Ik erger me aan "ik erger me aan mijn (schoon)ouders" topics...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lena1982, 25 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lena1982

Lena1982 Niet meer actief

#1 Lena1982, 25 jun 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 jun 2016
    Een aantal keer per week zie ik een topic voorbij komen waarin leden zich ergeren aan het gedrag van (schoon)ouders.Ik snap het echt niet. Zo erg kan t toch allemaal niet zijn.
    Het is ook hun kleinKIND. Ze hebben er toch recht op om de kleintjes te zien en te verwennen. En ook al zijn we het niet altijd eens met de kledingkoopkeuze of eet- en drink gewoontes. Die paar keer... wat maakt het uit.
    Trek gewoon dat gekregen jurkje wat je niet zo mooi vind aan als je er naar toe gaat en doe je ogen dicht als er wat te veel ranja in de beker gaat.
    Ze zijn dol op onze kleintjes en onze kleintjes zijn dol op hen. Er zit zo 25 jaar opvoedverschil tussen. Natuurlijk is alles anders nu maar hey.. wat maakt het uit voor een keertje?
    Ik zie ook wel eens wat door de vingers en weet dat ze alles uit een goed hart doen en uit pure liefde!

2. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Akkoord :)

3. Debby81

Debby81 Actief lid

1 aug 2013
    167
    41
    28
    Precies! Zo denk ik er ook over. In 9 van de 10 verhalen lees ik alleen maar hoe dol de schoonouders op hun kleinkinderen zijn en dat ze ze graag vaak zien en willen verwennen. Hier zijn helaas geen schoonouders meer dus mijn kinderen groeien op zonder deze opa en oma, als ik dan weer zo'n topic voorbij zie komen denk ik wel eens: zullen we ruilen?

4. Tazzy

Tazzy Fanatiek lid

20 aug 2013
    1.364
    31
    48
    Inderdaad, wees dankbaar dat ze er zijn en dat ze zoveel van hun kleinkinderen houden!!
    Hier een ontzettend lieve oma van de kant van manlief, 83 jaar en natuurlijk is het dan nu een totaal andere wereld met een totaal andere kijk op opvoeden!! Gelukkig ook van mijn kant nog een ontzettend lieve opa en oma, beide rond de 65 dus ook een totaal andere kijk erop, nou en!!! Ze zijn gek op hun kleindochter en zij op hen en daar gaat het om!!!

5. Celika

Celika Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Helemaal mee eens!!!
    Mijn schoonouders wonen in het buitenland waardoor wij ze 1x per jaar zien en wat een gemis vind ik dit vooral voor mijn zoontje.
    Ze zijn dol op hem en als ik dan een verdrietige schoonmoeder op FaceTime heb dan breekt mijn hart.
    Ja kan me wel eens voorstellen dat er verschil in mening is maar hoezo kunnen we tegenwoordig niet meer eerlijk praten met elkaar?
    En dan nog als ik zie wat mijn zoontje allemaal kwa eten toegestopt krijgt en wat voor kleding dan denk ik altijd laat ze lekker het komt uit een goed hart!!

6. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Dat is makkelijk gezegd als je zelf niet in zo'n situatie zit. Het beperkt zich in sommige situaties niet tot ranja en cadeautjes/snoep.
    Als je zelf hecht bent met je (schoon)ouders en er komt een kindje, dan veranderd hoe dan ook die band. Dat is soms even zoeken en wennen. En bij verschil van mening over opvoeden kan het behoorlijk in de weg gaan zitten. Niet dat je dat direct irl uit, maar spuien op een forum kan soms heerlijk zijn. Ook om te leren relativeren.

Het betekend ook niet dat je ondankbaar bent. Als je hier op het forum schrijft dat je je kind wel achter het behang kan plakken of die nachtvoedingen/onrust poepzat bent, betekend toch ook niet dat je niet van hem of haar houdt?

7. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik ben het er helemaal mee eens dat grootouders best eens mogen verwennen etc, maar soms lees ik topics waarin grootouders gewoon te ver gaan; dan heb ik ook echt wel begrip voor de ouders! En soms passen grootouders ook een vaste dag op per week, of meer nog, ook dan begrijp ik het als hun 'verwenrol' gewoon niet meer passend is en ze toch meer de wensen van de ouders moeten volgen.

Oh en recht hebben op contact en bv verwennen is toch echt aan de ouders... Ik zie nooit topics van moeders die over mini-dingetjes vallen, of die bv volledig geen contact willen omwille van iets kleins. Het gaat altijd over extremen; grootouders die té veel kleding kopen, té veel snoep geven of al té jong snoep willen geven, grootouders die echt té weinig de wensen van de ouders respecteren... Niemand valt over een keer lekker snoepen bij oma tijdens een logeerpartijtje.

8. Lena1982

Dat ben ik zeker wel met jou eens hoor. Er zijn ook echt wel bizarre of schrijnende situaties. Daar ben ik me ook wel van bewust maar ik doel ook meer op de simpele dingen die ik hier vaak voorbij zie komen zoals ik in de openingspost schreef als kleertjes krijgen die jezelf niet zo leuk vind en dat ze eens wat te veel suikers binnen krijgen.
    Bedoelde echt dat ik me erger aan die kleine zeur dingetjes.

9. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Natuurlijk zijn er vervelende (schoon)ouders. Het zijn nu eenmaal mensen. Maar: ik ben het met TS eens. Ik lees teveel topics waarin alleen maar vanuit het perspectief van de (schoon)dochter wordt geredeneeerd. En ook weinig relaxtheid.

En wat ik zelf helemaal storend vind is dat regelmatig van een schoonmoeder niet geaccepteerd wordt, wat van hun eigen moeder prima is.

10. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    En je ziet ook tientallen berichtjes van twijfeltestjes etc. Joh, lees ze gewoon niet, als het je zo irriteerd. Blijkbaar wil de TS wel advies, en die krijgt ze dan meer dan genoeg.

Vind het maken van een topic omdat jij je ergert aan een topic ook zo overbodig.....zal er ook eens een topic over maken?

11. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.792
    493
    83
    Ik snap wel wat je bedoelt hoor, maar wat als (schoon)ouders continu over grenzen heen gaan? En zelfs al gaat dat om bijvoorbeeld kleren blijven kopen, als jij al meerdere keren hebt aangegeven dat je het lief vindt maar dat het niet hoeft, en ze blijven met kleren aan komen zetten, dan wordt het toch al een stukje lastiger om je ogen dicht te doen zeg maar :) Of als jij aangeeft dat jij je kind liever geen ranja geeft, dan is dat toch jouw beslissing, jij bent de ouder en niet (schoon)ouders, zij kunnen zich dan ook aanpassen en daar gehoor aan geven?

Iedereen heeft zijn eigen grenzen en wat voor de een normaal is, kan voor een ander te veel zijn en irritatie opwekken. Verwennen hoeft niks mis mee te zijn, en als je (schoon)ouders hebt die zo betrokken zijn bij je kind is dat inderdaad alleen maar iets om dankbaar voor te zijn. Maar het moet wel van 2 kanten komen, en niet alleen dat de ouders zich maar aan moeten passen aan de 'generatiekloof' en opa en oma maar alles mogen doen waar zij zin in hebben.

En inderdaad is het soms even best lekker om je hart te luchten op een forum, dan ben je je frustratie even kwijt en hoef je je niet op je (schoon)ouders af te reageren en kan je ruzies voorkomen.

12. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Contact volledig verbreken met bloedeigen ouders omdat ze te veel kleding kopen voor mijn kind past in mijn wereld echt tot extreme beslissingen om onbenulligheden.

Het gaat hier om het uit leven snijden van degene waarmee je als het goed is de hechtste band hebt die er kan zijn (moeder-kind band) om zoiets als kleding??

13. Clau83

Clau83 Niet meer actief

Volledig eens! Opa en oma mogen zeker verwennen maar moeten wel de regels van de ouders respecteren en dat kan om kleine en grote dingen gaan.
    Ik zelf spreek uit ervaring met eigen ouders en door meteen duidelijk te zijn in wat je wel en niet wilt leren ze hun plek wel.

14. Lena1982

Haha ja goeie. Start maar.. komen we de regenachtige dag door. Geintje, ik snap je punt!

15. Veera

Veera Niet meer actief

Ik lees hier soms wel extreme dingen. Kan me voorstellen dat je dan een topic opent
    Maar er zit ook een hoop gezeur bij inderdaad over enthousiaste opa's en oma's die een eigen kinderstoel hebben gekocht oid... Laat het los

16. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    En ik snap jouw punt ook ;)

17. Chelsey88

Chelsey88 Bekend lid

5 okt 2014
    505
    589
    93
    Ik ben het zo erg eens met je openingspost!
    Het ergste is nog wat die ergenissen meestal gaan over teveel aandacht/kadootjes etc. Man man man... heb je dan echt niks anders in je leven om je druk over te maken?
    Ze hebben ons ook groot gebracht.. dus zo fout doen ze het niet, ondanks hun andere keuzes.
    Mijn schoonouders hebben er 3 groot gebracht, dus ik ben degene die genoeg van hun kan leren!
    Ik ben erg blij dat onze kleine 2 paar lieve opa's en oma's heeft die hem goed verwennen en dol op hem zijn. Koffie staat altijd klaar voor hun.

18. Mammie87

Mammie87 Fanatiek lid

17 mei 2016
    1.995
    273
    83
    Mwah ik zie het iets genuanceerder. Jazeker zijn er ergere dingen in de wereld. Dat je je aan mensen ergert, betekent niet dat je ondankbaar bent. En dat mensen dingen met de beste intenties doen, betekent ook weer niet dat je je daarom niet aan ze mag ergeren. Als ouder bepaal je graag zelf hoe je je kind opvoedt en als mensen dit niet respecteren komt dat vervelend over. Soms is het gewoon fijn om zoiets van je af te schrijven :)

19. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Volledig mee eens, vooral dat laatste stuk.

20. Logan

Logan Niet meer actief

Zo erger ik me aan duizenden 'ben ik zwanger' - 'zijn de toeslagen al gestort' - 'hoe vaak/hoe veel heb jij *vul in* topics. Ach, ieder zo zijn ding toch?

Deel Deze Pagina