Dreumes en ontbijt

Discussie in 'Voeding' gestart door sneeuw, 1 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.671
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben even nieuwsgierig naar jullie ervaringen. Dreumes hier is 16 maand, ontbijt ging er altijd goed in maar nu eigenlijk helemaal niet meer. Afgelopen maanden kreeg hij bambix pap met een lepeltje, ging super, nu wil hij niet meer dan een paar kleine hapjes. Heb ipv daarvan al krentebrood met boter geprobeerd en ging er ook niet in.

Hij wil fruit, fruit en fruit.....................maar rond 10 uur krijgt hij ook al fruit. wordt dat dan niet teveel van het goeie?

Tussen de middag eet hij trouwens gewoon 2 boterhammen, dus hij lust het op zich wel. Zijn vader en ik zijn ook geen echt ontbijters maar 1 van ons gaat er wel gezellig bijzitten met een kopje koffie en neemt af en toe ook een hapje van de dreumespap, dus dat is het ook niet echt.

Als jullie kleine geen ontbijt wil, hoe doen jullie het dan? Hij krijgt hier normaal gesproken om 07.00u ontbijt en dan rond 08.30u een beker sap en dan om 10.00 fruit.

2. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    ik geef mijn jongens gerust een banaan of appeltje als ze niet willen ontbijten , heb je al cracotes geprobeerd (weet niet precies hoe je t schrijft haha ) dat ging hier ook nog wel naar binnen met n beetje boter en kaas of smeerworst .

3. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Zien eten doet eten... Ik denk dat jullie gewoon lekker met zijn drietjes een gezellig ontbijtje met brood etc... zullen moeten leren voorzien. :)

4. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.671
    0
    0
    NULL
    NULL
    Cracotte nog niet geprobeerd eigenlijk, misschien een goed idee, net een koekje. En we zitten wel samen hoor en eten ook wel een klein hapje, maar het is absoluut niet ons favoriete eten, het ontbijt. Dat bedoelde ik eigenlijk ermee te zeggen.

En Nikkie, geef jij rond 10 uur dan ook gewoon weer fruit? En wat geef je bij de cracotte (denk ineens aan gewone cracker met kaas, misschien ook een ideetje)?

5. fafje

fafje Niet meer actief

hier wordt ontbeten(rond 8u)...of een bak yoghurt+babymuesli (+1 boterham na) OF 2 boterhammen...met thee..(soms een 3e boterham)

eigenlijk eheft hij altijd onwijs honger sochtends...

wil wel es voorkomen dat hij na een half bakje muesli genoeg heeft en ook geen brood wilt...dan laat ik zn broodje op tafel staan..en vaak gaat het op tegen de tijd dat hij fruit eet.. ( rond uur of 11)

zn beker thee staat ook gewoon op tafel..

soms geef ik tussen ontbijt en fruit bijv een stukje ontbijkoek, of als ik later dan hem brood eet, eet hij met mijn broodje mee..

ik doe er nooit ehct moeilijk over...hij gaat na zn fruit slapen...en als hij wakker wordt, lunched hij ook altijd goed ( 2 boterhammen) of bijv btj fruit en 1 boterham...en dan later een cracker/cracotte ofzo...

ik hou gewoon rekening met het feit dat hij ook wel es minder trek heeft op een dag...of "later "honger heeftd an "de" tijd

6. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.671
    0
    0
    NULL
    NULL
    Muesli 's ochtends lijkt me af en toe ook wel wat, maar 's avonds krijgt hij ook al yoghurt als toet. Wordt dat niet te veel?

En hoe geven jullie je kleine dan de melk? Nog wel uit een tuitbeker of gewone beker? Hij kan prima uit gewone beker drinken (met mijn hulp natuurlijk), maar drinkt dan wel veel minder. En geven jullie ipv melk dan ook wel es drinkyoghurt of zo?

En hoe geef je de thee dan, in wat voor beker?

Pfff wat een vragen hè...... Het is trouwens helemaal niet dat ik me zorgen maak hoor,hij groeit prima, maar wil af en toe best graag es een kijkje bij een ander in de keuken nemen, zeg maar

7. fafje

fafje Niet meer actief

hier wordt vanaf 1 jaar geen (opvolg)melk meer gedronken...lust meneer niet meer...(dus ook geen fles)

ik geef hem tegenwoordig normale melk met wat diksap of soms yoki...en om aan de 300 te komen, geef ik daarom sochtends yghurt, smiddags bekertje "melk" en na het eten kwark...

mijn zoontje dirntk al heel lang uit een rietjes beker...dus daar ook thee, sap of water uit...en bijv zn melk doe ik in een bekertje en heb altijd plastic rietjes in huis...drintk ie zo op...

8. Amethist

Amethist Niet meer actief

Mijn dochter eet altijd een broodje 's morgen als ontbijt, maar ze begint op het moment wat slechter te eten. Als ze haar brood niet wil 's morgens, dan niet hoor. Ik bied niets anders aan en laat het dan gewoon zo.

9. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Dat is het wel hoor! Een kind kopieert zijn ouders. Als jullie ontbijten, zal hij dat ook gaan doen.

10. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.671
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zou mooi zijn, als dat zou werken............... Warm eten net zo, wij eten ook heerlijk gezellig met z'n 3-en en soms gaat zijn hele bord op en soms niets, terwijl wij ook echt eten hoor............... dus dat gaat volgens mij niet helemaal op

11. fafje

fafje Niet meer actief

maar wel als het een gewoonte is...als hij weet dat na het opstaan er gegeten wordt met zn 3en ( of 2en)....niet de ene x wel en de andere x niet....

zoalng het voorspelbaar is, komt het vanzelf..natuurlijk kan de ene dag minder goed gaan dan de andere.....

ik kan ook niet direct na opstaan een hap door me keel krijgen hoor...eerst iets warms drinken..en dan voel ik mn trek iets later opkomen...

mss kun je het sochtends gewoon iets rustiger aan doen ( als je de tijd hebt)...bivj een beker thee/melk aanbieden...en dan zelf wat eten..en dan komt ie mss vanzelf..

12. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ook al eet hij niet, jullie geven wel het goede voorbeeld. Ik denk dat als een kind ziet dat zijn ouders nooit ontbijten dat normaal gaat vinden. Als je een kind altijd een slagroomsoes voorzet, gaat hij dat ook normaal vinden. Zo is het echt.
    Goed voorbeeld doet goed volgen. Goed ontbijten is heel belangrijk!;)

13. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Wij ontbijten meestal met zijn drietjes aan tafel, de ene keer krijgt ze muesli met yoghurt en de andere keer een boterham en een snee ontbijtkoek met bekertje melk..

Wat mijn voorgangers zeggen, zien eten is wel heel belangrijk ;)

Deel Deze Pagina