beste annemarie, ik heb de kolf van difrax nu een tijdje in gebruik maar wat is een beetje een normale hoeveelheid die ik moet kunnen kolven? mijn zoontje is nu 5,5 week oud en die verslikt zicht regelmatig en laat vaak melk uit zijn mondje lopen.hij groeit goed dus er is me verteld dat mijn toeschietreflex waarschijnlijk heel sterk is. maar nu lukt het kolven dus alleen als ik hem aanleg en de andere borst kolf meestal zo'n heb ik dan zo'n 50ml. toevallig had ik gister uit 1 borst 90ml ik was best blij want daardoor kon ik met een gerust hart naar post.gym. het is alleen zo lastig om 1 borst te kolven en 1 borst me kleintje te laten drinken. ik zou graag gewoon willen kolven maar dat lukt gewoon niet. ik heb al geprobeerd goed te ontspannen en met een foto van hem of hem ernaast te zetten maar ik krijg gewoon haast geen melk uit mijn borsten. wat doe ik toch fout? ik zou zo graag eens een keertje weg willen zonder dat ik er rekening mee moet houden dat ik optijd thuis ben voor hem ivm de voeding. groetjes cindy
Beste Cindy, Dat heeft echt te maken met het toeschieten van de melk: doordat je kindje bij je drinkt komt er het hormoon oytocine vrij en schiet je melk ook aan de andere kant toe. Wat kan je doen om het zelf vrij te laten komen: -rust tijdens het kolven -borsten even rondom "masseren" -warmte op de borsten (warme doek) -inderdaad foto of kleine filmpje (op je telefoon?) van je kindje - mocht dit allemaal niet werken kan je ook nog via je huisarts een oxytocinespray op recept vragen: dit spray je in 1 neusgat in voor het kolven.