Fietsen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door anoswing, 1 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anoswing

anoswing Actief lid

8 aug 2013
    114
    0
    0
    Ik ben woensdag 17 weken zwanger van ons meisje, onze grote zoon moet gewoon elke dag naar school worden gebracht, ik doe dit op de fiets maar ik merk dat het pijn doet aan mijn buik, het zit niet lekker alsof er te weinig ruimte is, nu heb ik best al wel een redelijke buik maar als ik zo op internet lees fietsen de meeste tot ver in de derde trimester nog lekker op de fiets. Ben nu alweer een minuut of 10 thuis maar het voelt nog gevoelig, soort van harde buik lijkt het wel.
    Lopend gaan zou Een optie zijn ware het niet dat het dan heen en terug 40 minuten lopen is en dat mijn rug/bekken dat weer niet zo tof vinden.
    Iemand tips om toch nog comfortabel te kunnen fietsen? Zadel hoger lager...stuur anders...

2. Grootsgezin

Grootsgezin Actief lid

15 jun 2014
    468
    0
    0
    Huismoeder oftewel officemanager thuis
    Roosendaal
    Langzamer fietsen? Klinkt beetje suf, maar ik doe alles op de (bak)fiets. Normaal sjees ik echt met flinke snelheid. Rond 20 weken had ik er ineens ook veel last van. Ik fiets nu weg in een lagere versnelling en fiets echt een stuk langzamer en dat scheelt stukken! Nu ben ik heel klein dus kom niet heel hoog met mijn knieen, kan me voorstellen dat als die te hoog komen je buik iedere keer in de knel komt. Lopen kan ik al helemaal niet, zeker niet 40 minuten!

3. godblessed

godblessed Bekend lid

11 mei 2014
    741
    0
    0
    studeren
    Gelderland
    Zoals hierboven staat langzamer en had ook zodra ze inhaalde was het stukken minder..nu krijg wel harde buiken en oefenweeen van snel fietsen maar door lopen nog meer..
    Zadel lager kan fijner zijn voor je buik maar denk niet echt goed voor je knieƫn..

4. oumnouafel

oumnouafel Actief lid

24 okt 2014
    328
    1
    16
    NULL
    NULL
    Mis ch ien om hulp vragen zo af en toe aan vriendjes die in de buurt wonen je man. En anders ge woon zo rustug mogelijk. Ik fiets helemaal niet meer ik heb er geen energie voor ben dan na 5 miniten buiten,adem. Tereijlik normaal best eindje kan fietse.

5. anoswing

anoswing Actief lid

8 aug 2013
    114
    0
    0
    Bedankt voor de reacties tot zover. Langzamer fietsen ga ik straks uitproberen...manlief word lastig die is om 06.00 uur de deur uit. Zal toch dan maar wat meer beroep op mn netwerk moeten gaan doen...

6. Floddertje123

Floddertje123 Bekend lid

12 jun 2014
    915
    0
    16
    Overijssel
    Ik denk dat je er behalve langzamer fietsen inderdaad zelf niet veel aan kunt doen. Ik heb er ook al een paar weken last van en ik ga nu gewoon eerder weg van huis, en iedereen fietst mij voorbij haha ;).

7. SuzykeQ

SuzykeQ Bekend lid

13 jan 2013
    747
    0
    0
    NULL
    NULL
    Langzamer fietsen idd. Ik ben nu 32 weken en doe echt alles nog fietsend. Aan het eind van de dag (op en neer naar school etc.) ben ik het wel beu hoor :) maar zolang uk niet is ingedaald gaat het denk ik prima. Daarna zal het vervelender aan gaan voelen.

8. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    jup, eens met bovenstaande: grannystyle fietsen! als je wordt ingehaald door iedereen, doe je het goed ;)

9. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Oh en soms ligt het een beetje aan je type fiets. Ik had bij mijn eerste zwangerschap zo'n ATB fietje, en zat behoorlijk voorover. Uiteindelijk dus het zadel lager en stuur hoger gezet. Zag er niet uit! Maar daardoor heb je wel wat meer ruimte voor je buik. Zadel lager helpt vaak ook om beter bij de grond te kunnen, dus wat minder heftige momenten voor je buik bij op en afstappen!

10. NiHeJa

NiHeJa Bekend lid

30 jun 2014
    845
    85
    28
    Wat Gentle zegt klopt :) Hier ook een fiets waarbij je veel voorover zit. Ik kon daar al heel snel niet meer op fietsen. De fiets van mn schoonmoeder wil veel beter, daar zit je rechter op.

11. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Langzamer fietsen... bij mij middelste ben ik met 25 wkn helemaal gestopt met fietsen, kreeg er simpelweg te veel buikpijn en harde buiken van. Het was te inspannend of prikkelend blijkbaar.

(misschien eens nadenken over een alternatief? Lang niet iedereen is het gegund tot de bevalling toe te fietsen!)

12. anoswing

anoswing Actief lid

8 aug 2013
    114
    0
    0
    Ik heb vanmiddag oude dames stijl gefietst maar ook dat was niet echt een pretje..ik zal morgen de fiets van m'n man meenemen dat is een oma fiets misschien dat dat fijner zit dan de mijne, ik hang wat meer voorover op mijn fiets. Sowieso de hele dag wat meer last van mijn buik gehad of het nou van het fietsen komt weet ik niet...vorige week had ik er ook al last van.

13. jomidi

jomidi Bekend lid

13 okt 2010
    904
    1
    0
    Een fiets waar je rechtop zit nemen. Ik fietste alle drie de zwangerschappen met 40 + nog een kwartier naar de vk. Je mag ook wel wat voelen toch? Er zit immers ook een kindje.

14. Mags

Mags Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.198
    0
    0
    Het klinkt mij eigenlijk een beetje in de oren als bandenpijn van de inspanning... Heb ik nu ook als ik te eel doe/loop/til/me druk maak. Voelt een beetje als harde buik inderdaad maar toch ook niet helemaal hetzelfde...

Het kan dus zijn dat je idd wat langzamer moet fietsen en dat het nu zo is in combinatie met het groeien van je buik, maar dat het later weer beter wordt.

Deel Deze Pagina