Wat vinden jullie een leuk boekje om voor te lezen?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door carretje25, 13 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. carretje25

carretje25 Actief lid

16 apr 2006
    161
    0
    0
    Hallo Allemaal,

De titel zegt het al "Wat vinden jullie een leuk boekje om voor te lezen"
    Ik vind het erg leuk om onze zoontjes voor te lezen, nu wil ik op hun verlang lijstje voor hun verjaardag wat boekjes zetten. Onze zoontjes worden 4 en 2 jaar. Wat voor boekjes vinden jullie leuk en waar gaat het over? Ben benieuwd!!
    Groetjes Carretje

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

De reeks met 365 verhalen.
    Leuke korte verhaaltjes met leuke illustraties!

Woezel en Pip
    Net als papa / net als mama

Eigenlijk....ik vind heel veel boekjes leuk

3. carretje25

carretje25 Actief lid

16 apr 2006
    161
    0
    0
    Woezel en Pip doet het inderdaad altijd leuk ja, heb de hele reeks:D

4. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ow, en de Jip en Janneke's (als ze iets ouder zijn..alhoewel, Ruben zou dat nu ook leuk vinden denk ik).

Ik vind het echt zo leuk, voorlezen! Ruben doet helemaal leuk mee dan :D

5. carretje25

carretje25 Actief lid

16 apr 2006
    161
    0
    0
    Ja vind het ook heerlijk! Wil dus gewoon wat leuke boekjes om hun lijstjes zetten.

6. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm Anne leest heel graag.. dus wellicht is het niet het beste voorbeeld :)

Veel boekjes met de gouden randjes (die dunne boekjes.. overal verkrijgbaar met korte verhaaltjes en uitgebreide plaatjes)
    Had ze zelf nog van vroeger en hebben er zelf ook nog een paar bijgekocht.

Verder hebben we een boek van prinses lilifee... (dat vinden jouw zoontjs vast minder :) )

maar De HIT van dit moment.. is "Jan en Noortje"
    Jan en Noortje
    Jan en Noortje zijn een tweeling van bijna 4.
    (in ons boek "het grote avonturenboek voor peuters en kleuters" worden ze net 4)
    De verhaaltjes gaan eigenlijk over alledaagse dingen.
    Opa, Oma, boodschappen, spelen in de plassen maar ook Sinterklaas en kerst.
    Maar elke dag MOET ik minstens 3 verhaaltjes voorlezen en dat het liefst 3x per dag.
    Als we sochtends wakker worden zit ze het boek zelf te lezen in bed...
    Echt een groot succes dus :)

Verder hebben we nog "kleertjes uit, pyamaatjes aan" met allerlei losse verhalen. Varierend van dribbel voor de kleinsten en prentenverhalen tot wat ingewikkelder voor net wat ouder :)
    Maar dat is dus op het moment ruimschoots gepasseerd door "Jan en Noortje" :)

Verder is ze gek op alle sprookjes.. daar hebben we ook stapels boeken van in de kast en ze vindt ze echt allemaal leuk.
    Je kunt veel sprookjesverzamelboeken kopen die speciaal voor peuters/kleuters gemaakt zijn.

Verder is Anne nog gek op "Knofje" van Burny Bos.
    Ook een kleutermeisje dat allerlei "avonturen" beleefd :)
    En Kolletje... beetje zelfde idee als Knofje maar dan geschreven door Pieter Feller.

Gewoon in de winkel gaan kijken.. er is zoveel leuks dat je dan al moeite genoeg hebt met kiezen :)

En voor je kleinste is "Kleine Huppel" vast ook geweldig :)
    Veel opvoedkundige boekjes maar erg leuk gedaan.
    Wij hebben "kleine huppel wil niet naar bed" omdat Anne niet durfde te slapen in het donker. Sinds die tijd mag het grote licht weer uit snachts :)

7. Saskia78

oh en ik vergeet het "kinderboekenweek prentenboek"!

Stimmy / oerwoud in de stad.

5e per boek omdat het een kinderboekenweekboek was :)
    maarja ook dat is uit de gratie ivm Jan en Noortje op het moment... komt vast wel weer!

8. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Hier is Woezel en Pip het helemaal, we hebben alle boekjes en Quinn weet precies in welk boekje welk verhaaltje staat.

9. wendyp

wendyp Niet meer actief

Hier is het elke avond een boekje van Nijntje voordat ze slapen gaat. We hebben op 3 boekjes na de hele reeks, dus ze heeft wat te kiezen.

Leest makkelijk weg, simpele plaatjes en omdat er weinig tekst staat op 1 bladzijde, blijft Sasha ook wat langer geboeid.

10. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Hier is dikkie dik zeker favoriet! Verder zijn leuk:

-Omdat ik zoveel van je hou (Guido van Genechten)
    -Rupsje nooit genoeg (Eric Carle)
    -Alles van Dribbel
    -Kikker (Max Velthuijs) al vindt mijn zoon daar nog weinig aan..

11. Saskia78

Wij hebben inderdaad ook een hele berg Nijntje. Ooit de set gekocht die gemaakt is ter ere van z'n 80ste verjaardag. Met heereel veel boekjes op net kleiner formaat.
    Jip en Janneke...

