allemaal rode bultjes

Discussie in 'Verzorging' gestart door Momfulness, 14 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Mijn zoon heeft sinds hij bij mijn ouders heeft geslapen afgelopen weekend, allemaal rode bultjes in zijn gezicht. Het lijkt op acné. Het begon met kleine bultjes en ze zijn nu best groot geworden.

Nu is het zo dat de honden van mijn ouders vrij enthousiast en hardleers zijn en hem de hele tijd in zijn gezicht willen lebberen. Als wij er zijn, zijn we continu bezig de honden weg te sturen. Mijn ouders letten daar ook wel op, maar vinden het volgens mij zielig om ze steeds te straffen. Ik heb het idee dat ze er maar weinig van zeggen als we eenmaal weg zijn.Mijn zoon zoekt het ook steed zelf op want hij vind het leuk helaas.

Maar zou het daar wel door komen? Of zal het gewoon puur toeval zijn?

2. shenoby

shenoby Niet meer actief

rode bultjes kunnen ook warmte bultjes zijn he?
    of vliegenbeten die zien er bij kinderen anders uit dan bij ons.
    denk in ieder geval echt niet dat het van de honden komt.
    want dan zouden mijn kinderen er ook last van moeten hebben.
    mijn dochter zoekt de hond ook steeds op om een kusje te geven terwijl dat eingelijk niet mag.

daarnaast is het in het gezicht lebberen natuurlijk niet fijn.
    maar wel een positief teken.het is namelijk een teken dat de hond zich 'overgeeft'.
    de baas moet echter wel aan kunnen geven wanneer het moet stoppen.
    het mag dus niet de hele tijd doorgaan.

maar goed

3. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Niet om het een of ander, maar dit lijkt me niet logisch. Het ene kind is het andere niet.. toch?

@Luna1, sliep ze ook voor t eerst in een ander bedje bij je ouders? Dan zou het ook nog een allergische reactie kunnen zijn op bijv het wasmiddel van het beddengoed?

Ik zou het ns uit proberen of het de honden zijn, dat lijkt me vrij simpel uit te testen (als je ouders mee willen werken, maar die moeten toch wel ff wat overhebben voor het "welzijn" van hun kleinzoon) ;)

4. shenoby

shenoby Niet meer actief

het ene kind is het andere niet dat klopt. maar dat het van het lebberen van de honden komt lijkt me gewoon wat vergezocht

5. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

warmtebultjes zijn het denk ik niet. Hij heeft ze bijna allemaal open gekrabt en er komt vooral bloed uit. Nu zitten er korstjes op. Het lijkt er toch meer op dat hij is geprikt door een beest ofzo.

Verder vind ik het niet erg dat de honden hem even gedag zeggen, maar de hele tijd dat gelebber vind ik echt niet leuk. Hij doet ook zelf zijn mond open en loopt er naartoe omdat hij het leuk vindt haha. Maar ik vind het heel onhygiënisch.

We hebben zelf ook honden en die doen dit niet meer, omdat ik het ze heb afgeleerd. Logisch dat die van mijn ouders het wel doen want die zien hem natuurlijk niet zo vaak, maar ik zou het prettig vinden als mijn ouders wat beter op zouden treden.

6. shenoby

shenoby Niet meer actief

luna ik begrijp helemaal wat je bedoeld.
    die kleine hier doet de mond ook open.
    maar de hond heeft het bijna afgeleerd nu ;)

7. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Ik kreeg en krijg nog steeds bultje op mijn lichaam als een hond mij likt verder gelukkig niet allergies in de zin van niezen en benauwd maar zeker wel bultjes dus zou het best door kunnen komen...

Deel Deze Pagina