Hoe is jouw uk in t bedje? (8 tot 12 maanden).

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jucade, 6 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik doe zijn slaapzakje aan en dan pakt Justin onderhand zijn knuffeldoekje, ik leg m vast in de safe t sleep, leg zijn konijn tegen zijn koppie aan, en Justin gooit zijn knuffeldoekje over zijn gezichtje heen en neemt n stukje in zijn mondje. :) Als ik s middags wegloop, geef ik nog n tikje tegen de mobile boven zijn bedje en anders loop ik weg en zeg welterusten en tot strakjes. Ik hoor m vrijwel nooit meer daarna en ik denk ook dat hij met 5 minuutjes slaapt. Hoe is dit bij jullie uk?

2. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Emma gaat in slaapzak, dekentje erover. Ze pakt de rand van het dekentje vast, rekt haar hoofdje en legt hem opzij. Soms 'speelt' ze nog wat met haar konijn of lapje, maar meestal gaat ze gelijk slapen.
    Wij hebben een camera-babyfoon en ik zie dat ze best vaak gewoon met haar ogen open ligt. Gewoon te liggen zeg maar en dan zie je haar o in slaap vallen. Zo schattig. Echt zelden dat ze moet huilen voor het slapen gaan.

Als ritueel; overdags gewoon in bedje en 'slaap lekker, tot straks' en een kusje. 's avonds mag ze een boekje uit de kast pakken en aan papa geven, ik stop haar in, knuffel haar even lekker en ga dan weg. Papa leest voor en knuffelt haar en sluit af. (tenzij 1 van ons er niet is, natuurlijk)

3. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Als ik Vigo in bed leg, pakt hij altijd gelijk zijn speen en knuffeltje. Ondertussen leg ik hem ook vast in de safe-t-sleep. Als ik hem instop, moet hij altijd lachen en zwaait heel hard met zijn armpjes :) Gooit dan zijn speen van zich af en lacht nog even verder. Ik geef hem opnieuw zijn speentje, leg zijn knuffeltje naast zijn koppie en zeg weltrusten. Meestal brabbelt hij nog even gezellig of hij valt direct in slaap.

4. toet

toet Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    Sophie heeft een goudvisje op haar kamer staan,die vind ze helemaal geweldig,s'avonds zeggen we weltrusten tegen blub blub...ik leg haar in haar slaapzakje,stop haar strak in geef speentje ( knuffel heeft ze niet,wel geprobeert maar ze vind er niks aan :( ) geef een kus en een aai over haar bollentje en ik hoor haar niet meer ( niet altijd natuurlijk...) ik denk dat ze ook binnen 5 min slaapt,vaak na een uur wordt ze soms helemaal overstuur wakker ( volgens cb,dromen,verwerken) even troosten en speentje en slaapt weer lekker verder...

Groetjes,

5. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Overdag gaat hij gewoon zo naar bed, deken erover een kus en heb zo´n trekpopje met een muziekje van een halve minuut... daarna is hij stil. Savonds zo ong. hetzelfde alleen lees ik ´m dan voor (tegelijk met zn zus), dan krijgt hij ook een slaapzak aan.

Knuffels en andere dingen heeft hij niet in bed.

6. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Jelle krijgt een flesje op zijn kamer daarna leg ik hem in bed, (in een slaapzak onder een deken) en zeg: welterusten, fijn slapen, tot morgen. Kusje, aai over zijn bol, muziekje aan en weg... Eigenlijk slaapt hij altijd meteen... Behalve vanavond... ;)

Overdag is het eigenlijk alleen een kusje, aai, muziekje en weg... Gaat eigenlijk ook altijd goed.

7. Niet meer actief

danisha gaat in de slaapzak en ze zoekt ondertussen de knuffel en anders geven wij die en de speen in, muziek mobiel aan, kusje en ze kroelt lekker met haar knuffel..

de ene keer slaapt ze vrijwel meteen en soms ligt ze eerst nog een half uur te "spelen"

Ze heeft ook een speeltje in bed en daar speelt ze ook wel mee savonds of smorgens..

8. illuminate

illuminate Actief lid

20 apr 2007
    416
    0
    0
    Ik doe mijn zoontje een schone luier om, en laat hem rechtop in zijn bedje zitten. Ik was mijn handen, geef hem een tandenborstel met wat tandpasta, waarmee hij begint te 'poetsen', sluit zijn gordijnen, doe zijn nachtlampje in het stopcontact, wat hij zeer interessant vindt, pak een tandenborstel met wat tandpasta, en poets zijn tandjes na. Ik spoel zijn speentje om, en geef het aan hem in ruil voor zijn tandenborstel, laat hem liggen, dek hem toe, doe zijn mobieltje aan, geef een aai over zijn bolletje, en verlaat de kamer. Hij valt dan vrij snel in slaap.

