Hoi dames! Wij hebben nu een maxi cosi Tobi voor onze zoon, maar onze zoon is nu 2,5 jaar, en 98 cm en 13 kilo, maar komt echt bijna 10 cm boven de hoofdsteun van de Tobi uit en die staat helemaal omhoog. ook zit hij met zijn benen vrij krap. wij hebben de bijrijdersstoel zowat helemaal naar voren zodat hij genoeg beenruimte heeft, maar dan nog zit hij echt krap met zijn benen, en ben bang dat als we een aanrijding krijgen zijn been vanaf zijn knie geamputeerd word Nu zijn wij straks wezen kijken bij de babydump, en hebben nu een maxi cosi rodi airprotect gekocht, maar die is eigelijk pas vanaf 15 kilo, maar qua lengte past hij perfect volgens de verkoper en volgens wat wij zien, is dit dan erg? omdat hij nog geen 15 kilo is? ben echt zo'n ontzettende twijfelkont..
Volgens mij is het vanaf 15 kilo omdat dan de gordels in de auto pas werken bij een ongeluk. Bij minder dan 15 kilo slaat de gordel dus niet op slot bij een ongeluk, ik zou het persoonlijk dus niet doen.
ik las het net idd.. erg lastig.. als ik nu een ongeluk maak slaat hij met zijn hoofd achterover met kans op een whiplash/gebroken nek omdat hij dus bijna 10cm boven de stoel uitkomt, en met zijn benen zit hij erg klem waardoor hij denk ik zijn benen verbrijzeld mochten we een auto-ongeluk krijgen ik denk dat ik eens ga proberen of hij met zijn gewicht vergrendeld door eens redelijk te remmen, en iemand op de achterbank langs hem te laten zitten voor mocht hij niet blokkeren. hij is nu 13 kilo, maar met jas, etc wel zwaarder.. moeilijk
ik zou het idd proberen mijn zoontje gaat ook binnenkort na nieuwe stoel die is ook geen 15 kilo maar 14 kilo tja is 1 kilo voor kinderen veel maar ook wij gaan kijken of de gordel dan blokkeer
volgens mij is het niet zo dat het hoofd niet boven de hoofdsteun uit mag steken. mijn dochter is 89 cm en bij haar komt haar hoofd er ook iets boven uit. ze weegt nog geen 15 kilo dus we gaan nog niet over...
moeilijk he? veelte klein voor de Tobi, maar misschien net te licht voor de rode airprotect ( niet te klein, want qua lengte past hij perfect) heb net maxi cosi maar gemaild, ben benieuwd wat die antwoorden
Hmm, wij hebben ook een maxicosi Tobi, en onze dochter is ruim 95 cm, maar ik heb niet het idee dat ze te lang is voor d'r stoel. Zou ook wel lastig zijn, aangezien ze nog geen 12,5 kilo weegt, dus nog niet over kan..
echt? mijn zoon komt echt serieus bijna 10cm boven de Tobi uit als ik de hoofdsteun op zijn hoogst heb en zijn benen zitten echt klem Las ook op andere fora's dat veel mensen dat met de Tobi hebben en andere stoelen veel langer mee kunnen dan de Tobi. Tobi gaat ook maar tot 18 KG geloof ik..
hier ff een plaatje van google van een kindje in de tobi dit kind zit perfect Google Image Result for http://baby318.com/images/upload/Image/tobi1.jpg maar mijn zoon komt dus 10 cm boven de rand van de autostoel uit, dus niet aan de rand van de hoofdsteun, maar echt daarboven waar de autostoel helemaal ophoud. de hoofdsteun zit zowat in zijn rug ipv hoofd hij heeft van boven ook al kledingmaat 104 en van broeken 92.. hij heeft echt een heel lang bovenlijf
als ze 10 cm met hun hoofd erboven uitsteken moet je over,is mij verteld door anwb en halfords,aangezien mijn kids met 2 jaar al ruim boven de meter uit. Zaten toen al in de stoel 3 met rugleuning,maar wogen daar al 20 en 23 kilo bij. Die moesten over. Andere was niet veilig meer.
aaah bianca dat is duidelijk. 10cm dus. nee daar komt mijn dochter nog niet aan. denk 3 of 4 cm. mijn zoontje zit nu nog in de maxi cosi familyfix (hij is bijna 15 maand). hij kan er nog wel even in maar als hij te groot wordt voor dat ding dan zou hij eigelijk in mijn dochters stoeltje moeten en zij over... maar ach, anders leen ik wel even het autostoeltje van mijn ouders.
