Vraagje: ik heb een vrij regelmatige periode, maar wel slechte eisprongen. (getest in verleden bij zwangerschapswens, ben ook met ovulatie inductie zwanger geworden). Maar de cyclus is dus wel vrij regelmatig. En ondanks dat ik slechte eisprongen heb, krijg ik vaak wel pijnlijke borsten. Dus er zit wel regelmatig in. Heel af en toe (eens in de zoveel maanden) waarschijnlijk geen eisprong, waardoor ook geen pijnlijke borsten. Nu is het geval: ik heb geen pijnlijke borsten gehad, dus waarschijnlijk geen eisprong gehad. Maar nu word ik helemaal niet ongesteld? Inmiddels zit ik over mijn langste cyclusduur heen en behalve een micro-mini-veegje-oud-bruin (sorry en alleen papier was iets verkleurd) geen menstruatie. Is dit normaal dat je zoals nu naar verwachting gewoon een cyclus geen menstruatie krijg, helemaal niets? Ik had eigenlijk verwacht wel ietsje bloedverlies te krijgen, maar er is echt niets? Ik verwacht t eigenlijk ook niet meer? Moet ik me zorgen maken (misschien gek gedacht) of is dit jullie ook weleens gebeurd (en dan vraag ik het natuurlijk vooral aan dames met bijv. lichte PCOS zoals ik. Mij is het dus nog nooit eerder gebeurd) Alvast bedankt!
Ik heb een keer een hele lange cyclus voor mijn doen gehad. Was 4 weken later dan normaal. Ben wel bij de huisarts geweest. Moest het nog even aankijken, gelukkig wel diw week ongesteld geworden, anders had ik een verwijzing gekregenvoor de gynaecoloog. Miss dus de huisarts bellen en voorleggen?
Hoeveel dagen heb je normaal een cyclus? Ik heb het zo: ongesteld...6 dagen ongeveer... Na 12 dagen een eisprong Met 22-23 dagen ( ongeveer) heb ik bruinverlies een dag...met mood swings...rot buien... ( bleeeh dag) Dan met 28 dagen echt ongesteld Misschien komt het dus nog en heb je een verandering. Ik kreeg die verandering ook ineens en zat dus ook 5 dagen te wachten wanneer het echt zou gaan bloeden
Ik kan niet zwanger zijn. Mijn cyclus is normaal tussen rond de 27-30 dagen. Maar de gebruikelijk kwaaltjes dus niet gehad, juist helemaal niets. En ik zit nu op dag 35 geloof ik. Vind het wel raar, weet verder niet wat ik ervan moet denken.
Waarom kan je niet zwanger zijn? Niet gevreeen? Gebruik je anticonceptie? En wat is je leeftijd? Na je 30/35e gaat je cyclus al veranderen. Als je weleens om de 27 dagen ongesteld bent, kan je dat ook om de 33 zijn.
Ik heb al gezegd, ik kan niet zwanger zijn. De reden maakt toch niet uit? Het is 100% uitgesloten. Misschien mijn leeftijd, dat zou kunnen. Maar ik wacht dan maar af. Ik vond het alleen wel zo apart, dat ik dacht misschien heeft iemand dit ook eens meegemaakt en was benieuwd wat dan de reden was.
Ik heb dit ook wel eens gehad hoor. Bij mij heeft het wel heel duidelijk met spanning te maken. Als ik gestresst ben oid dan word ik gewoon niet ongesteld of pas veel later...gek hè? Kan het mss daarmee te maken hebben?
Kitty, ik ben wel over op andere hartmedicatie en daardoor kan ik me beter inspannen dus ik ben wel wat drukker geweest de afgelopen week of drie. Maar ik heb volgens mij gewoon geen eisprong gehad, want geen pijnlijke borsten, die twee dingen gaan bij mij altijd wel samen. Maar zou je lichaam dan dus eigenlijk niets af te stoten hebben, kan dat? Dat je dan gewoon verder gaat met je volgende cyclus? Cyste heb ik weleens gehad, zo'n chocoladecyste noemden ze dat. Maar dat deed erg pijn in mijn eierstok.
Je hebt pcos? Dan kan er altijd wel iets veranderen denk ik. Sommige vrouwen krijgen ineens weer een regelmatige cyclus na een bevalling en anderen worden onregelmatiger. Kan ook met oude worden te maken hebben. Verder zou ik het niet weten want ik heb zware pcos en totaal geen cyclus. Ik word nooit ongesteld. Langste periode zonder menstruatie is meer dan een jaar geweest
Ik heb geen zware pcos, gewoon een lichte vorm. Bijna altijd eisprong, maar van slechte kwaliteit. (progesteronwaarde). Maar dus wel iedere maand en vrij regelmatig ongesteld. Ik ben 40 geworden (ieks haha) vorige maand) dus dat zou kunnen, maar verder snap ik er echt niets van. Wat jammer dat je zo'n zware PCOS, wat een vervelend iets is het he! (heb mijn zoontje ook pas gekregen dankzij fostimon/pregnyl)
Haha ik vind het prima moet ik zeggen. Heel blij mee om nooit ongesteld te worden! Alleen als je kinderen wilt is het niet zo handig nee... maar wij zijn wel klaar nu denk ik 40 valt mee maar wel minder vruchtbaar volgens gyns. Weet je Hoe oud je moeder en bijv oma waren toen ze richting overgang gingen? Kan me wel voorstellen dat er nu miss periodes gaan komen dat je cyclus wat langer wordt.
Je bedoelt dat ze klaar was met menstrueren of dat haar cyclus begon te veranderen? 40 kan gewoon pre-overgang zijn.
Zover ik weet geen pcos, maar een tijd terug wel een periode gehad waarbij het onregelmatig was en de langste cyclus duurde toen 41/42 dagen terwijl het normaliter om de 28 tot 33/34 dagen was. Zowel stress als ziek zijn als medicatie (eigen ervaring) kunnen er voor zorgen dat de menstruatie wat later komt dan normaal. Het lichaam geeft dan voorrang aan wat er op dat moment prioriteit heeft. Misschien een soort bijwerking van de nieuwe medicatie? Hopelijk komt het in ieder geval snel op gang.
Misschien sla je gewoon een cyclus over. Heb ik ook wel eens gehad en ik kon de klok er op gelijk zetten. Als zwangerschap 100% is uitgesloten zou ik het gewoon even aankijken. even door rekenen waneer je volgende ongesteldheidsdatum zou zijn.