B(y) T(he) W(ay): Leuk zo'n babyfoon met camera. Waar kan je die kopen?

9. Ranjeewha18

Ranjeewha18 Niet meer actief

Papa maakt een flesje, terwijl mama Sam verschoont en zijn slaapzak aan doet..
    Mama gaat dan zitten op de grote poef.. Sam ligt dan in mama's armen.
    Krijgt van papa het flesje, beer en speen.. en krijgt ook nog eens een dikke kus.. Papa de deur uit. Mama leest dan voor, tot dat zijn flesje op is..
    Dan stop ik hem in..zeg; weltrusten kleine man..! en tijdenshet lopen zet ik de babyfoon aan met liedjes

iedere dag doet papa of mama het voorlezen

10. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Joris de slaapzak aan, in bedje leggen, speentje geven, zijn knuffeltje geven, die duwt hij dan helemaal in zijn gezichtje en zeg dan weltrusten en hoor hem 9 van de 10 keer niet meer... Volgens mij valt hij vrijwel gelijk in slaap...

11. chantalk

chantalk Fanatiek lid

:( wat een lieve kindjes allemaal :)

Overdag gaat het zo bij ons:
    Ik doe Luca zijn slaapzakje aan en stop hem lekker in. Hij grijpt meteen naar zijn knuffels (heeft er 2 :rolleyes: ) en stopt zijn speentje in zijn mondje.
    Dan zing ik nog een liedje voor hem en geef hem een kus.
    Binnen een halve minuut staat hij al recht op en heeft de grootste lol :)
    Eerst liep ik steeds terug om hem neer te leggen, maar nu laat ik hem een tijdje staan en dan leg ik hem terug.
    Meestal is hij dan zo moe dat hij dan lekker in slaap valt.

's Avonds:
    Het zelfde ritueel als overdag alleen zeggen we alle knuffels nog goede nacht en papa komt ook even mee.
    Na een liedje en een nachtzoen horen we hem niet meer en als we na 10 min gaan kijken ligt hij (meestal op zijn buikje gedraaid) lekker te slapen.

12. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Overdag slaapzak aan en onder 1 deken. Ze pakt zelf haar hondje en speen. Ze gaat meestal op haar zij slapen met 1 arm op haar hoofd of hondje op haar hoofd. En ze valt meestal gelijk in slaap. Als ze niet gelijjk gaat slapen dan weet ik dat ze niet zal gaan slapen.

's avonds in bad of ff snel wassen met washandje. In slaapzak leggen. Mijn man of ik gaan een boekje voorlezen. Flesje geven met alleen nachtlampje aan. Dan kijken we even naar haar nachtlampje en geef ik haar zoentjes op haar ogen of in haar nek. Meestal laat ze dan een boertje. Ik leg haar in bed onder deken en dan mobiel trekken en speen/hondje geven en je hoort haar niet meer.

13. patricia12

patricia12 Bekend lid

28 sep 2006
    604
    0
    0
    limburg
    overdag, in slaapzakje onder het dekentje, knuffeldoekje geven, kusje geven muziekje aan en een aai over bolletje.
    meestal brabbelt ze nog ff maar valt vrijwel binnen 5 minuutjes in slaap.
    's avonds gaat eigenlijk hetzelfde

14. Cynthia85

Cynthia85 Bekend lid

4 aug 2006
    799
    0
    0
    Gezondheidzorg
    Schiedam
    Ik leg fatih in zijn slaapzak op bed, dekentje erover, dan zeg ik welterusten en loop ik weg. "s middags huilt hij even 1 minuutje en slaapt hij. 's avonds moet ik echter in zijn kamer blijven anders blijft hij huilen.

15. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    overdag gaat hij zo met kleren aan in bed. ik geef m een kus en leg m neer, dan loop ik weg anders gaat ie keten. als ie nog niet wil slapn ligt hij met zijn knuffels te kletsen en anders hoor ik m niet meer. savonds is het tandjes poetsen, schone luier, slaapzak aan en dan mag hij het licht uitdoen, dikke knuffel en dan leg ik m neer, gaat ie meestal gelijk op zijn zij liggen met zijn duim en zijn tut in zijn mond. soms huilt ie 10 seconden, maar als ik wegloop en het ganglicht uitdoe is het goed.

16. Niet meer actief

meteen als hij begint met gape en wrijven gaat hij naar bedje, strak instoppen onder zijn dekbedje en kusje en knuffel geven, mama houdt van je en damn ga ik de kamer uit

17. jantina

jantina Fanatiek lid

13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    Britt gaat op bed in haar slaapzakje aan dekentje over kusje kroel over haar bolletje en lampje uit doen..weltrusten lekker slapen en tot morgen Britt en we horen haar (op uitzonderingen naar) niet meer.

Deel Deze Pagina