Baby te kleine tong ? moeite met borst leegdrinken.

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door 1234bijna5, 17 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1234bijna5

1234bijna5 Nieuw lid

23 sep 2009
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,
    Mijn baby van 9 dagen heeft moeite om de borst leeg te drinken, nu viel het de kraamhulp en de VK op dat hij een heel klein tongetje heeft, welke niet tot aan zijn lippen kan komen . Dit zou volgens hun verklaren dat hij de borst niet geheel leeg kan drinken.
    Hij heeft ook moeite de tepel goed vast te houden vooral als de borst vol is.
    Productie heb ik genoeg, als ik kolf heb ik zo 100 cc uit beide borsten.
    Nu blijft hij wel zuigen en je hoort hem slikken maar na 20 minuten per borst moet ik de borst nog nakolven omdat hij nog te vol zit en drinkt hij nog zo'n 60 cc gekolfde melk na uit de fles.

Zijn er misschien tips om hem anders aan te leggen zodat hij wel meer zelf uit de borst kan krijgen ?

2. Ilse

Ilse Lactatiekundige

2 apr 2008
    1.552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hallo,

Het is lastig om via de mail te zeggen welke houding het beste zal zijn. Misschien dat een Lk bij je mee kan kijken en gericht advies kan geven over welke houding geschikt is.

Een feit blijft dat het tongetjes opvallend is. Kan het zijn dat het tongriempje wat kort is waardoor de tong niet ver genoeg kan worden uitgestoken? Dat geeft vaak problemen met aanleggen en is met een hele kleine ingreep te verhelpen waarna het drinken vaak direct al beter gaat.
    Laat een arts er anders eens naar kijken.

Succes

Ilse

Deel Deze Pagina