Eigenlijk leest ze gewoon alles :)

kikker heeft honger (met wiebelogen die bewegen omdat je an de achterkant je vingers erin kunt steken)
    kleine zeeman boekjes van 1-2€...
    Wat 5-minuten verhaaltjes uit de witte boekwinkel.
    Gesorteerd op thema.. Hier eentje over poezen. Ook zeer geliefd.

Maarja Wij kijken zelden tot nooit tv. Alleen als ze echt doodop is aan het einde van de dag eigenlijk.
    Daarentegen lees ik wel ietsje meer voor dan gemiddeld denk ik. Ze is net zo "verslaafd" aan voorlezen als sommige andere kinderen aan tv kijken. En dat kan zijn voorlezen uit een boek maar ook uit mijn hoofd. Gelukkig voor Anne is Mama net zo'n verhalenjunk en zitten er behoorlijk wat sprookjes in mijn hoofd.

12. angel81

angel81 Bekend lid

10 apr 2007
    920
    0
    0
    Jip en Janneke is hier echt all time favorite... Heb een abonnement van de bieb maar ze wil alleen Jip en Janneke. Wat ik heel fijn vind is dat er over alle dingen een verhaaltje in staat. Alleen pas ik hier en daar een woord aan aan de huidige tijd want soms zit ze me echt aan te kijken of ik gek ben geworden.

13. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Hier is het grote Dikkiedik's verjaardagsboek al 1,5 jaar een succes. En dan hebben we nog wat Dikkiedik boeken die ze heel leuk vindt. Wat ze een erg leuk boek vindt is 'Willem vliegt' van Stefan Boonen over een varken wat wil vliegen. Verder hebben we een hele lijst:
    Elmerdag, Wiebelbillenboogie, Kleine muis zoekt een huis, Dribbel, Lieve woordjes, Kikker, Ik zou wel een kindje lusten, Kleine Rosalie is ziek, Tip de Muis etc. Mijn dochtertje is echt een boekenwurmpje en ik verbaas me er over dat wanneer ik slechts 1 of 2 keer een boek heb voorgelezen ze daarna altijd nog even 5 minuten zelf mag lezen en ze heel veel zinnen gewoon letterlijk herhaald.
    Mijn zoontje is bijna anderhalf, die lezen we ook voor, maar die boeit het allemaal wat minder. Voor hem hebben we meer plaatjesboekjes over diertjes op de boerderij, Nijntje etc.

14. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    een grote aanrader is

de mol die wil weten wie er op zijn hoofd heeft gepoept.

is hier echt de favoriet.

verder lees ik veel van Nijntje en disneyclubboeken

15. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.577
    113
    boekjes van bobbie, nijntje ( of andere van dick bruna)
    Fleur is momenteel heel gek met Jan-Pieter en zijn gieter.
    jan en noortje is ook leuk
    (veel boekjes met plaatjes van dagmar stam)
    boeken van bas ( bas past op opa is hier een hit!)

16. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    De grote rode bus is hier letterlijk en figuurlijk stuk gelezen. Gaat over een bus die vast komt te zitten in een gat in de weg en dan een file veroorzaakt. Grote hit voornmaleijk door het boem roepen en stop en zwaaien.
    Verder is bende op de boerderij ook een favoriet. dit is een groot flapjes boek, met de dieren die in de war zijn en dan op verkeerde plekken op de boerderij zitten omdat de haan niet gekraaid heeft. Ook een grote hit.

17. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

De koe die een ei legde!!! (elke dag mag mama die voorlezen.. hahahaha)

Over de mol die wil weten wie er op zijn kop gepoept heeft is ook erg leuk

Rambamboelie en Jammerdejammer (M. Bouwman)

Jip & Janneke

Nijntjeserie natuurlijk (en dan in het bijzonder De Appel)

Raad eens hoeveel ik van je hou

Dribbel

Pim en Pom (zijn zusje heet Pom dus grote hilariteit om die twee poezen)

Een paar Goudenboekjes:
    - Het rode wagonnetje
    - Konijntje Woelwater
    - Bij Kiki thuis (Kiki is mijn beste vriendin)

En tot slot wordt hier ook graag Dr. Seuss gelezen (in het Engels.. maakt hem niets uit!) en Thomas the Train ook in het Engels.

18. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ha die wilde ik ook opschrijven :) Dat boek is hier ook veruit favoriet, zowel bij zoonlief als bij mij. Vooral het verhaaltje over Dikkie Dik die moet poepen vindt hij prachtig :D

19. Laure80

Laure80 Fanatiek lid

26 aug 2008
    1.036
    0
    36
    Hier o.a. Bobby Beer. Vergelijkbaar met Nijntje: korte verhaaltjes in rijm (daardoor makkelijk lezen), leuke plaatjes en onderwerpen die ze al jong snappen (speeltuin, dierentuin, logeren, boodschappen, vakantie etc).

20. carretje25

carretje25 Actief lid

16 apr 2006
    161
    0
    0
    Dank jullie voor jullie reacties allemaal er staat wel wat leuks tussen, zal eens gaan snuffelen op bol.com hoe die boekjes eruit zien daar kan je vaak een inkijke exemplaar bekijken.
    Bobbi beer is hier ook favoriet, zijn inderdaad leuke verhaaltjes! En Dikkie dik vinden ze ook leuk.

Deel Deze Pagina