Mijn zoontje van 27 maanden slaat andere kindjes op de psz! Dit kreeg ik afgelopen woensdag te horen van de juf. Straffen maakt geen indruk. (hier thuis ook niet ook nooit gedaan) Meerdere straffen geprobeerd maar het doet m niks. Hij is verder echt geen gemeen kind iedereen is gek op m en loopt met m weg.. Herkend iemand dit .. of wat moet ik ermee? liefs
Als de juf je zegt dat je zoontje heeft geslagen, kun je het er wel met hem over hebben, dat hij geen kindjes mag slaan ect, omdat dat pijn doet. Als hij dat wel doet op de psz, is het aan de juffen daar om hem ter plekke terecht te wijzen. Soms moet een kind vaker dezelfde 'straf' krijgen voor hij/zij het snapt. Mijn dochtertje duwt ook wel eens een kind omdat dat kind met iets speelt waar zij mee wou spelen. Als ik er nog ben en ik zie dat dan spreek ik mijn kind daarop aan. Ben ik er niet, dan is het voor de juffen. Ik kan dan alleen thuis tegen haar zeggen: samen spelen, samen delen.
Mijn peuter kan ook aardig meppen. Gelukkig alleen d'r zus en niet op psz. Kan ook een vorm van onmacht zijn. Ïn welke situatie gaat hij slaan? En hier maakt straffen ook niks uit. Ze lacht je gewoon uit.
volgens onze kdvjuf is het trouwns niet heel raar zeker als ze nog niet heel goed kunnen praten kan het inderdaad gewoon pure onmacht zijn. neemt niet weg dat het niet mag naturlijk
Op het psz weten ze niet hoe ze er mee om moeten gaan! .. Thuis kan ik er weinig aan doen.. hier slaat hij geen kindjes anders geef ik hem straf. Want het mag niet! Hij praat erg weinig en heb ook wel eens het idee dat hij erg boos word omdat hij zich niet goed kan uiten. Vaak vertel ik hem ook dat hij niet kindjes au mag doen. Maar hij zal ook echt niet de enigste zijn wat jullie zeggen!
Nee, hoor. Hij is echt de enige niet. Ze hebben allemaal hun 'peuterstreken' Ik krijg vaak te horen dat ze erg koppig is. Tja, daar zijn het peuters voor toch?
Over dat de juffen op de psz niet weten hoe ze er mee om moeten gaan zou ik mezelf meer zorgen maken als over het slaan van je zoontje. Vooral als hij nog niet zo goed / weinig praat zoals je aangeeft. Ieder kind wil duidelijk maken dat hij van bepaalde dingen niet gediend is, als hij zich verbaal niet (goed) duidelijk kan maken zal hij het wel fysiek proberen. Natuurlijk is dat niet de manier, maar dan moeten de juffen dat toch op dat moment uitleggen. Onze dochter kan best fel zijn, laatst was ze op het kdv door een ander kindje gebeten. Ik vroeg hoe dat kwam, nou onze dochter had al een paar keer geduwd naar dat kindje want ze wilde alleen met de boekjes spelen, kindje wilde niet geduwd worden en kon zich niet goed duidelijk maken, dus hap. De juffen waren net te laat en zagen het gebeuren. Natuurlijk ook niet de juiste manier, bijten mag niet, maar zo wist onze dochter wel dat ze dat kindje niet meer moest duwen. En ook daarbij, gebeurd op het kdv dus daar oplossen.
Hier ook 2 die elkaar soms slaan, bijten, haren trekken, enz enz. Van mij krijgen ze niet meteen straf, maar wel een uitleg dat wat ze deden niet mag en dat ze sorry moeten zeggen tegen de ander. Doen ze het daarna nog een keer dan moet diegene naar de gang voor 2 minuten. Denk dat het aan de fase ligt, ze zijn grenzen naar elkaar aan het ontdekken, worden jaloers op elkaar, e.d....