Mijn dochtertje is nu bijna 11 weken oud. De laatste paar weken dacht ik weer meer last te krijgen van het litteken van de knip. Ik ga vanmorgen uitgebreid kijken met een goede spiegel, en kan mijn litteken nauwelijks zien, zo mooi genezen. Waar ik wel van schrok is een rode plek ernaast van ca. 2 vierkante cm. Ik wist vanaf de kraamweek dat daar een 'rauw' plekje zat, gekomen door een te snel opgeloste hechting geloof ik. Maar nu lijkt het een beetje 'er bovenop te liggen'. Ik dacht gelijk: wild vlees!?! Of maak ik me zorgen om niks? Zou ik naar de huisarts gaan hiermee, of is dat onnodig? Aangezien het mijn eerste bevalling was weet ik niet goed welke sporen er op je lichaam achterblijven. Alvast bedankt voor jullie reacties.
Je zou ook voor je eigen zekerheid je verloskundige kunnen bellen; dan kan zij je vertellen of het nodig is om ermee naar de huisarts te gaan. Succes!
Ik heb ook zo'n rood rauw plekje naast de hechting/knip. Is nu bijna dicht. Mijn gyn heeft heir niets over gezegd en zei dat het er wel goed uit zag.
Ben toch naar huisarts geweest. Het is wild vlees. Hij kan het wegbranden (na verdovingsprik) of ikzelf ga het elke dag aanstippen met zilvernitraat. Maar aangezien het een lastige plek is voor mezelf heb ik vanmiddag toch een afspraak gemaakt om het de eerste week van mei weg te laten halen. Heeft iemand hier ervaring mee?
Hallo allemaal, Ik ben gisteren naar de huisarts geweest voor het verwijderen van het stukje 'wild' vlees naast de hechting. Hij verdoofde eerst d.m.v. 5 prikken en daarna met stroomstootjes weggebrand. Wonderlijk genoeg voel ik het nu nauwelijks. En om eerlijk te zijn heb ik nu zelfs minder pijn, dan voor de behandeling. Ben benieuwd hoe het over een een paar weken gaat. Ik geef mezelf gewoon een pluim dat ik toch gegaan ben
Hoi Neus! Bij mij is er ook een stukje wild vlees weggestipt. Het was klein; heb ook geen verdoving gehad. Maar het werkte super; het is helemaal weg en ik heb nergens last van. Wat goed van je dat je gegaan bent. Het is niet je hobby, maar wel het beste!
Oh jee, ik heb ook zo'n rood bolletje naast mijn knip. Is dat erg? Ook bloedt mijn knip aan het begin van de knip naast dat rode bolletje nog een beetje, vroeg me af of dat erg is, of kan dat nu nog gewoon 4 weken na de bevalling? Hoe lang duurt het eigenlijk voordat de hechting is opgelost, de verloskundige heeft wel de hechtingen eruit geknipt maar ik zag vandaag nog een stukje draad zitten.