Hier een jochie van nog geen 2,5 . Hij is nu 95 cm en verhoudingsgewijs een langer bovenlijf. Hij kwam bijna 10 cm boven de stoel uit met zijn hoofd het zag er niet uit, maar ook steeds zijn hoofd helemaal achterover vooral als hij in slaap was gevallen. er kwam gewoon een gat te zitten. Meneer is 14 kilo. wij hebben de stoel aangeschaft en zijn het gaan proberen man ernaast en ik remmen. Maar met stoel en kind met kleding is hij dus wel meer als 15 kilo. en Hij doet het. de gordel althans bij ons wil 15 kilo weerstand hebben en dat is totaal en niet alleen kind zonder iets. (neem aan dat de gordel daar geen onderscheid in kan maken ) Zoon zit nu heerlijk in exact hetzelfde stoeltje als ts. blij dat ik het gedaan heb.
Is snap het niet zo van die 15 kg. Een maxicose is toch veel lichter met een pasgeborene erin en die houd de gordel toch ook tegen ? Overigens zou ik mijn zoon nog niet in een vervolgstoel zetten. Vorige keer een klein stukje gedaan maar meneer ging helemaal naar voren zitten of ging opzij hangen en ja toen zat hij niet meer goed in de gordel. Nu is mijn zoontje 93 cm en past hij het komende jaar zeker nog in de Tobi. Mijn dochter die 110 cm en 17 kg is zit er soms ook nog wel eens in. Hoogdsteun omhoog en ze zit 10 keer beter dan in de vervolgstoel (beter vast)
dan heeft je kindje korte benen en heel lang lichaam. mijn zoon komt echt niet boven de stoel uit. dat kussentje zit bij ons ook veel lager(kon het niet naar boven trekken, of het zit gewoon op t max hoogte.) hij komt echt niet boven uit de rand. ik zal mogen een foto van hem maken in zijn stoel.omdat we greenweels abonnement hebben zit de stoel altijd in zijn kamer. zoontje slaapt nu,kan geen foto maken. en je zoontje is best lang heb jij hem zelf gemeten?staand gemeten?
Hij is minimaal 98 cm 3 weken geleden gemeten Heb voor de zekerheid 3x staand nagemeten van zijn voet tot aan zijn hoofd ( zonder haren) Iedereen schat hem ook 3,5. Overal waar we komen denken ze dat hij veel ouder is, ook bij de Babydump schatte ze hem 3,5 Hij heeft maat 104 van truitjes en 92 van broeken, echt een heel lang lijf en in verhouding korte benen. Is best een probleem, ook met pyama's. Pyama broek maat 104 komt zowat tot zijn oksels, en de trui is goed Koop ik een pyama in 92 dan zit de broek perfect en de trui is net een naveltruitje
Je hebt ook groep 1/2 autostoeltjes? J. is ongeveer 98 cm en heeft ook een lang bovenlijf (zit al een tijdje in 104 van bovenkleding), maar past nog prima in de Tobi... Hij is inderdaad tot 18kg, maar zo hard komen ze op een gegeven moment niet meer aan... J. woog op haar tweede verjaardag in ieder geval 14 kg en nu weegt ze ongeveer 16 kg, als ze zo doorgroeit kan ze qua gewicht dus tot haar vierde in de Tobi.
Dat is een heel ander systeem en de gordel hoeft ook niet een bovenlichaam tegen te houden, maar een maxicosi. En ik denk dat bij een ongeluk een maxicosi ook wel flink zal kantelen (al zit ie vaak klem tegen de voorstoel aan), maar door de gordel niet door de auto zal vliegen.
Eva is met 96 cm en 15 kg (3 jaar en 5 maanden was ze geloof ik) overgegaan naar de Rodi omdat Lisa toen overging naar de Priori. Eva paste nog prima, heeft in verhouding ook een langer bovenlichaam dan onderlichaam, maar niet zo extreem als jouw zoontje.