Gooien met speelgoed

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Anique, 15 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anique

Anique Niet meer actief

Hoi,

Mijn zoontje gooit steeds met zijn speelgoed, en ik weet nou niet of ik dat moet tolereren of niet. Want ik heb het idee dat hij het (meestal) niet uit kwade wil doet, maar dat dat dan "gewoon" het spelletje is (net als met een bal gooien bijvoorbeeld). Maar soms iriiteert het me eigenlijk soms best wel, zeker als je erdoor geraakt wordt. Soms doet hij het overigens wel uit boosheid als iets niet zo er wil lukken, maar dat is meer iets van de laatste tijd.
    Kortom, hoe gaan jullie met al dit gooi-gedrag om?

2. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Van mij mag het niet.
    Hij had een fase waarin hij dit grondig bij mij uitgetest heeft.
    Regelmatig kwam er iets voorbij gevlogen.
    Nou.. toen de zware stuiterbal richting onze plasmatv ging was de lol er snel vanaf kan ik je zeggen!

Ik druk het nu allemaal gauw de kop in :)

3. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    Ik laat hem rustig begaan, ik zie dat onze kleine man er pleier in heeft en dat het bij zijn ontdekkingstocht hoort.. Mocht hij was groter worden en wat lomper worden, zou ik het wel wat proberen te stoppen hoor.. :)

4. Fairy11

Fairy11 Fanatiek lid

14 dec 2008
    1.227
    0
    0
    Het verschil van hoog naar laag....
    Ik pak het grote speelgoed dan af en geef KJ dan een knuffel of een stoffen bal...
    Het hoort bij het groter worden en het ontdekken lijkt mij.

5. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ik pak het gooien wel aan. Mijn zoon heeft er een handje van om met alles wat op tafel staat te gooien dus kleine en grote dingen. Ik grijp wel in door te zeggen dat gooien niet mag! en gaat hij door pak ik hetgeen af waarmee hij gooit en zet het weg.

6. zonnestraal83

zonnestraal83 Bekend lid

19 jul 2009
    587
    1
    16
    Mijn dametje gooit eigenlijk bijna alleen maar als ze boos is en daar zeg ik dus wel wat van. Als ze tijdens het spelen met dingen gooit, vind ik het prima. Ik laat haar dan lekker gaan.

7. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    Luca deed in het begin gooien om te kijken wat er gebeurde, het was idd een spel. Nu met 17 maanden gooit hij bewust om het gooien en als hij boos is. Als ik dan zeg: luca niet gooien, gooit hij des te harder. Dat sta ik niet toe en ik pak het af. Soms gaat hij dan gewoon op zoek naar iets anders om te gooien, boekjes of zo. Dan is hij zo boos en gefrustreerd, dat ik het ook wel sneu vindt dat hij zo bozig is. Maar goed, daarom hoeft hij niet te gooien en ik laat hem boos zijn, tot hij weer gewoon doet en dan i het ook weer over.

8. veghelsemeid

veghelsemeid Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.083
    0
    0
    huisvrouw
    veghel
    hier gooit lorenzo idd ook uit boosheid met zijn speelgoed

eerst zeg ik er wat van,en als dat niet helpt

dan gaat meneertje ff 1minuut in de hoek zitten

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij hebben Eva meteen geleerd dat gooien alleen mag met een bal of met knuffels.

Deel Deze Pagina