Uitjes, hoe slaapjes beter uit laten komen.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door roomsoesje27, 4 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

28 jul 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Bij pasen horen de nodige verplichte etentjes en nou zit ik een beetje met de slaapjes.
    Lotte wordt volgende week 1 jaar en we hebben eigenlijk nooit echt ritme gehad, een vast schema werkt niet bij haar.
    Morgen hebben we een etentje dat begint om 5 uur en maandag een brunch om 11 uur.
    In de meeste gevallen is ze om 5 uur wel wakker, maar gaat ze vlak na het eten naar bed, nu gaan we uit eten en zullen we dus niet met een half uur klaar zijn.
    En om 11 uur ligt ze vaak op bed of gaat ze bijna op bed.

Hoe doen jullie dat met slaapjes en uitjes, gewoon eerder op bed leggen is geen optie, niet moe is niet slapen.

2. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Zal ze niet wakker blijven om 11 uur, dan daarna moe en lekker slapen en dan fit voor 17:00?

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hier gaat het zoals het gaat. Zoonlief slaapt overal, in de wagen op schoot in de auto of in de drager. Maar alleen als hij moe is. Vanmiddag stond hij in z'n autostoel in een hoekje van een zaal in een drukke verjaardag (50man!) en hij sliep door nadat ik hem uit de auto tilde. Anders ga ik met hem wandelen voor een uurtje rust of zetten we de buggy in een hoekje. Gelukkig heeft hij vanaf het begin altijd overal (behalve in z'n eigen bed) willen slapen.

4. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Gewoon een campingbedje meenemen?

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik vermoed dat je naar een restaurant gaat? Want bij iemand thuis zou je neem ik aan een campingbedje meenemen?

Hier keken we altijd hoe het ging, ze hebben toch afleiding en als ze echt jengelig wordt, even met de kinderwagen lopen, even wat rust en misschien wel in slaap vallen?

6. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

28 jul 2013
    899
    1
    16
    Assen
    We hebben helaas geen makkelijke slaper, vroeger wel in de maxi cosi, draagdoek, wandelwagen, maar nu eigenlijk geen van allen. Beide etentjes zijn in een restaurant en met die drukte slapen wordt het al helemaal niet.
    Het mooiste zou zijn als ik de slaapjes wat meer kon plannen zodat ze bijvoorbeeld slaapt van 2 tot 4 waardoor ze pas tegen half 8, 8 uur weer naar bed zou moeten. Sommige dagen heeft ze dit ritme uit haarzelf, maar vaker niet.
    Draagdoek gaat sowieso mee en als ze bezig wordt gehouden is ze meestal vrij goed maar als ze eigenlijk net naar bed zou moeten op het moment dat we er moeten zijn, dan gaat het niet lukken om dat nog 2 uur te rekken.

7. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.470
    3.920
    113
    Vrouw
    Afhankelijk van de situatie kijken we altijd even wat te doen met z'n slaapjes. Heb je geen reistijd naar de etentjes toe? Zoontje slaapt altijd wel goed in de auto, dus dat vervangt dan vaak dan zijn middagslaapje als we een dag weg zijn. Maar ik maak ook tijdens een feestje weleens een ommetje met hem, zodat hij even z'n rust pakt.
    Slaap haalt iie op een andere dag wel weer in.

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Als het echt niet gaat, kan je altijd nog eerder weggaan of alleen jij of je man met dochter (weet niet of het in de buurt is en of de mensen met wie je gaat in je buurt wonen).

Hier ook geen makkelijke slapers gehad maar even wandelen met de kinderwagen als het niet meer ging werkte altijd wel, even uit de drukte, ook al sliepen ze dan niet. Maar het liep altijd wel los.

9. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

28 jul 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Morgen is het maar 10 minuten fietsen, maandag 3 kwartier met de auto, maar slapen in de auto doet ze meestal niet of net 5 minuten voor we ergens zijn.
    Even een ommetje kan sowieso altijd, uit de drukte zal ze misschien niet slapen, maar wel even tot rust kunnen komen.

Misschien moet ik me er niet zo druk om maken, maar het is altijd al een slechte slaper geweest en als ze moe is gaat ze meteen gillen dus dat is niet echt fijn als je ergens bent.
    Voor hetzelfde geldt komt ze uit haarzelf net mooi uit met de slaapjes, maar die kans is wel vrij klein.

10. Boommm

Boommm Niet meer actief

Gewoon proberen in de wagen te laten slapen. Hier slapen ze beiden goed in bed, maar ook in de wagen. Neem een doek mee die je er voor kunt hangen zodat het donker is en loop dan even een rondje, met een beetje mazzel valt ze dan in slaap. En niet stressen, je veranderd er toch niets aan.

11. Rosa1981

Rosa1981 Actief lid

22 feb 2013
    331
    0
    16
    Dl hier is ook een lastige slaper. Wanneer we ergens naartoe gaan en we twijfelen echt of t gaat lukken dan nemen we (heel erg) allebei de auto mee. Mocht het dan echt niet gaan dan kan 1 van ons met haar naar huis. (Alleen wanneer iets redelijk in de buurt is, ze slaapt vaak in de auto op langere ritten wel goed)
    Wanneer we haar smorgens eerder op bed willen doen we altijd iets actiefs in de ochtend om haar goed moe te maken zodat ze wat eerder haar slaap pakt.

12. Catootje86

Catootje86 Actief lid

19 nov 2012
    220
    0
    0
    NULL
    Oss
    Ik zou het lekker laten gebeuren, het loopt nooit zoals je gepland had, en mijn ervaring is dat wanneer je je er druk over maakt die kleintjes dat perfect aanvoelen en juist daardoor huilen/gillen/niet slapen. Slaapt ze 10 minuten in de auto? Dat is alvast mooi meegenomen! Is ze vervelend? Jammer, dan kun je op dat moment beslissen wat verstandig is.
    Neem iig buggy of draagdoek mee zodat je dit kunt gebruiken als het nodig is. En misschien valt het allemaal hartstikke mee! Mijn zoontje houdt het buitenshuis altijd Veel langer vol dan thuis, hij vindt het zo gezellig. :)

13. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.815
    19.119
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij nemen het altijd zoals het komt. Sowieso dus niet echt een strak schema, ook niet op dagen die wel structuur hebben. Meestal leg ik zoontje door de week ergens tussen 10 en 11 uur op bed en dan slaapt hij een klein uurtje. In het weekend is dat vaak al anders, omdat hij dan 's ochtends nog een tijdje bij ons op bed ligt en soms nog terug in slaap valt.
    Nu moesten we rond 11 uur ergens zijn voor een brunch. Zoon heeft een beetje uitgeslapen bij ons in bed. Maar verder geen dutje meer gedaan in de ochtend. Maar ergens anders, zijn ze toch weer anders. Dus ondanks dat ik kon zien dat hij wel moe was, bleef hij vrolijk en gezellig. Net in de auto viel hij in slaap. Nu ligt hij nog even in de maxicosi te slapen. Als ik hem in bed leg, wordt hij wakker en slaapt niet meer en wordt chagerijnig. Nu rust hij toch lekker even.

Zo doen wij het eigenlijk altijd: zo lang het gaat, dan gaat het. En wordt het te veel dan gaan we weg. Of als we echt nog niet naar huis willen, leggen we hem ergens anders op bed. Bij gebrek aan bedje, gaat hij even in de maxicosi en rijdt 1 van ons een rondje van vijf minuten en slaapt hij in de maxicosi verder.

Deel Deze Pagina