is, zullen de meeste een meisjesuitslag hebben ;)

9. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Ok ik heb het nog even nagekeken en ik denk toch dat rood-paars een meisje is en donkerpaars-blauw een jongen..

Op fora in amerika zijn ze veel meer bezig met het testen van de PH waardes van de urine en daar schrijven ze dat het het beste werkt voor de 8 weken zwangerschap en dat een ph waarde tussen de 4 en 6 een meisje zou zijn en tussen 6 en 8 een jongen.

Als ik de ph waarde meting van de rode kool test moet geloven zou dit het rijtje zijn..

PH Kleur
    -----------------
    2 rood
    4 paars
    6 violet
    8 blauw
    10 blauw-groen
    12 groen-geel

Maar of dit ook klopt omdat je natuurlijk ook werkt met water (van de rode kool) heb ik dus geen idee van! :)

PH testjes halen dus?! hahaha LOL :D

10. Esmeralda1984

Esmeralda1984 Niet meer actief

als dit dat het goede is dan is mijn uitslag geen jongen maar een meisje.

Ph staafjes zijn volgens mij best prijzig of vergis ik me

11. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    ik zag ze ergens geloof ik voor 9,95 en dan de verzendkosten nog.

12. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    dus dan is het een jongen bij mij? maar wat je vertelde van in het licht houden geld voor mij ook.... in het licht leek het wat roodachtig en gewoon zo was het weer paars. toch denk ik dat er maar weinig rood uitkomt :)

13. Muts76

Muts76 Actief lid

21 mrt 2011
    254
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ph staafjes zijn wel goedkoper te krijgen ook. Wij gebruiken zelf op mijn werk altijd die van 10 euro maar je hebt wel veel goedkopere. En sowieso is zo'n pak met 100 strookjes misschien een beetje zonde om te bestellen alleen om een keer zo'n testje te doen.

14. w0nder

w0nder Niet meer actief

Dit leuke topic moet: UP!! :D:D

Deel Deze Pagina