Hoe kindje van 5 maand eerder te laten slapen??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door SYRV, 19 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Hallo dames!

Hier weer even een vraag van mij. Mijn zoontje is nu bijna 5 maand, en een heerlijke vrolijke en actieve baby. Maar soms een beetje te actief als je het mij vraagt:). Meneer slaapt namelijk s'avonds echt niet eerder dan half 10. Terwijl ik hem voorheen gewoon rond een uur of half 8 op bed kon doen en dan sliep hij heerlijk. Nou vind ik half 10 voor een kindje van 5 maand echt te laat, en ik weet dat er genoeg kindjes zijn van deze leeftijd die nog geen ritme hebben, maar wil hem toch een beetje ritme proberen te laten krijgen. Ik heb hem nu net op bed gelegd, en hij huilt niet maar hij rolt zn hele bed door en zit gewoon te spelen en te babbelen. En het maakt niet uit hoe lang ik hem laat liggen, hij valt zo echt niet in slaap! Hebben jullie misschien tips hoe ik hem op een schappelijke tijd kan laten slapen??

2. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Mischien de tijd afbouwen? Elke keer een half uurtje (of hoelang je zelf wilt) eerder naar bed doen mischien? Dat je op een gegeven moment dus op 19.30uur uitkomt. Hoelaat krijgt hij zijn laatste fles?

3. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Denk dat je nog even geduld moet hebben. Frummel sliep toen ook pas om 22.30 na zijn laatste fles.
    Die fles hebben we steeds wat vroeger gegeven en uiteindelijk lag hij om 18u in bed. Maar dit heeft wel wat tijd gekost.
    Ben er zelf niet zo voor om een kindje een ritme te "geven". Hier komen ze uiteindelijk zelf wel mee.

Mijn enige advies is dus geduld hebben en misschien zijn laatste fles vervroegen.

xxx

4. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Hij krijgt nog bv, en ik probeer hem rond 7en de borst te geven zodat hij daarna kan slapen. Maar hij is rond die tijd nog zo actief als wat.

En inderdaad ritme komt vanzelf wel. Maar ik ben een alleenstaande moeder en aangezien hij s'nacht ook nog wakker word zou het natuurlijk fijn zijn als hij s'avonds wat eerder slaapt. Dan heb ik nog wat tijd om de dingen te doen waar ik overdag, als hij wakker is niet aan toe kom.

Maar goed, als er geen tips of trucs zijn dan is dat ook geen probleem;), dan wacht ik rustig af wanneer hij uit zichzelf eerder wil slapen.

5. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier een meisje was 's avonds ook niet wil slapen. Ze gaat ook pas rond een uur of 10 slapen. Rond half 10 wordt ze dan moe, dan gaan we naar boven, in bad, voeden en de nacht in.
    Sinds 3 dagen slaapt ze nu 's avonds (afkloppen!) dus ik hoop dat dat zo blijft, dan kom ik ook nog een beetje aan mezelf (en 't huishouden) toe.
    Hier gaat ze trouwens wel huilen als ik haar wakker weg leg, sterker nog, ze brult de laatste dagen steeds zodra ik haar in bed leg, alleen overdag is ze binnen 5 minuten vertrokken.
    Ik doe haar nu tegen 7 uur in bad, voed haar bij ons op bed en wacht tot ze diep genoeg in slaap valt en ga dan naar beneden. Als ik naar bed ga, voed ik haar nog een keer half slapend en dan gaat ze naar haar eigen bed. Als ze dit een week of 2 volhoudt ga ik proberen haar na de voeding gelijk in bed te leggen. Nu durf ik dat nog niet aan... ben veel te blij als ze eindelijk slaapt!

'k Weet niet of 's avonds in bad doen werkt? Hier deden we dat normaal rond 10 uur, nu rond 7 uur. Ik doe nu eigenlijk precies hetzelfde als we anders rond 10 uur deden en volgens mij begint ze het nu een beetje door te krijgen dat het dan ook bedtijd is.

Misschien proberen het een kwartier te vervroegen? Tot hoe laat slaapt hij 's middags?

Deel Deze Pagina