voeding en reizen.

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door meisje2000, 8 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meisje2000

meisje2000 Actief lid

18 mrt 2007
    199
    0
    0
    glastuinbouw
    friesland
    Ja ja alweer een voedingsvraag.

Gisteren ben ik weer met wendy naar het cb geweest om te wegen meten en de laatste prikjes voor nu.
    Ze woog 5540 gram en was 64 cm.

Ze is dus wat aan de lage kant met haar gewicht en moet dan ook over twee weken terug komen voor een nieuwe weging.
    Waarschijnlijk is dit wel haar manier van groeien want ze eet genoeg wat dat betrefd.

Haar voedingsschema ziet er als volgt uit.
    9.00 180cc voeding waarvan ze tussen de 150 en 180 opdrinkt.
    10.30 half tot driekwart potje fruit. (de kleine potjes dan)
    12.00 180 cc waarvan ze ook weer tussen de 150 en 180 opdrinkt.
    15.00 ook weer 180 cc waarvan ze tussen de 150 en 180 cc opdrinkt
    18.00 ook weer 180 cc waarvan ze tussen de 150 en 180 opdrinkt.
    Rond 19.30 groente hapje meestal een half potje maar gisteren had ze er echt zin in en heeft ze een heel potje gegeten(ook weer een klein potje)
    En dan tussen 21.00 en 22.00 haar laatste fles van 180 cc en dan ook weer tussen de 150 en 180 cc.

Nu wil ze echter soms maar vier voedingen hebben op een dag en wil ze de vijfde weer niet en geef ik haar een flesje van 180 cc roosvice erbij die ze dan over de gehele dag op drinkt.
    Ook als ze vijf voedingen krijgt geef ik haar die omdat ze het anders niet red om de drie uur.

Nu was mijn vraag is dit schema zo goed en mag ze wel zoveel fruit en groente op een dag hebben?

Mijn andere vraag is over reizen.
    Wij gaan 7 dec naar de ardennen in belgie en dat is toch een rit van vier uren.
    Nu willen we er minimaal twee keer uit en als het nodig is vaker.
    Ze is dan op een week na 6 maanden, kan dit of is dit te lang voor haar.
    Ze is wel makkelijk wat autorijden betrefd en slaapt eigenlijk alleen maar.
    We gaan er op vrijdags heen en pas op maandags weer terug maar ja het is in een paar dagen tijd wel 8 uren in de auto.
    Ikzelf denk als ik mijn meisje ken dat dit geen probleem moet zijn maar ik weet niet hoe het zit met de maxi cosi omdat ik hoor dat ze daar niet te lang in mogen liggen in verband met de houding die ze dan hebben.
    Wat zeg je daarvan kan dit met genoeg stops ertussen dat ze er even uitkomt of word dit toch te zwaar voor haar.

Ik hoor het wel van je groetjes meisje2000

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Voedingsschema lijkt me prima. Fijn doorgaan zo. Probeer wel echt de 5 flessen melk te geven. Van de melk groeien ze.
    Wat betreft de vakantie...heerlijk gaan hoor. Inderdaad even op tijd een stop zodat ze even uit de maxi-cosi kan. Verder is het geen probleem.

Ilja

3. meisje2000

meisje2000 Actief lid

18 mrt 2007
    199
    0
    0
    glastuinbouw
    friesland
    Ok dan gaan we door zoals we nu doen en gaan we lekker naar de ardennen in december.

hartelijk bedankt voor de reatie groetjes meisje2000

Deel Deze Pagina