Ik heb dus even een vraag voor jullie als ervaringsdeskundigen ... Ik ben nu (pas) 22,5 week ver in mijn zwangerschap en heb een zittend beroep. Na de middag krijg ik pijn in mijn rug (voornamelijk boven en halverwege) door het zitten en mijn zware borsten (cup F). Ik ga dan rondje lopen buiten en dan weer opnieuw zitten maar het blijft maar opspelen. Zou ik nog naar een masseur kunnen nu? Ik bedoel, ik kan niet meer op mijn buik liggen dus dat wordt een beetje lastig denk ik? Weet iemand dit?
Als ik jou was zou ik naar de fysio gaan, is nog gratis ook en je krijgt de juiste behandeling en eventuele tips bij het zitten en bewegen. Suc6!
je hebt speciale zwangerschaps massage, hierbij lig je op je zij. het is heerlijk! fysio is ook geen slecht idee als het echt erg is...
Eh.. echt erg... tja het is niet prettig maar niet onoverkomelijk. Ik bedoel.. het zou fijn zijn als er nu een masseur was die het even wat verlicht maar volgens mij is het morgen dan weer hetzelfde liedje (oh oh, ik zit pas op de helft). De fysio, da's ook een hele goeie ja. Alleen als ik hier naar de fysio ga (is een sportfysio) dan krijg ik allemaal gewichten en oefeningen om te doen. Ik wil gewoon een massage...
ik ben gewoon elke maand tijdens mijn zwangerschap naar een masseur geweest. Toen het niet meer prettig was om op mijn buik te liggen lag ik inderdaad op mijn zij. Dus lekker doen, lekker laten verwennen!
Je hebt ook stoelmassages, dan blijf je gewoon zitten. Zeker als je buik nog niet huge is, moet dat wel te doen zijn om te zitten in de massagestoel en dan kunnen ze heerlijk je rug en schouders losmaken. Wel ff zeggen dat je zwanger bent als je de afspraak maakt; sommige masseurs willen/kunnen dan niet masseren, ze moeten het wel een beetje aanpassen (volgens mij ivm afvalstoffen die vrijkomen bij een stevige massage).
IK ga 1 per week naar de fysio en vanaf het liggen op mijn buik niet meer gaat zit ik gewoon dat is geen probleem.
ah, dat klinkt ook goed zogelukkig! Maarre... hoe zie ik dat voor me? Fysio is vrijgegeven tegenwoordig dus ik kan een fysio opbellen en dan zeggen "hey, ik ben zwanger en heb last van mijn rug, kan je ff masseren'?
Jep! Bij een fysio kan dat, daar heb je geen verwijzing meer voor nodig. Maar wel zeggen dat je dus zwanger bent. Ik vind op mijn zij liggen dus niet prettig, dat doet pijn aan mijn bekken. Maar er kwam hier vlakbij een masseur en die heeft een matras met een gat erin; geweldig! Betaal ik dus wel uit eigen zak. O en hij doet gewoon drukpuntmassage op mijn schouders hoor, niet alle drukpunten hebben effect op de baarmoeder; het zal wat zijn!
hmm.. ik zou ook wel weer eens een massage willen naast die van mijn vriend natuurlijk lijkt me heerlijk! maar je moet maar net gelijk een goede vinden.. Heb ook behoolijk wat last van mijn bekken en schaambeen en een fysio doet het niet (niks) voor mij. Ben nu bij een osteopaat en ik kan er nog niet echt over oordelen na 1 x maar het helpt een stuk beter. nu nog een masseur vinden en ik kan er weer meedoor