rode plek borst

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door shiirley, 29 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shiirley

shiirley Bekend lid

7 jul 2014
    525
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    goede morgen dames even een vraagje. van morgen werd ik wakker met een rode plek ter grote van een euromunt op mijn linker borst.het doet geen pijn alleen als ik er op druk voelt het wel naar. heeft iemand enig idee wat dit kan zijn ? ik bel maandag de huisarts even als het nog niet weg is maar misschien dat iemand hier een idee heeft :)

liefs

2. manonniii

manonniii Actief lid

4 jun 2014
    117
    3
    18
    Verpleegkundige
    Arnhem
    Zou goed een borstontsteking kunnen zijn. En dan zou ik gewoon even de HA bellen. Kun je goed ziek van worden namelijk

3. olgademuurbloem

olgademuurbloem Actief lid

3 apr 2014
    163
    0
    0
    Ben zzp'er in de zorg en doe dit met passie en lie
    Roosendaal eo
    Klinkt inderdaad als een borst ontsteking! Hou het goed in de gaten en zorg dat de plek niet groter wordt. Ik heb het om gehad en ben er zelfs voor geopereerd! ! Als je op tijd bent is dat helemaal niet nodig dus hou je lichaam in acht.

4. olgademuurbloem

3 apr 2014
    163
    0
    0
    Roosendaal eo
    Oh en beter niet tot maandag wachten dus!

5. shiirley

shiirley Bekend lid

7 jul 2014
    525
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    dank je wel voor jullie reactie,s dames ik denk dat ik dan huisartsen post van het ziekenhuis maar even bel :) ik voel me ook niet echt lekker maar dat kan ook komen door dat flink verkouden ben.

6. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.467
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Klinkt mij dus absoluut niet als borstontsteking. Wat een horrorverhalen gelijk weer 😉
    Borstontsteking doet echt wel pijn en vaak heb je er ook koorts bij.
    Daarbij is een borstontsteking bij 9 welen zwangerschap ook niet heel logisch, maar uitzonderingen bevestigen de regel misschien.
    Ik zou gewoon tot maandag wachten, of je moet echt klachten krijgen. Niet iets voor spoed op een hap, als je het mij vraagt.

7. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Dit dus :) zolangs jezelf nog geen koorts hebt en niet beroerd voelt gaan er nog geen alarmbellen rinkelen bij mij ;)
    Je borst doet ook geen pijn, gevoeligheid hoort er op dit punt van je zwangerschap wel bij dus zou mij daarniet te druk over maken.
    En misscien is het wel een drukplek, heb je er vanacht op gelegen?
    Borstontsteking, gaat gepaard met koorts, pijn en heel beroerd voelen

8. olgademuurbloem

3 apr 2014
    163
    0
    0
    Roosendaal eo
    Had je nog naar de HAP gebeld?

Ik ben het eigenlijk ook wel met de andere dames eens misschien ook wel een hormonale reactie van mij om zo gretig te denken aan borst ontsteking. Het is meestal niet als je net zwanger bent inderdaad maar meer na de bevalling. En met bv geven maar het kan......Wil je laten weten hoe het afgelopen is

9. april2012mama

april2012mama Actief lid

27 aug 2011
    345
    0
    0
    Wat maf, ik ook sinds enkele dagen. Zelfde plek haha. Alleen is het bij mij meer een eczeem plek.

10. shiirley

shiirley Bekend lid

7 jul 2014
    525
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    ik heb niet gebeld vandaag :) heb besloten gewoon te wachten tot maandag voel me idd niet ziek en geen koorts dus zo lang dat ook niet komt wacht ik af :) het is geen lig plek het is wel echt een soort knobbel en een lig plek zit er ook niet de hele dag lijkt me ;) moet wel zeggen dat ik nu wel een soort kloppende pijn voel bij me tepel maar niet constant;)

11. manonniii

manonniii Actief lid

4 jun 2014
    117
    3
    18
    Verpleegkundige
    Arnhem
    Wat een negatieve reacties op onze reacties zeg.
    Ik heb zelf al 3 keer een borstontsteking gehad (zonder koorst) en dit begon alle 3 de keren met alleen een rode plek. 2 dagen later kwam de pijn pas. Overigens was dit volledig buiten deze (mijn eerste) zwangerschap om.

Luister goed naar je lijf en als je het niet vertrouwd gewoon bellen.

12. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.467
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Hoe is het nu vandaag? Plek nog steeds hetzelfde of groter/kleiner geworden? Voelt het echt als een 'intern' iets, of zou het ook nog een beet van iets kunnen zijn?
    Hoop dat het alweer wat beter voelt. Anders morgen even ha bellen voor advies?

13. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Ts dit zou best wel eens een beginnende borstontsteking kunnen zijn. En ja dit kan ook in de zwangerschap voorkomen!
    Wat je zou kunnen doen is de plek goed warm maken en dan van je borst naar je tepel wrijven, met je platte hand en zonder al te veel druk uit te oefenen.

Het kan zijn dat je door de hormonen al activiteit in je melkklieren hebt en dat er een verstopping zit, wat aan het infecteren is.

Niet iedereen heeft koorts en een algeheel gevoel van niet lekker zijn, bij een ontsteking!

14. shiirley

shiirley Bekend lid

7 jul 2014
    525
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    dames hier weer even een update :) vandaag bij de huisarts geweest die dacht aan een beginnende borst ontsteking. ik heb er niks voor gekregen want de huisarts zij dat het meestal vanzelf over gaat. wel moet ik het in de gaten houden dat de plek niet groter over roder word en dat ik geen koorts krijg :)

15. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.467
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Goed dat je toch geweest bent. Bij beginnende ontsteking wordt bijna nooit antibiotica gegeven. Probeer het te masseren onder een warme douche. Vaak is het een melkklier die verstopt is. Door te masseren richting tepel blijft de ontsteking meestal binnen de perken en kan je lichaam het zelf oplossen.
    Sterkte!

Deel Deze Pagina