HOi Teun eet overdag lekker...smorgens papfles 180 ml melk en 5 schep brinta, daarna plak ontbijtkoek in de loop van de ochtend een potje frui of stuk fruit, 1 1/2 broodje 2 eetlepels kwark...smiddags koekje en evt plak ontbijtkoek en avondeten..1.5 aardappel 1.5 eetlepel groenten en een paar stukjes vlees evt nog klein bakje appelmoes en 2 eetlepels kwark maar de afgelopen nachten word hij weer wakker van de honger.... en drinkt dat weer een hele papfles leeg.... krijgt hij overdag te kort? wie kan mij het zeggen?
Met deze leeftijd zou ik 's nachts sowieso geen fles meer aanbieden, dat geeft alleen maar problemen. Hoogstens een slokje water. Verder zou je overdag de hoeveelheden kunnen aanpassen. Bijvoorbeeld 2 boterhammen (mijn dochter van 14 maanden krijgt er ook 2) en het avondeten wat ophogen...
Ik zou ook gewoon de voeding overdag ophogen en kijken of het werkt. Lekker wat meer groente zou ik zeggen. Volgens mij krijgt Fleur wel 4 eetlepels groente en een aardappel. Dan weeg je de totaliteit toch af op 250 gr. zoals wat in de potjes van Olvarit zit? En twee eetlepels kwark is ook niet echt veel, ze mogen toch wel 100 gram of is dat het wel ongeveer met de appelmoes. je moet natuurlijk wel oppassen met het aanbieden van eten snachts. Misschien wordt hij wel wakker per toeval en is het een fase. Straks went hij eraan dat hij dan steeds eten krijgt. Succes, M
helaas zit hij overdag dus echt vol....dus ophogen van de maaltijden zit er niet in......we bieden eerst water aan maar dat wil hij dus niet want hij komt dan gewoon binnen het half uur weer je hoor ook echt zijn buikje knorren....mss een toevalstreffer omdat het maar de laatste 2 nachten is voorgekomen?
Dan weet ik het niet echt, het enige wat ik me nog kan bedenken is dat hij andere tussendoortjes zou kunnen eten. Het lijkt me best vullend en zoet een plak ontbijtkoek. Zitten ook veel vezels in enzo en ik kan me wel voorstellen dat hij dat lekkerder vind dan een hap groente. Ik zou zeggen,niet te vaak een koekje en ontbijtkoek smiddags, of gewoon een doosje rozijnen of een crackertje (eventueel naar buiten om hem af te leiden), en dan de avondmaaltijd toch meer van zien te maken. Als je hem opvult met zware tussendoortjes dan heeft hij misschien geen honger meer. Ik zou de ontbijtkoek sochtends bijvoorbeeld ook niet nog eens geven bovenop de fruithap. Liever iets wat niet echt vult zoals een rijstwafel en dan later een halve boterham extra tijdens de lunch...eventueel met appelstroop om het erin te krijgen. Mogelijk dat hij gewoon een groeispurt heeft maar toch voorzichtig met de nachtvoedingen. Na 3 nachten een fles geven ga je al de mist in. Dit is wat ik uit een boek heb hoor! Moeilijke situatie. Hopelijk slaapt hij snel weer door. Succes! M
ik geef haar savonds nog een papfles.. pyjamapapje en dat doe ik omdat ze het lekker vind en er zitten ale vitaminen en mineralen in die een kind nodig is op een dag....
Ik geef ook voor het slapen gaan een pyamapapje,ze vind het erg lekker en wordt echt boos als ze hem niet krijgt
Helaas bij Teun krijg je nog geen eens een druppel water naar binnen als hij naar bed gaat...dus honger of dorst heeft hij dan niet Maar tot op heden heeft hij weer lekker ouderwets doorgeslapen....we zullen maar zeggen een honger dipje...... bedankt allemaal